Obavijesti

Tech

Komentari 2

I manje je bolje: Gospodarska vozila postaju sve naprednija

I manje je bolje: Gospodarska vozila postaju sve naprednija
7

I na tržištu komercijalnih vozila primjetan je trend smanjivanja obujma motora i mase. To donosi nižu potrošnju i veću nosivost. Dvostruki dobitak za vlasnike

Tržište lakih komercijalnih vozila nikada nije imalo bogatiju ponudu. Od gradskih dostavnih do velikih kombija maksimalne mase 3,5 tona nailazimo na desetke modela koji su prigodni za raznorazne poslove. 

Ponuda se redovito osvježava, novi i obnovljeni modeli dolaze češće nego prije ali i mnogo brže preuzimaju najnovije i najnaprednije tehnologije s osobnih automobila. Tu prije svega mislimo na sigurnosne tehnologije ali i multimedijalne sustave, zaslone osjetljive na dodir kao i najnovije generacije čišćih i štedljivijih dizelskih motora. Benzinski, koji su još prije nekoliko godina činili dobar dio ponude gotovo su potpuno nestali. Logično, jer takvi se modeli na našem tržištu gotovo uopće nisu prodavali. Ponuda lakih gospodarskih vozila može se ugrubo podijeliti na četiri kategorije. Najmanji među njima su takozvana multinamjenska vozila poput Berlinga ili Dobla, praktični gradski dostavnjaci za manje količine tereta. Slijede kombi vozila srednje klase poput Renaulta Trafica, Opela Vivara ili Volkswagena T6, a iznad njih su veliki kombiji poput Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera. kao posebnu i dosta rijetku kategoriju izdvajamo pick up automobile koji su iznimno praktični za rad na lošijim terenima i prijevoz nezgrapnijih komada tereta. zajedničko svim ovim automobilima je da njihov kupac može povratiti PDV. 

No, za povrat PDV-a potrebno je ispuniti određene uvjete o teretnom prostoru, pregradama i odnosu teretnog prostora prema putničkom koje ne ispunjavaju neka pick up vozila i određeni dostavnjaci s više od tri sjedala. 

Stoga je važno detaljno se uvjeriti ispunjava li vozilo takve uvjete jer kupnja na kraju može ispasti osjetno skuplja od planiranog. Također, primjerice pick up vozila s dvostrukom kabinom podliježu plaćanju trošarina, dok ona s jednostrukom kabinom ili kabinom s pomoćnom stražnjom klupom ne podliježu. Posljednjih se godina, kao i kod osobnih automobila pristupilo takozvanom downsizingu motora što je na kraju rezultiralo manjom potrošnjom i čišćim ispušnim plinovima. Trend smanjenja mase zahvaljujući kvalitetnijim i naprednijim materijalima također je rezultirao vozilima koja su agilnija ali i veće nosivosti stoga danas nije rijetkost mali dostavnjak koji može povesti 800 i više kilograma, dok iskoristiva nosivost velikih kombija nikada nije bila na većoj razini.  Do sada je u 2015. godini u hrvatskoj prodano 4930 lakih komercijalnih vozila. Najviše je prodano Peugeota (770), a slijedi Citroën (748) i Volkswagen (698). Najprodavaniji model je VW Caddy (390) a iza njega su Fiat Doblo (380) i Citroën Jumper (335).

Mali dostavnjaci: Dobra nosivost i okretnost

Citroen


Volkswagen

Citroën Berlingo: Klasik je temeljito obnovljen

Jedan od najpopularnijih malih dostavnjaka ove je godine redizajniran. Donosi više udobnosti, modernije motore i nove sigurnosne tehnologije. Dolazi u dvije dužine s dva, tri ili pet sjedala, te nudi teretni prostor obujma do 4,1  m3 i nosivost do 850 kg. Nude se dizelski motori sa 75 i 90 KS, a cijena iznosi 93.000 kuna za osnovni model.


Volkswagen Caddy: Najpoznatiji auto u klasi

Volkswagen je koncept Caddyja osmislio još osamdesetih godina i od tada je automobil pravi bestseler, bez obzira radilo se o putničkoj ili prostranoj teretnoj varijanti. Ovisno o izvedbi, nude se dizelski motori snage od 75 do 150 KS, benzinci od 84 do 125 KS te ručni ili automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, odnosno DSG, po čemu je Volkswagen Caddy jedinstven u svojoj klasi. Ipak, iako je prostraniji i iskoristiviji i ozbiljniji model od većine konkurencije Caddy je i, logično, najskuplji. Osnovni teretni model stoji od 128.379 kuna.

