Odgovor na recesiju: Hrvatski kišobrani, čije autorstvo potpisuju dizajneri Ivana Popović i Juraj Zigman, ludo se prodaju i otvaraju potrebna nova radna mjesta
Izradimo 240 tisuća kišobrana u godini i izvozimo u 8 zemalja
Zamisao o “Hrvatskom kišobranu” koji kreiraju domaći dizajneri nastala je kao odgovor na stalne priče o recesiji. To je naša borba protiv sivila i depresije, kaže Marin Rogić, vlasnik tvrtke Tabacco iz Zaprešića.
Projekt je pokrenuo 2010., a autorstvo “Hrvatski kišobrani” dosad potpisuju dizajneri Ivana Popović i Juraj Zigman.
- U početku je trebalo puno živaca i hipoteka za pokretanje proizvodnje, možda ponajviše zbog našega tvrdoglavog pristupa da sve trebamo financirati sami. No kako se razvijalo poduzeće, tako su banke same dolazile s dobrim ponudama. Trenutačno nas banka prati u stopu i zadovoljni smo, a ove godine putem Hamaga dobili smo 50% sredstava za nastup na sajmovima u Milanu i Frankfurtu te za kupnju nekoliko strojeva u iznosu od 100.000 kuna - kaže naš sugovornik.
Dodaje da u Hrvatskoj ima dovoljno poticajnih programa za poduzetnike te ih samo treba pratiti i javljati se redovito. Trenutačni kapacitet proizvodnje je oko 240.000 kišobrana na godinu, što može iznijeti 30-ak zaposlenih radnika, kaže Rogić. A prostora za širenje posla itekako ima.
- Velik dio ide u izvoz u BiH, Srbiju, Italiju, Austriju, Poljsku, Slovačku, Češku i Mađarsku. Zanimljiv je podatak da bi jedan ozbiljan ugovor s nekom ozbiljnijom talijanskom kućom preko noći mogao zaposliti stotinjak ljudi. Zamislite što to znači u europskim okvirima, gdje jedna malo veća kuća za prodaju brendiranih dječjih kišobrana na svojoj stranici piše da na godinu prodaju oko šest milijuna kineskih kišobrana - zaključuje naš sugovornik na pitanje o tome koliko je tržište kišobrana perspektivno.
To nije običan kišobran, uz ovaj se nećete izgubiti u Zagrebu
Iako ideja kišobrana s printom zvuči jednostavno, trebala su tri mjeseca da se ostvari. Puno je truda uloženo da bi bio čvrst i mogao izdržati na jačem vjetru. Ručka je od drva te može biti u šest boja, ali i klasična metalna. Žice su od fiberglasa i maksimalno su savitljive, a to se postiglo “zglobovima” koji onemogućavaju da vjetar preokrene kišobran.
- Vjerujemo da je naš kišobran gotovo neuništiv - kaže Suzana Mišić, koja je s kolegom Hrvojem Grafom osmislila novi zagrebački suvenir: kišobran s kartom užeg središta Zagreba otisnutom na unutrašnjosti kojem su dali ime Hura Bura.
Njeguje se poslovanje na etičkim i moralnim osnovama
Zagovaratelj sam ideje poslovanja na etičkim i moralnim osnovama. Motiv i inspiracija dolaze iz prirode, gdje sva živa bića pokazuju kako treba raditi, tj. uzimaju onoliko koliko je potrebno, a ne više od toga, što bi trebao biti motiv svakog poduzetnika 21. stoljeća, kaže Rogić.
Natječaji s ugovorima
Za kabanice ima prostora za zapošljavanje, a natječaj za šivačice kabanica je stalno otvoren.