To je buducnost kopnenih transporta. Barem u Kini i Japanu. Puno sigurnije, dosta jeftinije i rekla bih cak i brze od jedne do druge destinacije od zracnog transporta (uzevsi u obzir da kreces i stizes iz centra grada, ne treba ici u daleke aerodrome i gubiti vrijeme, pa cekiranja , itd ...). Hvala Nikoli Tesli , jer to je na koncu, njegov izum , odnosno, bazirano na njegovom izumu. Na zalost, barem u Evropi, do izgradnje "maglev" elektromagnetskih kolosijeka (kao primarno, pa i vlakova) jos cemo se dobrano nacekati. Sada se tek grade (ili su tek u planu gradnje) "brze pruge" za TGV (ili TAV) i to je za slijedecih 30 - 50 godina evropska buducnost kopnenih putnickih transporta. Duplo sporiji od "magleva".
Wimby
21.4.2015.
Odustani
TGV vlakovi dostizu brzinu od 570 km/h tako da nije to bas nista sporo.
giustizia
21.4.2015.
Odustani
@wimbli - nisam ni rekla da je sporo. Istina je da je TGV dosegnuo max brzinu od 574 km/h, ali , krstarece brzine TGV (TAV) vlakova su do 350 km/h. Brzina tih v
lakova ne ovisi o pogonskoj grupi (Lokomotiv(ama)i, vec o pruzi. 90% pruga u Fransuskoj i u Italiji su konstruirane za brzine do 400 km/h. Stvar je drugacija kod "magleva". Kad je konstruiran elektromagnetski staticni vodic ("sina"), max brzina ne ovisi vise o "sini". Krstarece brzine od oko 500 -600 km/h za magleva su puno dostupnije i visestruko udobnije od TGVa , jer vlak lebdi na elektromagnetu a ne kotrlja se po sinama.
Prikaži još ↓
giustizia
21.4.2015.
Odustani
Wimby - oprosti na lapsus scriptumu tvojeg nicka.
Br
Brane76
21.4.2015.
Odustani
@giustizia - sve što vi navodite stoji ali dovoljno je samo napomenuti da su troškovi izgradnje infrastrukture za Maglev toliko astronomski da je i Njemačka odu
stala od tog koncepta, a "klasični" sustav je toliko unaprijeđen da danas imamo komercijalne brzine preko 300km/h i nudi puno bolji omjer uloženog i dobivenog
Prikaži još ↓
AE
ALTER EGO_2
21.4.2015.
Odustani
giu - da li si se nekad vozila u TGVu ?
giustizia
21.4.2015.
Odustani
@Brane - u pravu si sto se tice omjera ulozenog i dobivenog u ovom trenutku. Izgradnja "maglev" elektromagnetskog staticnog vodica (" sine ") je u ovom trenutk
u izuzetno skupa . Oko 3 mlrd eura po kilometru. No, zato je energija koju treba utrositi na pokretanje mase (vlaka) relativno mala - dakle - jeftina. A iznad svega radi se o El. energ. koju mozemo dobiti iz obnavljivih izvora energije. Jedanput konstruiran maglev - nema vise velikih troskova. Brzine prijevoza putnika maglevom i cijene izgradnje, ja bih prije usporedjivala sa cijenom prijevoza u zracnom prometu, nego sa TGVom. Trebaju ogromni novci za aerodrome, avione i iznad svega gorivo. Avio prijevoz je daleko skuplji i nerentabilniji od magleva. Na koncu, brzina od oko 300 km/h (TGV) je brzina koja je usporediva sa brzinama vlakova .... Maglev sa over 600 km/h je brzina koja je vise brzina usporediva letjelicama . I vremenom, ako se radi do udaljenosti od oko tisucu km , prije bi se stizalo maglevom , nego avionom.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
21.4.2015.
Odustani
Da li ste ikada probali uzeti dva magneta i pokušali spojiti istoimene polove tih magneta? Osjećaj je fenomenalan, kao da imate nevidljivu, izuzetno glatku "tva
r" pod prstima, osjetite ju, a u stvarnosti ništa ne vidite!!! Čini mi se, dapače, sigurna sam, da je osjećaj vožnje u maglev-u fenomenalan! Ne bi li bilo divno da smo u mogućnosti voziti se u tako nečemu?!
Prikaži još ↓
giustizia
21.4.2015.
Odustani
@AE - ne. Za sad. No, vrlo uskoro hocu. Cekam da se ove godine zavrse novi tuneli ispod Bologne i Firenze, pa ce se od Milana do Rima stizati za nekih dva i po
l sata. Na potezima pruga omogucava brzinu od 360 km/h. To treba isprobati :))
Prikaži još ↓
giustizia
21.4.2015.
Odustani
@broju - sigurna sam da cemo za zivota isprobati kako je to lebdjeti na nevidljivoj sili istoimenih polova dvaju magneta. Sigurno nema buke, niti motora niti ko
trljanja kotaca po sinama. Samo fluso zraka koji obavija konstrukciju kabine u kojoj sjedimo.
Prikaži još ↓
Wimby
21.4.2015.
Odustani
Kad sam putovao od Londona do Hamburga imao sam prilike se voziti u Eurostaru, TGV-u i ICE-u! Sva tri su vrhunska, najvise me se dojmio ICE, njemackih zeljeznic
a. Nisam htio namjerno ici avionom nego bas vlakom i brina je na nekim dionicama bila preko 380 km/h ali konstantno je vozio prosjecnom brzinom 300 km/h i smatram da je to dovoljna brzina za europski kontinent. Maglev je preskupo i ne vidim koja bi EU drzava u to ulagala.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .