Rob Khazzam iz Ubera rekao je na OMGcommerce konferenciji da uskoro stižu i u Hrvatsku, ali da trenutno imaju puno posla u već lansiranim tržištima u regiji
Uber uskoro stiže u Hrvatsku, ali točan datum sami ne znaju
Otkad je najavljeno da Uber dolazi na OMGcommerce konferenciju u Zagrebu krenula su nagađanja da će ovaj globalni 'prijevoznik' doći i u Hrvatsku. No, ni u ponedjeljak na samoj konferenciji nismo dobili konačan odgovor kad bi to moglo biti.
Rob Khazzam, Uberov direktor zadužen za širenje tržišta, rekao je na konferenciji o digitalnoj ekonomiji kako će to biti uskoro, ali da ne mogu reći kada. Dodao je kako i u regiji ima posla i puno izazova, ali da ne žele žuriti s dolaskom i pokretanjem usluge prije nego će oformiti lokalni tim koji cijeli projekt može voditi ovdje.
Trenutno su fokusirani na regiju i zemlje u kojima su nedavno pokrenuli uslugu, a kako je rekao, upravo su im neki od gradova u regiji među najbrže rastućim tržištima u cijelom svijetu. Što se tiče tih timova, u Uberu radi više od 3000 ljudi i u skoro svim lokacijama imaju barem osnovni tim koji je zadužen za vođenje poslova.
Taj je proces različit od države do države i svugdje je lokaliziran, a to se odnosi na kvalitetu vozila, zakonsku regulativu, druge usluge, ali i ono što korisnik očekuje. Upravo korisnik je taj koji znatno utječe i na uslugu, jer može ocijeniti vozača.
- Koristimo zdrav razum i tehnologiju kako bi provjerili vozače, a u svakom gradu to je drugačije. No, svakog upoznajemo licem u lice - rekao je Khazzam i dodao da svakog tjedna vozačima daju i povratne informacije.
Govoreći o Uberu kao kompaniji, Khazzam je naglasio da oni nisu transportna već tehnološka kompanija, kojoj je cilj napraviti okruženje u kojem će vozači moći lakše pronaći vožnje.
Danas je njihova aplikacija prisutna u više od 300 gradova, a na dodir gumba može se za manje od 5 minuta doći do vožnje, koja se i plaća unutar aplikacije.
'Budite mobilni, budite globalni'
- Kad gledamo brojeve korisnika, ovo je regija s puno potencijala za rast - rekao je Matt Komorowski, voditelj prodaje PayPala za središnju i istočnu Europu. Dodao je kako je ecommerce u regiji na 2-3 posto udjela u prodaji, dok je u zapadnoj Europi to na desetak posto. Dok u Hrvatskoj korisnici mogu potpuno normalno poslovati, u Srbiji rade na tome da sve njihove usluge prorade. Kaže kako su tri najaktivnije grane u trgovini moda, potrošačka elektronika i putovanja, a kao primjer uspješne tvrtke koja se proširila globalno spomenuo je i Wargaming te njihovu igru World of Tanks, unutar koje igrači mogu kupovati bodove. Kao tvrtku koja jako uspješno prodaje digitalna dobra je i Uber.
Govoreći o korisnicima, njima su najvažniji jednostavnost i sigurnost, a to su stvari i na kojima u PayPalu puno rade. Komorowski je istaknuo kako korisnici žele znati da im je kartica sigurna te da je i njima bitno da korisniku stigne njegov proizvod i da zna što sve može napraviti, ako bude teškoća.
- Ljudi ne žele iskustvo i proces kupovine, ljudi žele imati predmet odmah - rekao je Komorowski i pojasnio kako rade na tome da proces naručivanja i plaćanja svedu na što manji broj klikova, dok sam predmet još kupci moraju čekati.
Tvrtkama koje su bile na OMG konferenciji savjetovao je da budu mobilni i da budu globalni. To je pojasnio time što se kupovina danas može obaviti doslovno svugdje preko mobitela, a kao globalni primjer istaknuo je zemlje sa sjevera Europe koje su krenule i odmah postale jaki globalni igrači.