U nekoliko mjeseci koliko postoji Dobri buvljak, spojili su više od 300 ljudi i raznim udrugama 'prikupili' oko 25.000 kuna. Krajem ljeta dobit će svoju internet stranicu
Pobjednici InspirAkcije dosad su pomogli više od 50 udruga
Pobjednički projekt ovogodišnjeg natječaja InspirAkcija, Dobri buvljak, koji je osvojio besplatnu izradu internet stranice razvio se sasvim slučajno, objašnjava Boris Miletić, jedan od osnivača.
- Budući da volimo starine, buvljake i sajmove zadnjih smo nekoliko godina sakupili toliko stvari s kojima jednostavno nismo znali kuda bismo. Sve su to predmeti koji su u dobrom stanju, ali jednostavno trebaju novog vlasnika. Umjesto da ih prodamo, došli smo na ideju da ih ponudimo nekome kome trebaju, a usput napravimo i nešto dobro za zajednicu. Ideja da novac za kupnju stvari ide udrugama bio je naš mali twist. Naravno, tada još nismo ni slutili da će projekt zaživjeti u ovim razmjerima, uživamo u podršci ljudi koji nas svakodnevno kontaktiraju i upravo nas oni inspiriraju na daljnji rad - kaže Boris.
Projekt, koji je prvo pokrenut na Facebooku, uskoro će dobiti vlastitu internet stranicu, a izradit će je Web.Burza.
- Pobjeda na InspirAkciji stigla je u pravom trenutku. U zadnjih nekoliko mjeseci, koliko projekt postoji na Facebooku smo testirali ideju, vidjeli entuzijazam ljudi i želju za sudjelovanjem. Prelaskom na web stranicu dobivamo brojne nove mogućnosti, prije svega optimiziranje mehanizma i olakšavanje procesa razmjene kako bi se što više ljudi moglo uključiti. Osim toga, uključit ćemo i udruge zbog kojih i postojimo što nam je dosad zbog ograničenja na Facebooku bilo nemoguće - objašnjava Boris. Dodaje kako je planova puno, a prvi sastanci s Web.Burzom su odrađeni. Rezultat će se moći vidjeti krajem ljeta kada je planirano lansiranje stranice, a Buvljak je do tada i dalje dostupan na facebook.com/buvljak
Otkad je Facebook stranica pokrenuta, koliko ste udruga pomogli? Koliko je predmeta prodano preko Buvljaka?
- Facebook stranica postoji nekoliko mjeseci i u tom smo periodu ostvarili odlične rezultate. Ljudi su super prihvatili ideju, počeli se javljati, slati stvari i u nekoliko je mjeseci projekt zaživio. Upravo nas je ta reakcija tj. podrška ljudi koji su se uključili potaknula da idemo dalje. Obzirom da se radi o buvljaku i cijene su “popularne”, pa smo rezultatima i više nego zadovoljni: u kratkom smo razdoblju pomogli preko 50 različitih udruga, spojili preko 300 ljudi i udrugama pritom “prikupili” oko 25.000 kuna. Ne planiramo spavati na lovorikama, ovo je tek početak, čeka nas još puno posla - kaže Boris.
Kako je osnovna ideja buvljaka humanitarna, da li se predmeti samo prodaju ili se i mogu pokloniti nekoj udruzi?
Glavna ideja Buvljaka je jednostavna: na jednom mjestu okupiti ljude koji se rješavaju stvari koje im ne trebaju i one koji te stvari trebaju. U procesu profitiraju i udruge jer njima odlazi novac od prodaje. Ljudima se sviđa transparentnost, nema mogućnosti manipulacije – sredstva idu onima kojima kupac vjeruje i čiji rad želi podržati. Osim toga, željeli smo izbjeći razmjenu stvari – u online svijetu na online platformi ovo nam se činio kao najjednostavniji način da svatko brzo i jednostavno može učiniti nešto dobro. Međutim, ono što je još bitnije i zbog čega smo ovaj projekt i pokrenuli je želja da potaknemo svijest ljudi da se uključe i aktivno sudjeluju u životu zajednice. Ne želimo društvo pasivnih “lajkača” čiji se društveni angažman svodi na klikanje mišem. Bilo bi lijepo da ova ideja uđe u svijest ljudi, pa sljedeći put kad budu spremali kuću ili ne znaju što sa stvarima koje ne koriste u glavi imaju buvljak kao mjesto na kojem se reciklira, dijeli i naravno, čine dobra djela.
Među brojnim predmetima koji se prodaju na Buvljaku, koji su bili najneobičniji?
Kako koncept buvljaka uključuje apsolutno sve što se da pronaći, tako smo u njemu do sada imali svega: od hrane za kornjače, preko šivaće mašine, pa sve do noćenja u hostelu ili umjetničkih tečajeva. Ono što je bitno naglasiti je da se na buvljaku osim predmeta mogu ponuditi i različite usluge: u ponudi smo već imali usluge ličenja sobe ili recimo tarot čitanje. Od samog početka pridružili su nam se razni kreativci svojim rukotvorinama koji su u Dobrom buvljaku vidjeli i priliku za promociju vlastitog rada – važno je da svaka donacija na kraju završava dobrim. Svaki je oblik doniranja, stvari ili usluga dobrodošao, a svaki će predmet naći svog kupca i sve to pod budnim okom našeg Boška Buvljaka.
Humanitarna priča Dobrog buvljaka u koji su još uključeni Ivana Boras i Vanja Blumenšajn proširila se po cijeloj državi, a kako kaže Boris Miletić, postoji interes i iz susjedne Srbije za širenjem Dobrog buvljaka. No, naglašava da je o tome rano govoriti. Dodaje da će u širenju ove dobre priče pomoći i prelazak na web stranicu, medijska podrška 24sata te podrška partnera i sponzora koji će se tek uključiti.