Izgledom, vozim osobinama i praktičnim detaljima Puma se izdiže od tipičnog malog SUV-a današnjice. Ford je zamislio nešto malo drugačije od konfekcije, a rezultat je odličan auto
Ford Puma nije samo još jedan običan mali konfekcijski SUV
Ford Puma nije uobičajen SUV. Već jedan pogled na auto dovoljan je da zaključite kako se on ističe iznad konkurencije svojim izgledom. Ima u izgledu Pume nešto “Porscheovsko” ima i dizajnerskih obrisa kojima podsjeća na Aston Martin. Ali sprijeda najviše nalikuje kultnom malo Fordovom coupeu koji se također zvao Puma, a proizvodio se prije dvadesetak godina. Dizajnerski su se svojski potrudili da ovom autu daju poseban izgled. Barem, izvana.
Iznutra Puma izgleda tipično “Fordovski”, ne previše spektakularno, ali uredno i prilično ergonomično. Osnovna Titanium oprema je vrlo bogata, na razini najbogatijih kod nekih konkurenata, ima čak i masažna sjedala, no na iznenađenje klima uređaj je manualan, ne automatski. Pumine najveće vrijednosti u unutrašnjosti su vezane uz praktičnost. Auto je vrlo prostran kako u duljinu, tako u širinu, kao sprijeda, tako i straga.
I prtljažnik je veći od prosjeka klase, a na njegovu dnu je vrlo ugodno iznenađenje. Ispod podnice nalazi se dodatna rupa koja nije tapecirana i u koju je moguće odložiti prljave stvari, recimo blatnjave čizme. Spremnik na dnu ima odvod, tako da blato možete oprati vodom i zatim je ispustiti. Genijalno praktično.
Još jedna karakteristika po kojoj je Puma posebna su vozne osobine. Bez pretjerivanja, ovaj auto se vozi poput malog sportskog auta, a ne poput SUV-a. Upravljač je izuzetno izravan, pruža obilje povratnih informacija, ovjes nije tvrd, no kao što smo rekli, ponašanje u zavojima je kao u sportskom autu. Niti traga naginjanju. Pohvale i za izuzetno precizan mjenjač izravnog hoda.
Dizelski motor sa 120 KS možda se ne uklapa u sportsku filozofiju Pume, no radi prilično sportski za jednog dizelaša. Lako ga je potjerati u više okretaje, pršti okretnim momentom i pritom je prilično štedljiv. Na testu smo u gradu trošili 6,5 l/100 kilometara.
Puma je po definiciji mali SUV, ali u praksi puno ozbiljniji auto. Pruža neuobičajeno mnogo mjesta, inteligentna praktična rješenja, odličan sportski izgled i jednako takve vozne osobine. Zamjerke je Pumi teško naći.
Cijena testiranog modela je među višima u konkurenciji. Oko 165.000 kuna dosta je velik iznos, no Puma nije tipičan mali SUV. Ona nudi više od prosječnog konkurenta.
masa: 1389 kg
dimenzije: 421 x 181 x 156 cm
obujam: 1495 ccm
snaga: 88 kW/120 KS
0-100 km/h: 10,3 s
najveća brzina: 185 km/h
potrošnja: 3,8 l/100 km
cijena: 165.827 kn (testni model), 154.990 kn (osnovni benzinac)
Testirana Ford Puma Titanium 1.5 EcoBLue u opremi ima adaptivni tempomat, LED ambijentalno osvjetljenje, sjedala s masažom leđa, stražnje parking senzore, dodirni zaslon 8", navigaciju, alunaplatke 17", bežično punjenje mobitela, LED svjetla...