Kako je napredovala kvaliteta izrade automobilskih motora (pa i samih automobila) tako je napredovala i proizvodnja ulja. Nekad smo aute razrađivali po 5000 km pa bi ih u tom periodu vozili "kao po jajcima". Napredovanjem strojne obrade (roboti i CNC obradni strojevi) postalo je moguće proizvoditi motore kojima nije potrebna razrada obzirom da su sastavni dijelovi motora proizvedeni sa velikom točnošću. Svako ulje je bolje nego nikakvo međutim sintetička ulja sa svim, već u proizvodnji dodanim aditivima, su danas gotovo jedini pravi izbor. Intervali izmjene su oko 15000 km, a to je kilometraža koju prosječan vozač u vlastitom vozilu najčešće godišnje radi. Jasno, tu ne spadaju vozila za rentanje, ali taj vozni park se ionako brzo obnavlja. Mislim da u svemu marketing igra veliku ulogu pa tako i u auto industriji. Nekad smo aute popravljali sami i motori su bili puno jednostavniji. Danas na nekim autima sam ne možeš niti žaruljice promijeniti, kamoli da se upustiš u kopanje po motoru. Želiš li zadržati jamstvo moraš ići u ovlašteni servis, a tamo iza zatvorenih vrata ionako ne vidiš što se radi. Uz to duboko vjerujem da se kvarovi na autu mogu programirati pa nakon isteka jamstva zaredaju problemi. Čine li to svi ili samo neki - ne znam. Dokaz da se to može je afera koja je VW puno koštala. Sam članak teško da može biti poučan u današnje vrijeme.
octopuss
31.5.2019.
Odustani
Ono što muči europske proizvođače je to kako Japanci naprave auto koji bez problema pređe 100 tkm i onda se počne raspadati, a do tada (dok traje garancija) je
super...:-)
Prikaži još ↓
superman1978
31.5.2019.
Odustani
Cinjenica je da vw ne pravi vise kvalitetna auta,ali ne pravi ih vise ni jedan proizvodjac. VW je lazirao emisije stetnih plinova i to su otkrili cini mi se ame
ri. Nisam cuo za ovu aferu o kojoj ti pises jer vjerojatno nisam dovoljno informiran a moguce je da si to izmislio...
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
31.5.2019.
Odustani
Mislio sam na aferu sa lažiranjem emisije štetnih plinova. Ako se to usude, usude se bilo što. Imao sam svojedobno renault scenic. Odmah nakon isteka garancije
(cca 30000 pređenih km) stala klima. Dijagnoza - nema popravka. Trebate novu klimu. Sve u svemu nova klima koštala je skoro 13000 kuna. Radi tzv "netipičnog" kvara naplaćeno je oko 9500 kuna. Na koncu, dobar dio kvarova u servisu se rješava programskim putem što znači ako se može popraviti, može se i pokvariti. Pri stjecanju profita su svi trikovi dozvoljeni.
Prikaži još ↓
Kranksvester
31.5.2019.
Odustani
octopuss - daj mi reci koji to japanac se krene raspadati nakon 100 000 km? Evo moj japanac će sada 200k km imati, do sada je reparirana servo pumpa (trošak 800
kn), repariran alternator (trošak 700 kn), mjenjan set kvačila (ali to je dizel sa dosta jakim okretnim momentom i to je jedini dio koji su zafušali na autu, pa im se kvačilo brže troši) .. sve ostalo, ništa nije dirano.. cijeli ovjes je još uvijek original (izuzev opruga, koje su zamjenjene iz sportskih razloga, stavljene su eibach, originali su i dalje čitavi i stoje sa strane).. kolega, prvi ležaj na svojoj Hondi mjenjao na 350k km, na VW prvi ležaj ode već na 100k km..
Prikaži još ↓
octopuss
31.5.2019.
Odustani
Kranksvester:@ U moje uši od majstora za Mitsubishi.
Sv
Svarvir
31.5.2019.
Odustani
Nekad su se motori radili iz čistog materijala, baznog pa su se morali "razdelati". Danas od recikliranog i povečana je tolerancija između habajućih ili ti ga p
okretnih dijelova. Dalje, prije su ulja bila ulja a danas reciklirane prerađevine sa dodatkom aditiva
Prikaži još ↓
go
goransan
31.5.2019.
Odustani
octopuss@ mijenjaj majstora pod hitno
octopuss
31.5.2019.
Odustani
goransan: Promijenio već odavno za majstora za BMW....:-))
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .