Puno pametnije bi bilo da profesorima dignete plaće i da startaju s 2000 € pa bi možda imali dovoljno kadrova za matematiku, fiziku, kemiju i ostale predmete STEM područja. Studij na bilo kojem fakultetu prirodnih znanosti je puno teži i kada netko to završi, sigurno neće ići raditi u školu za 1.100 €. Zašto ne govorite kako nemate matematičara, fizičara, kemičara, biologičara??? Dižete satnicu hrvatskog jezika jer je 4 sata pre malo? Ma tko je tu lud? Pravite zbunjolu s informatikom umjesto da uvedete po 2 sata tjedno kao obavezni predmet. U Srbiji se npr. fizika poćinje učiti već u 6. razredu. Nije uopće čudno da su rezultati na nacionalnim ispitima užasni iz područja prirodnih znanosti. Koliko škola u lijepoj našoj ima uvjete za cjelodnevnu nastavu? Samo lupetate i pokušavate kopirati države EU koje odavno imaju riješeno sve crno na bijelo uz odlične uvjete rada. Nadam se da neće nikad zaživjeti taj projekt u ovom izdanju kakvog nam sada predstavljate.
Vi
Vis@maior
13.4.2023.
Odustani
Studij na bilo kojem prirodoslovnom fakultetu nije ništa teži ili zahtjevniji od studija stranog jezika ili društveno humanističkog područja, stvar je afiniteta
, volje i interesa. Moj prijatelj je sa studija teologije odustao nakon druge godine jer mu je bilo prezahtjevno i teško, otišao na PMF i bez problema završio matematiku i fiziku.
Prikaži još ↓
Vi
Vis@maior
13.4.2023.
Odustani
Da, četiri sata HJ jest premalo jer se u HJ razvijaju one vještine koje su temeljne i primjenjuju se u svim ostalim predmetima, a to su čitanje, razumijevanje p
ročitanog, razvoj fine mottorike kroz pisanje, govorne vještine, memorija (kroz učenje pjesmica napamet) te temeljna medijska kultura. Ne možemo djecu nakrcati digitalijama ako nisu ovladala temeljnim vještinama čitanja, pisanja, govora, izgovora, razumijevanja pročitanog pa i ako nisu kroz pisanje razvila finu motoriku jer sve navedene vještine kržljaju i ne razvijaju se ako su djeca nakrcana digitalijama.
Prikaži još ↓
Vi
Vis@maior
13.4.2023.
Odustani
Sve nam je više djece sa govornim manama jer se odmalena ne razvijaju govor i izgovor jer djeca bulje u ekrane. Fina motorika ruku zakržljala jer se djecu sve m
anje potiče na rad ručicama (škarice, plastelin, bojice), a sve više tipkaju. Dolaskom u školu, djeca imaju poteškoća u baratanju olovkom, škaricama, ne znaju pravilno govoroti niti izgovarati glasove pa dolazi i do poteškoća sa usvajanjem slova i čitanjem. Ako je čitanje slabo, to za sobom povlači nerazumijevanje pročitanog sadržaja. Ako ne razumiju pročitano, kako će razumjeti problemske zadatke u prirodi,matematici,...velike su poteškoće i u koncentraciji jer su zakržljale i nisu se dovoljno razvile jer se djecu zbog pretjeranog izlaganja ekranima i digitalijama nije poticalo na promišljanje i razvijanje misaonih procesa jer su se svi problemi rješavali pritiskom na tipku, a čitanje bajki, priča u ranoj razvojnoj dobi ima upravo funkciju razvoja misaonih procesa, mašte, rješavanje problema. O frustracijama, bijesu i agresiji sa 7 godina da ne govorim jer nisu navikli nositi se s time jer se u njihovom svijetu sve rješava odmah i sada, pritiskom na tipku. Problemi s vidom, zakržljali lokomotorni sustav,...zato sa digitalijama umjereno i sukladno razvojnoj dobi djece.
Prikaži još ↓
Vi
Vis@maior
13.4.2023.
Odustani
Sve ovo govorim iz osobnog iskustva i rada u prosvjeti. Ono što se moglo s generacijama djece od prije 10, 15 godina, te iste stvari s današnjim generacijama dj
ece idu daleko sporije i teže, poput usvajanja vještine čitanja, pisanja, razumijevanja pročitanog...prije su djeca u 3.r. pisala diktate kao od šale, danas tri rečenice s ploče prepisuju 10 minuta u trećem razredu što je znak zakržljalosti svih ranije nabrojenih vještina uslijed pretjeranog izlaganja digitalijama u ranoj razvojnoj dobi. Sve ide sporije i teže u odnosu na prijašnje generacije djece. Eto zašto je satnica HJ važna!
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
13.4.2023.
Odustani
@Vis@maior Sve je to istina. Međutim, odgoj djeteta do škole uz pomoć digitalije je smrt za dijete a za to su odgovorni isključivo roditelji koji, da bi bili na
miru, im daju tablete i slične gluposti u ruke umjesto da im čitaju, igraju se s njima, razgovaraju, itd. Današnja djeca, na žalost, su jako loše razvijena motorički, to je teška i bolna istina. Dolaze do osmog razreda i ne znaju baratati trokutima, najobičnijim odvijačem, ne znaju računati vrijeme, a da ne govorimo o tekstualnim zadacima u matematici i fizici. Pročitaju ga ali ne razumiju što su pročitali. Na žalost, dodatnim satom HJ neće to naučiti, dobiti će još više lektira koje i tako prepisuju s interneta. Čitanje teksta s razumijevanjem je vještina koju bi se trebalo učiti na sasvim drugi način.
Prikaži još ↓
Vi
Vis@maior
13.4.2023.
Odustani
U svemu se slažem, najveća odgovornost jest na roditeljima, sve vrijednosti, vještine koje usvoje prije polaska u školu, one u najvećoj mjeri određuju djetetov
daljnji odnos prema radu, usvajanju znanja i vještina. Što možemo, od nas se očekuje da popravljamo i ispravljamo krive Drine, a mi od onoga što dobijemo, izvlačimo najbolje. U mojoj školi postoje djeca koja su se sa slikovnicom, škaricama i ljepilom po prvi puta susrela tek u prvom razredu. I to je poraz roditeljstva!
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .