X-Trail je blagim dizajnerskim linijama smekšan, a je i dalje vrlo sposoban terenski auto. Iznimno luksuzna oprema i visoka cijena osjetno ga udaljavaju od Qashqaija
Izgledom je mnogo mekši, no X-Trail je i dalje pravi SUV
Nova generacija Nissana X-Traila je dizajnirana i koncipirana po uzoru na Qashqai, kao svojevrsna zamjena za njegovu produženu izvedbu +2, no kada se automobil opremi top paketom opreme i pogonom na sve kotače, X-Trail bez sumnje odskače klasu iznad svojeg crossover rođaka. Testirani X-Trail je vrlo luksuzan, udoban i prostran, a moguće ga je i opremiti trećim redom sjedala. Za to je potrebno nadoplatiti 5000 kuna, no udobnost na toj trećoj klupi, kako je to i inače kod sličnih automobila, vrlo je ograničena. I prtljažnik tada spada na simboličnih 135 litara, no kada treći red sjedala nije u funkciji, on prima zaista raskošnih 550 litara. Zbog velikog prtljažnika, ali i dobre prostranosti za putnike, X-Trail se odlično snalazi u ulozi obiteljskog ili poslovnog automobila.
Dizelski motor obujma 1.6-litara koji razvija 130 KS je dovoljan za ovaj auto, a performanse su solidne, iako će neki sportski nastrojeni vozači poželjeti i nešto više. Za njih nažalost nema alternative jer ovaj motor je za sada i jedini koji je moguće dobiti u kombinaciji s X-Trailom. Potrošnja je za ovako velik i prilično težak automobil s pogonom na sve kotače zaista pohvalna. Konkretno, u gradu smo trošili 7,5 l/100 km, bez da smo i u jednom trenutku bili oprezniji s gasom. Na cesti, pogotovo na duljim putovanjima, X-Trail je udoban, a u oštrijoj vožnji je konkretan, bez naginjanja u zavoju. Pohvale idu i preciznim mjenjaču i upravljaču.
Na terenu X-Trailu u odnosu na prethodnika nedostaje nešto više udaljenosti od podloge tako da valja biti oprezan na izraženijim grbama ili naglim usponima i spuštanjima. Terensku stranu X-Traila ipak spašava odličan 4x4 pogon koji je moguće ručno uključiti i isključiti. U težim situacijama pomaže blokada diferencijala kada se snaga ravnomjerno raspoređuje sprijeda i straga. Jasno, 4x4 takav pogon je i velika prednost na zasnježenim cestama. X-Trail možda na prvu izgleda nježno, no njegov pravi karakter vrlo se brzo otkriva, a sposobnosti itekako cijene.
Sigurnosni sustavi za veliku pohvalu
Nissanov Around View Monitor pokazuje sliku okoliša iz ptičje perspektive te tako olakšava parkiranje i manevriranje na uskom prostoru, a vrlo koristan je i sustav upozorenja na objekte u pokretu. On prilikom izlaska s parkinga unatrag upozorava na aute ili osobe koje dolaze niz ulicu.
Nissan X-Trail 1.6 dCi Tekna All Mode 4x4
TVORNIČKI PODACI
masa: 1580 kg
dimenzije: 464x183x171cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11,0 s
najveća brzina: 186 km/h
potrošnja: 5,3 l /100 km
CIJENA: 302.750 kn (testni model) 297.750 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5
Tekna oprema - “nema što nema”
Električno pokretana grijana sjedala presvučena kožom, naplatci od 19”, stakleni krov, četiri kamere i Around View Monitor, električno otvaranje prtljažnika... Sve to je u seriji i zato treba razumjeti visoku cijenu X-Traila.