Iz Sindikata strojovođa Hrvatske tvrde kako izjava Krešimira Bubala iz HDSSB-a da će Slavonija i Baranja biti odsječeni od ostatka željezničke mreže nije istinita
HDSSB je u Saboru kritizirao ukidanje vlakova za Slavoniju
HDSSB na početku ovotjednog rada Sabora zatražio je stanku jer HŽ putnički prijevoz ukida linije prema Slavoniji i Baranji, posebno prema Osijeku, čime istočna Hrvatska postaje odsječena. Zahtjevu za stankom pridružili su se Laburisti i HDZ.
- Nove uštede u HŽ-u lome se preko leđa građana - upozorio je Bubalo napominjući da ne mogu šutjeti jer mnogi studenti i radnici odlaze u Zagreb i trbuhom za kruhom.
- Ovime se zadaje zadnji udarac Slavoniji i Baranji koja tone u izolaciju. Tražim da se u Saboru pojavi ministar Siniša Hajdaš Dončić. To je zvono na uzbunu za sve nas koji živimo u Slavoniji i Baranji u odnosu na jedan maćehinski odnos ove Vlade, HŽ-a i resornog ministra koji treba poštivati europske regulative i pružiti mogućnost da svi dijelovi Hrvatske budu povezani na kvalitetan način - upozorio je Bubalo.
Smatra da se ovim potezom vjerojatno ide pogodovati nekima koji se bave autobusnim prijevozom koji je za Slavonce i Baranjce skuplji od željezničkog prijevoza.
- Poznato je da je željeznički prijevoz jeftiniji i isto tako dostupniji našim sugrađanima koji žive u neimaštini. Zahtijevamo da se ove linije ne ukidaju do temeljite rasprave u Saboru, a mislim da s raspravom nemamo što čekati - zaključio je Bubalo.
I HDZ se usprotivio ukidanju želježničkih linija, a Ivan Šuker kazao je da je ovo posljedica restrukturiranja velikog sustava bez da se pritom išta pitalo one koji taj sustav koriste i bez da su napravljene na kvalitetnoj analitičkoj podlozi. Napomenuo je da stanje na žejeznici treba promatrati u kontekstu dvije velike packe odnosno šamara koje smo dobili od međunarodnih institucija. Prva je iz Bruxellesa koji u prijedlogu proračuna nije vidio nešto što bi dugoročno garantiralo stabilnost javnih financija. Drugi šamar je od MMF-a koji je kaže progledao nakon 2 mjeseca i shvatio da sve priče koje je slušao o Zagrebu nemaju veze sa stvarnošću i koji je drastično promijenio projekciju gospodarskog rasta tj. pada u Hrvatskoj u zadnjih tri do četiri godine.
Ovime se daje zadnji udarac Slavoniji i Baranji koje tonu u izolaciju. Tražim da se u Hrvatskom saboru pojavi ministar Siniša Hajdaš Dončić jer upravo je on potpisao ugovor s HŽ putničkim prijevozom, rekao je Bubalo
- Pruge se ukidaju upravo u područjima gdje je dohodak po stanovniku najniži i to je možda najveća i najlošija stvar, a istovremeno HŽ tamo gdje bi mogle imati itekako isplative linije njih ne uvodi - kazao je.
Laburist Mladen Novak smatra da se HŽ svjesno uništava iznutra.
- Sve što je u sustavu ministra Hajdaša Dončića, sve je sumnjivo, svuda osjećate miris koji ne možemo mi dokazati. U nekoliko navrata pozivao sam DORH i Uskok da uđu u taj sustav i da provjere što se tamo dešava. Zbog čega je moguće da te lokomotive HŽ putničkog prijevoza koji sada ukida vlakove su dodijeljene jednom privatniku na korištenje? To meni nije normalno - kazao je.
Podržao je HDSSB-ov zahtjev da se o ovoj temi otvori saborska rasprava, ali i da se o ovoj temi očituje ministar. Upozorio je i na apsurd da se vezan uz prugu Knin-Zadar na kojoj kreće rekonstrukcija, a odlučeno je da se ukida teretni i putnički prijevoz.
- Neka mi netko objasni tko donosi ovakve odluke. Idemo rekonstruirati prugu na kojem su oba nacionalna prijevoznika odlučila da neće više voziti? Pa je l' to nije neko lud. Parafrazirat ću ministra Jovanovića: ako negdje treba isušiti močvaru, onda je to u resoru ministra Hajdaša Dončića, a poglavito u sustavu Hrvatskih željeznica. I mislim da bi tu imao kompletan sastavu i USKOK-a i DORH-a, cijelu godinu se pozabaviti i šta raditi - zaključio je Novak.
Predsjedavajuća Dragica Zgrebec pozvala je zastupnike da sukladno poslovniku Sabora predlože raspravu o stanju u željeznici.
"Dobro je da oporba propituje poteze vladajućih
Dobro je da oporba propituje poteze vladajućih jer vjerojatno tu ima i nekih grešaka pogotovo u pogledu uvođenja autobusa umjesto pojedinih željezničkih linija. Željeznički promet nije liberaliziran i ako se koriste autobusi, za koje je tržište liberalizirano onda se sigurno krše propisi. Nekoga će u Bruxellesu to sigurno bar malo zasmetati, rekao je Dalibor Petrović, iz Sindikata strojovođa Hrvatske.
Za tvrdnju Bubala da će Slavonija i Baranja biti odsječeni od ostatka željezničke mreže kaže da to nije istina. Dodaje da postoji puno više mjesta u kojima su optimalizacijom broja linija izrezali njih puno više nego za Slavoniju.