JOŠ NEMA NI VOZAČKU Martin Kodrić (17) ove sezone vozi Formulu Renault 2.0 Eurocup, natjecanje s nagradnim fondom od 500.000 eura. Juri i do 250 km na sat
Hrvat Martin Kodrić u bolidu juri nagradu od pola milijuna €
Dobro je “rodila” 1997. godina. Nogometaši Ćorić, Vlašić i Balić, košarkaši Bender, Žižić i Mazalin, tenisačica Konjuh, ali i Martin Kodrić.
Radi se o 17-godišnjaku iz Samobora koji po najpoznatijim europskim stazama juri u bolidu već drugu sezonu. Prošle godine u nižim serijama Alps i NEC zagrijao se za ono što kreće sljedećeg vikenda u španjolskom Aragonu - prvenstvo Eurocup u seriji Formula Renault 2.0.
- Bio je to logičan potez, želio sam otići korak naprijed, a treninzi i testiranja pokazuju da se ravnopravno mogu nositi s ostalim vozačima iz cijelog svijeta - objasnio je Kodrić.
Eurocup je prema Formuli 1 gurnuo brojne poznate vozače, a prvenstvo su u prošlosti osvajali i Massa, Kobayashi i Bottas.
- Naravno da je nastup u Formuli 1 i moj san, ali ne razmišljam o tome. Samo želim davati sve od sebe svaki put na stazi i skupljati iskustvo - skroman je član britanske momčadi Fortec.
Ljubav prema utrkivanju prenio mu je stariji brat Ivan, koji je vozio motokros i kružne utrke automobila, a do prelaska u bolide koji jure 250 km/h Martin je došao preko uspjeha u kartingu. Bio je četvrti na Europskom prvenstvu, treći na prestižnom Winter Cupu, a pamti i borbe s Maxom Verstappenom.
- U Alcanizu smo na Europskom prvenstvu bili prvi i drugi, bila nam je to najbolja borba, stalno smo se prelazili, ali u posljednjem krugu me izgurao. Tad se vidjelo da je velik potencijal, nije me ni najmanje iznenadilo što je već sa 17 godina završio u Formuli 1 - prisjetio se Martin.
Iako se dobro poznaje s Verstappenom, u oktanskom cirkusu ima neke druge favorite.
- Kimi Räikkönen i Ferrari, nema nikakve dileme - odgovorit će Martin i prije nego što dovršite pitanje o sportskim uzorima.
- Pratim i ostale sportove. Volim i nogomet i košarku, pratim NBA ligu i volio bih da Golden State bude prvak, a uz rukometnu reprezentaciju redovito izgubim živce uz ekran.
Najbolji dio priče o tome da Hrvatska ima 17-godišnjaka u svijetu formula jest to da još nema - vozačku dozvolu.
- Upisao sam autoškolu, idem na predavanja i plan je da položim vozački za 18. rođendan u lipnju. Ali kad sjednem u automobil, neću se ponašati kao na stazi. Ma nema teorije. Samo pametno, bez alkohola, da stignem od točke A do točke B - zaključio je Kodrić.
Prestižna serija
Serija Formula Renault 2.0 Eurocup vozi se u Aragonu, Spau, Hungaroringu, Silverstoneu, Nürburgringu, Le Mansu i Jerezu. Prvak ide u Formulu Renault 3.5, koja daje sve više vozača za F1.
Snalažljiv po kiši
Lani je vozio serije Alps i NEC, a najbolji rezultat bilo mu je peto mjesto na cestovnoj utrci u francuskom Pauu. Nisu ga omeli ni jaka kiša ni gužva s 24 vozača na stazi.
Među najvišima
Sa svoja 184 centimetra visine i 80 kilograma mišića, Kodrić je među najvišima na gridu.
- Ako se nastavim ‘širiti’, morat će me u bolid ugurati onom žlicom za cipele - smije se 17-godišnjak.
Jurnjava 250 na sat
Bolidi Formule Renault 2.0 jure maksimalno 250 kilometara na sat. Utrke traju 25 minuta plus još jedan krug. Među njima je i ‘kockasti’ bolid.