Testirali smo novi Seat Leon, veliki karavan sportskog duha. Uz dobre vozne osobine i snažan te štedljiv motor ovaj auto nudi i obilje opreme upakirane u minimalističko dizajniranu i digitaliziranu unutrašnjost
Izuzetno prostrani karavan s dobrim starim TDI motorom
Novu generaciju Leona je uz Golfa i Octaviju još jedan prilično promijenjeni, maksimalno digitalizirani kompaktni model iz Volkswagen grupacije. Ovo kompaktni treba 'uzeti s rezervom' jer karavanska verzija Leona je sve samo ne mali automobil.
Auto je dugačak 464 centimetara te dimenzijama i ponudom prostora kuca na vrata srednje klase. Konkretno u prtljažnik stane čak 620 litara, a kada su sjedala preklopljena 1620 litara. I na stražnjoj klupi zaista ima vrlo mnogo mjesta, realno veći auto od ovog rijetko kome treba.
Vanjski dizajn karavanskog Leona Sportstourera je dopadljiv, pogotovu uz bogati paket opreme koji donosi velike naplatke i druge ukrase. Iznutra je dizajn vrlo jednostavan. Fizičkih tipki gotovo da nema, zapravo jedina tipka na središnjoj konzoli je ona za sva četiri žmigavca. Sve to izgleda minimalistički elegantno.
Sve funkcije koje nisu esencijalne za vožnju prebačene su na zaslon infotainmenta koji jako dobro funkcionira. Zaista je prepun funkcija što će nekima stvarati probleme prilikom privikavanja. Još jedan veliki ekran, onaj za digitalne instrumente, nalazi se ispred vozača. Digitalni instrumenti izgledaju atraktivno i bogati su funkcijama.
Za pogon testnog Leona tu je poznati TDI motor. Iako se dizelaši danas prodaju mnogo manje nego prije nekoliko godina to ne znači da su postali loši. Ovaj dvolitreni agregat je zaista odličan. U najnovijoj EVO verziji dobio je malo na uglađenosti, a izgubio mrvicu eksplozivnosti. Unatoč tome performanse Leona su vrhunske.
Ubrzanje do 100 km/h za manje od 9 sekundi i gotovo 220 km/h dovoljno govori o potencijalu ovog motora. Međuubrzanja su također odlična i Leon se dobro snalazi na autocesti, na otvorenoj cesti, kad poželite juriti zavojima... Potrošnja je pritom sasvim u redu. U gradu smo tijekom testa trošili okruglih 6 l/100 kilometara. A nismo ga nimalo štedjeli. Samo pohvale zaslužuje brzi i neprimjetni DSG mjenjač sa sedam brzina.
Što se tiče ovjesa i upravljača Leon ostavlja prilično sportski dojam. Ovjes je udoban što više i nije neka novost jer većina novih auta odlično spajaju udobnost s vrhunskim voznim osobinama pri agresivnijoj vožnji. Takav je i leon, samo što je još 'mrvicu' bolji u jurnjavi od prosjeka. Upravljač je idealno izravan i pruža dosta povratnih informacija.
Testni Leon nije nimalo jeftin to ne iznenađuje jer ipak ovo je jedna od najskupljih izvedbi u cjeniku. Za usporedbu, osnovni karavanski Leon je gotovo 106.000 kuna jeftiniji. Razlog visokoj cijeni je najbogatiji paket opreme koji je još dodatno pojačan s obiljem opreme za koju je potrebno nadoplatiti. Uz to, ovo je zaista upotrebljiv, velik obiteljski auto s moćnim motorom. Ako želite ovako luksuzno opremljen auto odnos uloženog i dobivenog je, zapravo dobar.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 464 x 180 x 144 cm
obujam: 1968 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 8,9 s
najveća brzina: 218 km/h
potrošnja: 4,6 l/100 km
cijena: 259.319 kn (testni model), 153.479 kn (osnovni karavan)
Važnija oprema Seat Leon Sportstourer 2.0 TDI DSG Xcellence
Alunaplatci 18", električno otvaranje vrata prtljažnika, kamera za vožnju unatrag, prednji is stražnji parkirni senzori, dvozonski automatski klima uređaj, grijana sjedala, grijan upravljač, ambijentalno osvjetljenje, središnji zaslon 10", LED svjetla, navigacija...