Ponuda: Kombi vozila ukupne mase do 3,5 tona

Opel Vivaro: Praktičan i prostran

Opel

Nova generacija Opelova transportera je kao i prethodnik nastala u suradnji s Renaultom te je u mnogočemu identična popularnom Renaultu Traficu. Nudi brojne izvedbe koje se razlikuju po dimenzijama i praktična rješenja koja povećavaju iskoristivost kada je u pitanju prijevoz duljih ili većih predmeta. U ponudi su isključivo dizelski motori obujma 1,6 litara s 90, 115, 120 140 i 160 KS. Osnovni model stoji 153.083 kn. 

Boxer i Jumper: Po vrlo razumnoj cijeni

Peugeot

Novi Peugeot Boxer I Citroën Jumper koji su na tržište stigli ove godine gotovo su identični automobili i razlikuju se samo po detaljima. Nude mnogo prostora i veliku nosivost po iznimno niskoj cijeni. Osnovni model sa 110 KS u koji stane 8 m3 tereta stoji 133.500 kn (Jumper), odnosno 136.025 kuna (Boxer). U ponudi su dizelski motori snage 110 do 177 KS te karoserijske izvedbe s obujmom teretnog prostora od 8 do 17 m3. 

Volkswagen T6: Nova generacija legende

Volkswagen

Volkswagenov kombi je temeljito je osvježen i jako moderniziran te su ga u Volkswagenu nazvali novom generacijom iako zapravo izgledom jako podsjeća na T5. Vrlo je popularan, no ujedno spada među skuplja vozila u klasi. Osnovni T6 s dizelskim motorom i 84 KS tako stoji 185.176 kuna. Ostatak ponude motora čine 2.0 TDI dizelaši od 102 do 180 KS, a nudi se i s pogonom na sve kotače te automatskim DSG mjenjačem. 

Vrijedan radnik za svaku priliku

Mitsubishi

Mitsubishi L200 spada među najpopularnije pick up automobile na tržištu. Nova generacija je stigla nedavno, a svi modeli u ponudi imaju pogon na sve kotače. Dizelski motori obujma 2,4 litre imaju 155 ili 181 KS. ClubCab verzija s pomoćnom stražnjom klupom stoji od 222.900 kuna. 

Sve više multimedije i naprednih funkcija za pomoć u vožnji

Moderna kombi vozila nude sve više luksuzne opreme. Primjerice novi Jumper kao dodatnu opremu ima multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir. Na žalost takvi detalji opreme u pravilu se dodatno plaćaju a veliki kupci ih rijetko biraju zbog što manje cijene. Sve češći su i napredni sustavi za pomoć u vožnji, poput nadzora mrtvog kuta. 

Rupe i rupice u propisima na korist krajnjih kupaca

Iako se putničke verzije gradskih višenamjenskih transportera ne mogu uračunati za povrat PDV-a, neki su proizvođači ovdje pronašli rupe u propisima. Primjerice Fiat Doblo s dva reda sjedala i teretnim prostorom koji je odvojen metalnom rešetkom tako se može računati u trošak i služiti za povrat PDV-a. Isto vrijedi i za neke osobne automobile koji su preuređeni u male dostavnjake no oni u pravilu imaju dva sjedala.


Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista
EKSKLUZIVAN INTERVJU ZA 24SATA

Kristijan Iličić: Na Maliju sam ležao 50 sati pokriven u jednom čamcu, skrivao se od terorista

Poznati travel influencer prvi je Hrvat koji je proputovao svih 197. država svijeta. Šri Lanka mu je bila posljednja na listi, otkriva nam u koju se zemlju ne bi vraćao, koja mu je najdraža, ali i kako je sve krenulo
Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, htjela je biti časna sestra...
TEŠKA ŽIVOTNA PRIČA

Tko je Ivana Habazin? Izgubila je oca kao beba i prošla pakao, htjela je biti časna sestra...

Najbolja hrvatska boksačica Ivana Habazin (35) prošla je trnovit put do svjetskih pojaseva. Umirovila se nakon posljednjeg poraza
Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'
ZAVRŠILA ROMANTIČNA PUTOVANJA

Ilona skinula zaručnički prsten u 'Ljubav je na selu': 'Ivice, dobio si tri prilike i sve tri si zeznuo!'

Ilona je nakon zaruka vidjela da se Ivica dopisivao s bivšim djevojkama. 'Problem je što ne znam mogu li prijeći preko stvari koje si napravio, ne samo s Klarom... To je bio samo test', rekla je