pa i automobil koji košta u autosalonu 30.000 €, tvornicu košta 9.000 do maksimalno 10.000 €. Ostalo su porezi, ali i razni lešinari kao auto-dealeri, špediteri, itd.
an
anakin(95287)
07.11.2017.
Odustani
I reklame koje su jako skupe i niko ih ne racuna
bl
blackeagle
07.11.2017.
Odustani
Al opet ne koštaju tolko reklame i ostale stvari, sa svakim ajfonom da se troškovi reklama i svega povećavaju da moraju više naplaćivati?
Rafo
07.11.2017.
Odustani
Da, reklame za auto puno koštaju, ali puno košta i razvoj, testiranje, bespotrebno često predstavljanje novih modela. Danas se skoro svake godine predstavi novi
model ili nova verzija, što naravno puno košta. Isto tako svaki model ima bezbroj mogućih varijanti motora i opreme. Prije ne tako puno godina, jedan model je trajao 5-6 godina i proizvodio se u možda dvije tri varijante motora i dva-tri stupnja opreme, pa su automobili i bili jeftiniji.
Prikaži još ↓
bl
blackeagle
08.11.2017.
Odustani
A daj mi reci onda kaj je apple napravil svoje, baš svoje, da su morali plaćati razvoj i testiranje? nisam vidio nijednu tehnologiju da oni prvi koriste, i onda
još ajfon izađe u prodaju pun bugova, očito bezveze plaćaju testiranje onda
Prikaži još ↓
Rafo
08.11.2017.
Odustani
Danas nije rijetkost da se u razvoj, testiranje, promociju novog modela auta utroši milijardu, pa i više, eura. Da ne spominjemo nove alate i kalupe za prešanje
, brizganje, rezanje, štancanje, nove linije za proizvodnju, strojeve, računalne programe i t.d. Tek na sve to dođu troškovi materijala i rada. A sve to ulazi u cijenu auta, plus skladištenje, transport, procijenjena vrijednost višegodišnjeg jamstva, marža, porezi, skladištenje i t.d.
Prikaži još ↓
ba
barbaboro
08.11.2017.
Odustani
da, Rafo, pa i sa svim time, sa svim tim infrastrukturalnim troškovima koje si naveo, automobil koji u autosalonu košta 30.000 €, tvornicu košta rečenih 9.000 -
10.000 €. Sve ostalo (ostalih 20.000 €) popapaju raznorazni nameti i svakojaki lešinari. A k tome, ne zaboravi da tvornica ima velike, pa možda i veće prihode - od rezervnih dijelova.
Prikaži još ↓
Rafo
08.11.2017.
Odustani
Slažem se, samo sam htio istaknuti da velik dio cijene današnjih auta otpada na prečesto i nepotrebno izbacivanje novih modela. A za to su u stvari krivi sami k
upci jer većina uvijek želi imati najnoviji model. Ista stvar je i kod mobitela - danas je praktično "sramota" imati mobitel stariji od godine dana, a osim toga i većina proizvođača ne daje nadogradnje sustava nakon godine dana. Kad sam kupio zadnji mobitel, imao je Android 6, danas je već verzija 8, a ja nikada neću dobiti regularnu nadogradnju.
Prikaži još ↓
ba
barbaboro
08.11.2017.
Odustani
i ja ne mogu shvatiti zašto se svaki čas izbacuje novi model automobila???? Npr. kupiš VW Passat ili Opel Insigniju, već za manje od tri godine dolazi "facelift
ing", a naredne, ili godinu-dvije poslije, potpuno novi model. Čemu to? Znaš li da su se šefovi najvećih auto-kompanija sastali (i to tajno!), pa su se dogovorili i odlučili da se tome stane na kraj, tj. da automobilski koncerni uspore s tom praksom? Dakle otprilike na način da, npr. BMW kaže: "Mi nećemo novi model 5-ice izbaciti na tržište sedam godina od izlaska aktualnog modela", a na to odgovori Daimler-Benz: "OK, onda ni mi nećemo novi model E-klase izbaciti na tržište narednih sedam godina", i na to pristane VW (Audi) za model A6.... itd, itd, to tako po istom principu za sve modele, svih kompanija koje su sudjelovale u dogovoru, a čiji su si modeli međusobno konkurenti. Usput su se dogovorili i o još nekim koracima koji bi vodili smanjivanju troškova i međusobnom iscrpljivanju koje nameće takva "bitka za prestiž", što bi u konačnici svima pogodovalo, a i kupcima. E, ali onda se javila EU komisija i zaprijetila kaznama u milijardama €, zbog "ometanja i sprečavanja tržišnog natjecanja". Nije li to paradoks?
Prikaži još ↓
Rafo
08.11.2017.
Odustani
Na žalost tako je. Zapravo je još gore - facelifting izlazi skoro svake godine, a svake dvije-tri novi model (ili bar nova verzija).
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .