Samo mjesec dana od promjene iskaza na suđenju, Milan Bandić je svom dugogodišnjem vozaču dodijelio više od 50 štandova na Trgu po smiješno niskoj cijeni
Hvala, Miki: Vozač dobio kućice i sad će zaraditi 239.000 kuna
Zdravko Krajina, dugogodišnji vozač Milana Bandića, zaradit će gotovo 240 tisuća kuna u samo tjedan dana.
Kako? Na štandovima koje mu je Bandić dodijelio za sitniš.
700 kuna po danu
Ovih dana se u Zagrebu održava manifestacija “Martin je u Zagrebu”, tijekom koje će se na Trgu bana Jelačića predstaviti brojni OPG-ovi. U sklopu manifestacije, na Trgu je postavljena 51 kućica i četiri ugostiteljska stola, a postavila ih je tvrtka Eko sajam. Njen direktor je Zdravko Krajina, dugogodišnji vozač Milana Bandića. Ovu odluku potpisao je sam gradonačelnik Bandić.
Krajinu je postavljanje preko 50 štandova na Trgu bana Jelačića koštalo samo 10.500 kuna. I od toga će, izgleda, masno zaraditi.
- Najam kućice moramo platiti 700 kuna po danu. I ne samo mi, svima je tako - rekao nam je vlasnik jednog OPG-a.
Razgovarali smo s nekoliko izlagača i svi su nam potvrdili istu cijenu najma.
I županija plaća Krajini
Model poslovanja je jednostavan: Krajina od Bandića dobije prostor na Trgu za iznimno jeftinu cijenu, a onda izlagačima višestruko naplati najam kućica. Preračunato u brojke, u tjedan dana manifestacije, Krajina će od OPG-ova koji su zakupili njegove kućice zaraditi više od 239 tisuća kuna.
I Zagrebačka županija sudjeluje na manifestaciji “Martin je u Zagrebu”. Po informacijama koje su nam ustupili, vidi se da im je Eko sajam naplatio zakup po sličnim cijenama kao i ostalim OPG-ovima.
"Prema odazivu izlagača s područja županije, Zagrebačka županija je zakupila 13 kućica za 26 izlagača, po cijeni od 5.000,00 kn + PDV za kućicu. Ukupan iznos zakupljenih kućica podmiruje Zagrebačka županija po održanoj manifestaciji. Ove godine to će za 13 kućica ukupno iznositi 65.000 kn + PDV.", odgovorili su nam iz Zagrebačke županije.
Dakle, cijena dana zakupa jedne kućice iznosi 892 kune s PDV-om, odnosno 713 kuna bez PDV-a.
Mjesec dana nakon promjene iskaza
Ovaj dobar posao Zdravka Krajine dolazi tek malo više od mjesec dana otkad je promijenio iskaz u svjedočenju na suđenju Milanu Bandiću u aferi Agram. Iako je ranije ispričao da je mesara Veljka Horvata i ugostitelja Josipa Katića službenim autom vozio na kolinje kod Bandićeve sestre u Grude, krajem rujna je tvrdio da ih je samo usput povezao.
Rekao je kako je tada na službeni put vozio Ratimira Jurekovića, tadašnjeg višeg stručnog savjetnika pročelnika Ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba. Jureković je išao u Mostar pa se Krajini učinilo zgodnim povesti Horvata i Katića da pomognu na kolinju.
Eko Sajam nema zaposlenih. Direktor firme je Zdravko, a vlasnica je izvjesna Edita Krajina. Prošle godine imali su prihode od 321,8 tisuća kuna, a 2017. godine uprihodili su 402,4 tisuće kuna. Zanimljivo, 2016. su ostvarili prihod od 238 tisuća kuna. Krajina će, dakle, u samo tjedan dana okrenuti više nego u cijeloj 2016. godini.
Također, Bandić je njegovoj firmi u protekle dvije godine isplatio po 10 tisuća kuna iz proračuna kao potporu za sudjelovanje na manifestaciji Martin je u Zagrebu.
