Direktor Infinuma Nikola Kapraljević otkriva da su kupili agenciju ETR kako bi podigli kvalitetu usluge, ali i lakše našli nove i veće poslove. Sada imaju više od 420 ljudi, a planiraju se širiti u Europi i Latinskoj Americi
Hrvatska firma kupila američku, evo detalja milijunskog posla: 'Ovo nije kraj, bit će još kupnji'
Jedna od najvećih hrvatskih IT kompanija, Infinum, nastavila je svoje širenje, a sada su preuzeli digitalnu agenciju ExpandTheRoom (ETR). Radi se o kompaniji sa sjedištem u New Yorku, a ovime Infinum širi svoj doseg u SAD-u kako bi odgovorili na rastuću potražnju u području strateške digitalne transformacije.
Infinum trenutno ima osam ureda u Europi i SAD-u i oko 400 zaposlenika i vanjskih suradnika s područja dizajna i razvoja digitalnih proizvoda te kontinuirano surađuje s globalnim brendovima u stvaranju inovativnih rješenja za različite sektore uključujući automobilsku industriju, financije, zdravstvo i retail.
Sada će svojem timu dodati još 24 zaposlenih iz ETR-a, koji dijeli i sličan početak kao Infinum. Naime, tvrtku su također osnovala dvojica prijatelja, direktor James Cole i kreativni direktor Todd Doyle.
Direktor Infinuma, Nikola Kapraljević, u službenom priopćenju navodi da su htjeli uspostaviti jaču prisutnost u SAD-u, jer postojeći ured u New Yorku već ostvaruje odlične rezultate, a pojačanjima iz ETR-a podići će poslovanje i na višu razinu.
- Očekujemo da će nam ovaj potez pomoći da našim postojećim klijentima ponudimo još višu kvalitetu usluge. Imat ćemo više zaposlenika u njihovoj vremenskoj zoni, kolege koji poznaju lokalne običaje i kulturu te imaju 20 godina iskustva poslovanja na američkom tržištu. ETR-ovo iskustvo i poznavanje lokalnih poslovnih krugova olakšat će pronalazak novih klijenata te omogućiti Infinumu pristup boljim i većim projektima, što u konačnici znači da ćemo moći više naplatiti posao i samim time dodatno povećati plaće zaposlenicima. U budućnosti ćemo moći i lakše raditi sa Zapadnom obalom, što je definitivno do sada bilo izazovno, a ETR-ovi postojeći projekti nam pomažu da diverzificiramo poslovanje iz Europe i ostvarujemo još veću količinu prihoda iz SAD-a - rekao je Kapraljević za 24sata.
Inače, ova akvizicija je rezultat pregovora koji su trajali otprilike pola godine, s time da, doznajemo, Infinum na planu širenja u SAD-u readi već dvije, tri godine aktivno.
Naime, radi se o agenciji kojoj su na popisu klijenata tvrtke kao što su Citibank, ESPN, Reuters, Business Insider i Honda.
- Potražnja za vrhunskim korisničkim iskustvom je na vrhuncu. Uvođenjem tehnologija poput umjetne inteligencije, potrebe za digitalnom transformacijom samo će se dodatno povećavati. Ulazimo u novu eru te iz prve ruke vidimo da brendovi traže dodatnu ekspertizu kako bi se prilagodili novim okolnostima. S obzirom na te trendove, Infinum i ETR strateški se udružuju kako bi bolje vodili i usmjeravali globalne klijente kroz izazove s kojima će se suočavati u budućnosti - komentira James Cole, CEO kompanije ExpandTheRoom.
Na pitanje o tim izazovima budućnosti Kapraljević odgovara:
“Proteklih godina tehnologija se ubrzano razvija, što predstavlja izazov za kompanije koje žele ostati konkurentne u tom aspektu. Iz tog razloga želimo proširiti spektar usluga koje nudimo klijentima kako bismo im omogućili brži pristup raznovrsnijim rješenjima. Klijenti preferiraju manji broj partnera koji mogu efikasno rješavati veću količinu problema, umjesto upravljanja velikim brojem dobavljača.”
Tako bi ETR trebao pojačati kompetencije Infinuma i donijeti vrijednost utemeljenu na strateškom dizajnu i modernim tehnologijama, uključujući inovacije iz područja umjetne inteligencije, korisničkog iskustva, interneta stvari, i kibernetičke sigurnosti.
Kapraljević otkriva da će ExpandTheRoom za sada zadržati svoj brend.
– Plan je da kroz integracijski period zaposlenike kao i klijente ETR-a upoznamo sa Infinum brendom. Dugoročno će Infinum biti primarni brand pod kojim nastupamo u SAD-u- rekao je.
Koliko je to sve koštalo?
- EBRD nam je odobrio 10,8 milijuna eura kreditnog okvira koji u kombinaciji s vlastitim sredstvima možemo koristiti za akvizicije u narednih par godina. Na žalost, u ovom konkretnom slučaju ne mogu komentirati točne iznose, no mogu reći da bismo voljeli u narednih dvije-tri godine odraditi još jednu ili dvije strateške akvizicije - otkriva nam Kapraljević.
Ovom akvizicijom Infinumovi konsolidirani prihodi rastu za nešto više od 20% u odnosu na prethodnu godinu te će u 2023. iznositi oko 29 milijuna eura.
S Kapraljevićem smo razgovarali i o nastavku širenja te je otkrio kako planiraju širiti paletu usluga koje pružaju klijentima kako bi bolje mogli odgovoriti na što više njihovih potreba.
- U ovom trenutku ne očekujem da ćemo u narednih godinu dana raditi nove akvizicije u SAD-u jer ćemo se fokusirati da ova završi uspješno. Dugoročno, kroz 2-3 godine, razmišljamo o Latinskoj Americi kako bismo dodatno poduprijeli operaciju u Sjevernoj Americi te o širenju na nekom od većih tržišta u Europi - dodaje šef Infinuma uz poruku kako žele dugoročno stvoriti najbolju digitalnu agenciju na svijetu u kojoj ljudi uživaju raditi.
'Na vrijeme uočili usporavanje'
I dok je u svijetu prisutno smanjivanje kadrova u IT sektoru, Infinum je sada kupio novu kompaniju, a Kapraljević na to poručuje: “Primijetili smo na vrijeme određeno usporavanje i reagirali na način da smo odlučili usporiti zapošljavanje. To se pokazalo ispravnom odlukom jer se nismo doveli u situaciju da imamo previše ljudi.”
- Plan za narednih godinu dana je nešto sporiji rast u odnosu na prethodne godine te fokus na integraciju ETR-a i Infinuma kako bismo bili spremni u trenutku kad se tržište ponovo probudi- dodao je.