Tržnica u malom Silvije Puljić nije obična trgovina nego mjesto gdje se ljudi i druže. No kad ju je otvarala nije naišla na potporu, čak ni prijatelja, ali ni roditelja
Grga Čvarak - fine i šarmantne delikatese stižu iz susjedstva
Iako je cijeli život radila kao trgovački putnik, Silvija Puljić (32) već je s 18 godina sanjala o tome da otvori malu trgovinu u kojoj će imati topli odnos s kupcima te nuditi provjerenu hranu koja se ne može naći u svim prodavaonicama. I uspjela je. U travnju ove godine na zagrebačkim Vrbanima otvorila je “Grgu Čvarka” kojem je moto: fino, zdravo i domaće.
- Moje prvo radno mjesto bilo je u delikatesnoj prodavaonici. Atmosfera je bila prekrasna i to mi se sviđalo. A i uvijek sam voljela raditi s ljudima. Male prodavaonice imaju posebnu čar - prisjeća se. Priznaje da nije imala najboljeg šefa na svijetu, “Grge Čvarka” ne bi ni bilo.
Nitko nas nije podupirao kad smo odlučili otvoriti ‘Grgu Čvarka’, pa čak ni naši roditelji i prijatelji
- Očekivali smo da će nam trebati mnogo više vremena da se sve razvije, ali krenulo je čim smo otvorili. Možda nemamo mnogo kupaca, ali nam se oni stalno vraćaju, i to nam je najvažnije. Ima i skeptičnih ljudi, ali onda im kažemo: ‘O.K., probajte kupiti manju količinu pa ako ste zadovoljni, vratite se’ - govori i objašnjava zašto je htjela da to bude isključivo organska hrana proizvedena u Hrvatskoj.
- Imamo toliko proizvoda kojima se možemo pohvaliti i nema potrebe da uvozimo izvana. Ja sam iz Slavonije, a muž Mario iz Zagorja, tako da smo navikli na domaću hranu. Ne samo što je to hranjivo nego je i izvanrednog okusa - ističe. Naziv duguju 8-godišnjoj kćeri.
- Kako je Leona išla u prvi razred osnovne škole, prisjetili smo se s njom Grge Čvarka, Antuntuna i ostalih likova, a meni se osobito svidio Grga Čvarak. Iako je muž rekao da je djetinjasto, znala sam da je to pun pogodak. Tražili smo dozvolu od kćeri Ratka Zvrka koja je bila oduševljena idejom da tako nazovemo svoju prodavaonicu - kaže i kroz smijeh dodaje kako je redovito novi kupci pitaju imaju li čvaraka, a ona odgovara: “Pa naravno da da”.
Naši kupci mogu biti sigurni da je sve što kupuju kod nas domaće i provjereno
- Sve male proizvođače hrane najprije obiđemo, provjerimo i probamo sve proizvode prije nego što dođu u ‘Grgu’ da se uvjerimo u njihovu kvalitetu. Kritični smo jer smo navikli na najbolje, tako da hrana uzgojena s pomoću štetnih sredstava ne dolazi u obzir. Na početku smo morali svakog dobavljača pregledati, a sad oni zovu nas - govori Silvija. S OPG-ovima je u prijateljskim odnosima, gotovo pa su i obitelj jer svi, kako kaže, rade zajedno.
- OPG-ovi s kojima trenutačno surađujemo planiraju proširiti količine proizvoda upravo na temelju naših potreba i već sad dogovaramo količinu koja će nam trebati za iduću godinu - kaže i nastavlja:
- Devedeset posto naše prodaje ide telefonom na rezervaciju. Zato nam je toliko važan dobar odnos s kupcima. A i oni su naviknuti da, ako u jednom trenutku nema, npr., rajčice, trebaju se malo strpjeti dok ne dođe. Radije nemamo namirnice nego da pristanemo na lošije, nekvalitetnije proizvode - ističe Silvija. U “Grgi Čvarku” ponuda nikog neće ostaviti ravnodušnim, od salame od medvjeda i jelena, džema od crnih smokava s orasima i stevije do konoplje, bobića i arancina, a uskoro planiraju imati i salamu od kozjeg mesa.
- Nije me bilo strah jer vjerujem da, kad čovjek radi nešto sa srcem, to i uspije. Toliko nam je velika tradicija da nema potrebe izlaziti izvan granica da bismo se dobro i kvalitetno hranili - govori. Ni birokracije je nije bilo strah jer je otpočetka imala pozitivan stav i dugogodišnje iskustvo te je znala da od toga neće odustati. - Ono po čemu je ‘Grga’ poseban je upravo taj odnos prema dobavljačima i kupcima. Tko želi otvoriti ovakvu trgovinu samo da bi zaradio, nema izgleda da uspije - ističe. Zbog čestih upita planiraju dostavljati robu i izvan Zagreba.
- Ne želimo se širiti jer ne bismo mogli zadržati kvalitetu koju sad imamo. ‘Grga’ nije klasična trgovina, to je mjesto gdje se ljudi druže - kaže.
Odnedavno je u posao uključila i muža
Mario se bavi dobavljačima, a ja sam u prodavaonici jer volim raditi s kupcima. Našli smo se svatko u svom dijelu posla. Dobro je da radimo zajedno jer se inače nikad ne bismo vidjeli. Zajednički smo uredili “Grgu”, a bilo nam je važno da je domaća atmosfera, kaže.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!