Grad: "Sve je u redu"
U međuvremenu, stiglo je opširno priopćenje od Grada Zagreba. U njemu, skraćeno, kažu kako je cijela ova priča odrađena po proceduri. Pročelnik gradskog ureda za prostorno uređenje potvrđuje cijene zakupa i mrtav ozbiljan tvrdi kako Grad ne može eliminirati nijednog podnositelja zahtjeva koji ispunjava sve uvjete, čak i ako se radi o zaposleniku Grada, pa tako ni Zdravka Krajinu.
Prenosimo priopćenje Grada u cijelosti:
"Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet 14. listopada 2019. zaprimio je zahtjev društva EKO SAJAM j.d.o.o. za postavu 50 (pedeset) kućica trgovačke namjene i 1 (jedne) ugostiteljske kućice za organiziranje edukativno-promotivne prodajne manifestacije „Martin je u Zagrebu“ na Trgu bana Josipa Jelačića od 9. do 15. studenoga 2019. Na manifestaciji bi se predstavili proizvođači vina iz Zagreba i Zagrebačke županije uz prigodni program povodom Martinja. Uz zahtjev dostavljena je dokumentacija propisana člankom 24. Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina
Sukladno članku 3. i članku 24. Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina ( KLASA: 021-05/15-01/110, URBROJ: 251-01-05-15-13, Zagreb, 2. lipnja 2015.) propisano je kako se lokacije odnosno mjesta na javnim površinama daju u zakup, odnosno na drugo korištenje, javnim natječajem ili neposredno.
U skladu s navedenom Odlukom o komunalnom redu i Odluci o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina, za organiziranje manifestacija uz zahtjev se predaje skica, opis događanja, izjava da nema dugovanja prema Gradu, te Izvadak iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra.
Povjerenstvo za davanje u zakup javnih površina i na drugo korištenje nakon razmatranja zahtjeva i priložene dokumentacije utvrdilo je ispravnost iste te predložilo gradonačelniku donošenje Zaključka o davanju na korištenje javne površine društvu EKO SAJAM j.d.o.o., budući je za navedenu manifestaciju ujedno bio i jedini podnositelj zahtjeva.
Naknada je određena sukladno članku 7. stavak 5. Pravilnika o kriterijima za određivanje zakupnina i naknada za korištenje javnih površina za postavljanje kioska, pokretnih naprava, privremenih građevina za edukativno-izložbeno-promotivno prodajne manifestacije. Gradski ureda za poljoprivredu i šumarstvo u svojem pisanom mišljenju ocijenio je da se radi o manifestaciji promotivno-edukativnog karaktera.
Za tu vrstu manifestacije naknada iznosi 1.500,00 kn dnevno za ukupnu površinu preko 100 m2 kako je to propisano u tabeli Pravilnika oznake V C1.
Prema odredbama Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina Povjerenstvo za davanje javnih površina u zakup i na drugo korištenje provjerava da li su ispunjene odlukom propisani zahtjevi, odnosno provjerava skicu, opis događanja, izjave da nema dugovanja prema Gradu, te izvatka iz sudskog ili drugog odgovarajućeg registra, dok nema ovlast provoditi kontrolu vlasničke ili upravljačke strukture podnositelja zahtjeva pravne osobe niti radnopravni status podnositelja zahtjeva fizičke osobe. Također eventualna činjenica da je fizička osoba podnositelj zahtjeva ili vlasnik/odgovorna osoba pravne osobe podnositelja zahtjeva zaposlenik Grada, trgovačkog društva kojeg je Grad osnivač, ustanove u vlasništvu Grada, ili član njegove obitelji, ne predstavlja nikakvu zapreku da se istima odobri davanje u zakup, odnosno povjerenstvo nema ovlast u takvim slučajevima odbaciti ili odbiti zahtjev.
Napominjemo, dakle, da Grad daje samo korištenje javne površine, te da na temelju Odluke o komunalnom redu i Odluke o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina, nema mogućnosti eliminirati bilo kojeg podnositelja zahtjeva koji ispunjava sve tražene uvjete, pa tako i u ovome konkretnome slučaju. Procedura je provedena u cijelosti sukladno važećoj regulativi."
Pokretanje videa...