Ministar se 14. listopada sastao u Bukureštu sa Stoicom i razgovarao o nastavku privatizacije HŽ Carga. Kako doznajemo, Hajdaš nije bio zadovoljan razgovorom
Domaće rješenje je najbolje: Spas HŽ Carga je u fondovima
Nakon neuspjele privatizacije rumunjskog Carga CFR Marfe od strane Grampet grupe u vlasništvu poduzetnika Gruia Stoice, koja je ujedno i jedini ponuđač za privatizaciju HŽ Carga, oglasio se i predstavnik MMF-a za Rumunjsku Guillermo Tolosa koji je izjavio kako je ovo velika šteta za Rumunjsku jer će usporiti brz oporavak te djelatnosti, dovesti u pitanje daljnji nastavak rada nacionalnog željezničkog operatera i loše utjecati na privlačenje budućih investicija u Rumunjsku.
Nakon neuspjele privatizacije i političke strasti u parlamentu su se uzburkale pa čelnik stranke PDL Vasile Blaga traži osnivanje istražnog povjerenstva koje bi trebalo utvrditi tko je iz Vlade odgovoran za cijelu situaciju, ako se znalo da Grampet grupa nema novac da to privede kraju.
Riječ je bila o deset milijuna eura pologa za obvezujuću ponudu, 20 milijuna eura za 10 % vrijednosti ugovora, te 170 milijuna eura u gotovini i 204 milijuna u bankovnim jamstvima za modernizaciju CFR Marge koji je Grampet grupa trebala uplatiti do isteka roka 14. listopada. Grampet grupa je do zadanog roka uspjela pribaviti samo 20 milijuna eura uz 10 milijuna eura pologa, dok ostatak novca i bankovno jamstvo nisu uspjela osigurati.
Ponukan tim spoznajama, jer ako Grampet grupa nema novca da sanira svoje obveze u matičnoj državi, kako će tek u Hrvatskoj, ministar Hajdaš Dončić 14. listopada sastao se u Bukureštu sa Stoicom i razgovarao o nastavku privatizacije HŽ Carga u Hrvatskoj. Kako doznajemo, Hajdaš Dončić ni najmanje nije bio zadovoljan razgovorom jer je Stoica za kupnju hrvatskog Carga postavio nekoliko uvjeta koje bi Vlada trebala prihvatiti. Onaj najteži, u svakom je slučaju otpuštanje 1700 djelatnika kao tehnološki višak uz isplatu otpremnina koje bi po radniku u prosjeku iznosile 120.000,00 kn.
>>> Više pročitajte u Expressu