Obavijesti

News

Komentari 8

Istra dobila novi dizel-električni motorni vlak: Krenuo s pulskog kolodvora, ide i do 120 km/h

Istra dobila novi dizel-električni motorni vlak: Krenuo s pulskog kolodvora, ide i do 120 km/h
2

Riječ je o trodijelnoj dizel-električnoj niskopodnoj garnituri koja je opremljena s četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostor za bicikle

Novi dizel-električni motorni vlak serije 7023 pušten je u ponedjeljak u promet s pulskog kolodvora, a prva vožnja odvezena je na relaciji Pula-Kanfanar uz nazočnost vodećih ljudi Hrvatskih željeznica, saborskih zastupnika iz Istre te predstavnika Istarske županije, gradova i općina.

Dizel-električni motorni vlaku proizvela je tvrtka Končar - Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta.

Nagibni vlak na željezničkom kolodvoru u Puli

Riječ je o trodijelnoj dizel-električnoj niskopodnoj garnituri koja je opremljena s četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostor za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak će voziti na relacijama Pula-Pazin-Pula i Pula- Buzet-Pula.

Testiranje prvih baterijskih vlakova u svibnju 2024.

"Velika reforma željezničkog sektora je krenula, a ovo su prvi tragovi toga. Ta reforma ne očituje se samo u današnjem vlaku, već će ona biti prezentirana u velikoj obnovi željezničke infrastrukture te željezničkog, putničkog i teretnog prometa na svim trasama Hrvatske", rekao je državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić.

Pruge su loše, vlakovi spori: U sljedećih 10 godina Hrvatska će uložiti 3,5 mlrd. € u željeznice
Pruge su loše, vlakovi spori: U sljedećih 10 godina Hrvatska će uložiti 3,5 mlrd. € u željeznice

Dodao je kako je ovo prvi iz flote dizel-motornih vlakova koji su došli u Istru, njih će u godinama dolaziti više, a već za svibanj slijedeće godine najavio je testiranje prvih baterijskih vlakova na ovim prugama gdje je već, kako je rekao, određena lokacija elektro punionice na ovoj trasi.

Nagibni vlak na željezničkom kolodvoru u Puli

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je kako se u ovom slučaju radi o ciklusu nabave novih vlakova i nove flote za HŽ Putnički prijevoz, očekuje se da će do 2025. biti novih sedamdesetak, a dolaskom novog vlaka, kako je rekao "nema podizanja cijena". 

Vozili smo se vlakom iz Zagreba za Split: Pokvarilo se grijanje, a vukle su nas dvije lokomotive...
Vozili smo se vlakom iz Zagreba za Split: Pokvarilo se grijanje, a vukle su nas dvije lokomotive...

"U sklopu projekta modernizacije i obnove voznog parka bit će i vlakovi na zelene tehnologije odnosno baterijski vlakovi koji će biti testirani i na istarskim prugama. Ovime ćemo podići razinu i kvalitetu prijevozne usluge jer 50 posto linija na ovom području bit će pokriveno ovim niskopodnim vlakom", istaknuo je Ukić. Podsjetio je kako je u Istri u 2022. zabilježen porast od gotovo 70 posto broja prevezenih putnika u odnosu na 2021. godinu.

Demetlika: Prvi korak u revitalizaciji istarskih željeznica

Zadovoljstvo današnjim puštanjem u prometu novog dizel-električnog motornog vlaka izrazio je i zamjenik istarskog župana Tulio Demetlika koji je naglasio veliku važnost ovog projekta ocijenivši to prvim korakom u revitalizaciji istarskih željeznica.

"Pozdravljam velika ulaganja u putničkom prometu ali svakako su važna i ulaganja u sigurnost na prijelazima željezničke pruge. Istarska županija će i dalje inzistirati na revitalizaciji djela pruge Lupoglav-Brščica kako bi upravo krenuo i teretni promet u Istri ali ćemo tražiti i da se istarska pruga poveže sa slovenskom", poručio je Demetlika.

Patentirane zračne kočnice za vlakove: Prije njih se kočilo gašenjem struje ili zviždanjem
Patentirane zračne kočnice za vlakove: Prije njih se kočilo gašenjem struje ili zviždanjem

Saborski zastupnik Anton Kliman (HDZ) kazao je kako je veliko zadovoljstvo vidjeti taj vlak na željezničkoj stanici u Puli te je zahvalio HŽ Putničkom prometu ali i HŽ Infrastrukturi koja će, kako je rekao, početi obnavljati sedam prijelaza, što će biti korak naprijed u sigurnosti prometa.

"Naša je želja da vlakovi u Istri voze 160 km/h, kao i da se razvija teretni promet. A isto tako da se istarska željeznica poveže sa slovenskom željeznicom, čime bismo dobili jedan veliki ipsilon, poput cestovnog ipsilona prema Divači, Ljubljani, Beču i Bratislavi prema istočnoj Europi, a s druge strane prema Salzburgu, Muenchenu i zapadnoj Europi. To je jedna vizija", poručio je Kliman.

Pulski gradonačelnik Filip Zoričić poručio je kako je ovo početak spajanja Pule s Europom.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 8
FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'
NA TERENU I VATROGASCI

FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'

U nesreći je, kako su nam potvrdili iz JVP Šibenik, sudjelovao jedan automobil. Za sada nema službenih informacija o ozlijeđenim ili stradalim osobama
Tuga u Šibeniku zbog smrti mladog sportaša: 'Predivna osoba i najbolji tata i prijatelj'
POGINUO U NESREĆI

Tuga u Šibeniku zbog smrti mladog sportaša: 'Predivna osoba i najbolji tata i prijatelj'

Nardo Prelević bio je uspješan sportaš - član Društva sportske rekreacije ‘Feel the power’ i postizao je zapažene svjetske rezultate u fitnessu, body bulidingu i zahtjevnim kajak utrkama
U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)
POLICIJA OBJAVILA DETALJE

U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)

Od siline udara i zadobivenih ozljeda 34-godišnjak je preminuo na mjestu događaja. Policija je izvijestila da je vozio prebrzo te da nije bio vezan