Studenti udruge FSB Racing Team novi bolid krenuli su raditi iz nule, a sve u svrhu stjecanja novih znanja i iskustava
FOTO Studenti FSB-a predstavili novi električni bolid za Formulu
Mi smo zapravo kao jedna mala firma. Ovdje se spremamo za radni svijet, a svakim danom sve više i više napredujemo. Novim bolidom smo pokazali da može bolje - kazali su studenti Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu koji su u petak predstavili svoj električni bolid studentske udruge FSB Racing Team.
Udruga djeluje već 21 godinu, a ovo im je već 12 bolid kojeg su do zadnjeg komadića sastavili studenti.
- Ova godina nam je bila izuzetno ključna. Dobar dio naših starih članova je napustio tim. Suočili smo se s činjenicom da nedostaje dosta iskustva - ispričao je student Filip Petrović.
Dodao je da je glavni cilj bio redizajn te prijenos iskustva novim studentima željima znanja. su pokušali napraviti kroz praktičan rad poboljšanjem bolida. Feedbackom prošlogodišnjeg natjecanja na Formuli student odlučili su se fokusirati na tri kategorije na kojima bi radili.
- Imali smo kategorije. Znali smo da nešto moramo mijenjati potpuno, a i one koje smo morali samo doraditi - rekao je.
U roku jedne sezone su stvorili su potpuni bolid. Stvaranjem novog bolida iskusniji su utvrdili svoje znanje, a novi studenti vidjeli kako izgleda proizvodnja od početka do kraja.
Ovaj bolid je električni trkači bolid karbonske šasije te pogonom s dva električna motora. Ukupna masa šasije bolida je 23.1 kilogram te je je napravljena u sendvič strukturi. Ima optimizaciju layup-a te toplološki optimizirane CFRP inserte. To znači da je optimizacijom layup-a poboljšan performans bolida, posebno u pogledu brzine i upravljivosti, jer smanjenje težine direktno utječe na ubrzanje, kočenje i ponašanje u zavojima. CFRP inserti pomažu u održavanju strukturnog integriteta bolida pod velikim opterećenjima i stresovima tijekom vožnje. Iz Udruge su naglasili da su optimizirali geometriju prednjeg krila te poboljšali sendvič strukturu kompozitnog materijala.
- Prešli smo i na manje, lakše, ali i učinkovitije pumpe. Bolji nam je i sustav hlađenja. Razmišljali smo da hladnjak stavimo i u bočne strane šasije. Radili smo i na šasiji, ali smo isto proizvodni proces. Gledali smo kako rasporediti vlakna da bi povečali krutost, ali smanjili masu. To smo i uspjeli - rekao je. Dodao je da su promijenili i tip čelije. Kako je rekao, htjeli su tip čelije s više energije i manje otpora.
Same riječi hvale o svojim studentima je imao dekan fakulteta Zdenko Tonković. Rekao je da je iznimno ponosan na svoje studente.
- Danas smo tu svog vas. U fokusu ste. Ovo nije mala stvar kad pričamo o studentima. Imamo 2500 tisuće studenata. Oni sve rade svojim rukama. Od brodova, bolida pa sve do letjelica. To se zove studiranje! Ovo je jedan inovativan tim. Naučili su što je timski rad. Uvijek sam volio proći pored garaže na fakultetu. Netko je uvijek bio tamo i marljivo radio. Djeluju kao mala tvrtka koja broji 50ak studenata.
Novi bolid ove godine će provozati na Formuli student. Zadnjih godina nižu velike uspjehe te su uvijek u prvih deset mjesta.
- Ovaj bolid će voziti onaj koji je najviše zaslužio. Mi smo se dogovorili da je to čast koju treba zaslušiti - složili su se studenti.