Unatoč obilnim poticajima i besplatnom punjenju strujom, Hrvatska je na samom začelju Europske unije po prodaji električnih automobila. Najviše se prodaju u Skandinaviji
I po električnim automobilima Hrvatska je na europskom dnu
S 0,2 posto udjela električnih automobila (čisti električni auti i plug in hibridi) među ukupno prodanim novim automobilima u 2018. godini Hrvatska je na samom začelju Europske unije. Jednako loš udio imaju još samo Poljska i Latvija, a u svim drugim državama Europske unije električni auti su popularniji. Iako je njihov broj posljednjih godina osjetno porastao, električni auti u Hrvatskoj i dalje igraju zanemarivu ulogu. Prošle ih je godine, unatoč izdašnim poticajima u iznosu do 80.000 kuna prodano samo 145 primjeraka. Za usporedbu, u isto vrijeme je prodano 32.940 benzinskih i 25.618 dizelskih novih automobila. Popularnosti električnih auta u Hrvatskoj nije pomogla niti činjenica da je Hrvatska još uvijek jedina država u Europskoj uniji gdje je punjenje auta električnom energijom gotovo na svim punionicama besplatno.
Ušteda koju pružaju, raskošni poticaji i ekološka komponenta očito nisu dovoljni kako bi nadvladali najvažniji problem električnih automobila, visoku cijenu. Slično je i u ostatku Europe. Veći udio električni automobili bilježe u bogatijim i razvijenijim državama, dok je na istoku stanje loše kao i kod nas. Najveći udio električnih automobila u ukupnoj prodaji ima Norveška, čak 49,1 %. Ovaj velik postotak posljedica je stroge porezne politike zbog koje benzinski i dizelski auti u Norveškoj stoje i dvostruko više nego u ostatku Europe te su mnogo skuplji od električnih. Na drugom i trećem mjestu su neke od najbogatijih država Europe, Švedska s udjelom od 8 % i Nizozemska s 6,7 %. Na dnu ljestvice su pored Hrvatske Latvija i Poljska s 0,2 %, a Slovačka i Grčka imaju 0,3 %. Na najvećim tržištima u Europi električni auti su u prosjeku čak 10 puta popularniji nego u Hrvatskoj. Njemačka ima udio 2 %, Velika Britanija 2,5 %, a Francuska 2,1 %. S druge strane Talijani nimalo ne vole električne aute, kod njih ih se prodaje samo 0,5 %.
Što se tiče broja ukupno prodanih električnih automobila, na vrhu je Norveška sa 72.633 prodanih primjeraka. U Njemačkoj ih je prodano 67.658, a u Velikoj Britaniji 59.947.
Popularnost električnih automobila u Hrvatskoj ne bi trebala znatno rasti niti u godinama koje dolaze. Poticajima se pokriva samo mali broj automobila, a sve više punionica naplaćuje struju što će odvratiti još više kupaca.