Testirani Renault Espace nudi novi koncept, kombinaciju SUV-a i monovolumena i ima svu zamislivu luksuznu opremu. Iako stoji puno, on je idealan obiteljski auto
Espace na testu: Tehnološki nadmoćan i ekstravagantan
Kada se prvi put pojavio na tržištu Renault Espace je bio ekstravagantan, praktičan i potpuno drugačiji od drugih. S novom generacijom, čak 31 godinu nakon toga ponovo je napravljen isti iskorak.
Uvidjevši kako tržište velikih monovolumena polako izumire, Renault je promijenio koncepciju i Espace pretvorio u svojevrsnog križanca između SUV-a i monovolumena, s naglaskom na to da su monovolumenske karakteristike ipak prevladale. Najveći Renault tako i dalje oduševljava svojom praktičnosti. Izuzmemo li velike kombije teško je naći putnički automobil koji nudi toliko mjesta.
Nadalje tu su i inteligentna rješenja poput obaranja sjedala iz stražnja dva reda na pritisak tipke. Testirani Espace je apsolutni vrh ponude i opremljen je svime što možemo zamisliti. Unutrašnjost je presvučena kožom, sjedalo vozača ima funkciju masaže, vjetrobran je grijan što je vrlo praktično u zimskim mjesecima, klima je trozonska, vrata prtljažnika se otvaraju i zatvaraju električno, tu je i head up zaslon, a grijačima su opremljena i sjedala u drugom redu. Ovo je samo dio popisa opreme kakvu često ne nalazimo niti u vozilima najviše klase s cijenom od milijun i više kuna.
Espace ima i aktivni tempomat, no tu nailazimo i na prvu zamjerku. On radi samo do 140 km/h, dok konkurentni sustavi uglavnom rade do 200 i više km/h. Iako je na našim autocestama dozvoljeno 130km/h, tipična putna brzina koju policija tolerira je ipak nešto većih 145 km/h. U vožnji je Espace iznimno udoban, motor je tih i uglađen, a automatski mjenjač s dvostrukom spojkom radi bez zamjerki. Snaga od 160 KS je dobro odmjerena, no šteta što je to ujedno najsnažniji motor za Espace jer nekima će nedostajati dinamike. Potrošnja na testu je iznosila 7,2 l/100 km. Unutrašnjost s ogromnim zaslonom osjetljivim na dodir prava je poslastica za zaljubljenike u moderne tehnologije.
Cijena od 419.076 kuna za testirani model koji povrh najbogatijeg paketa opreme ima i gotovo 50.000 kuna dodatne opreme je visoka, no ponavljamo, Espace je opremljen kao automobil od milijun kuna, pa realno nudi zaista mnogo za novac. Idealan obiteljski auto.
TVORNIČKI PODACI
- masa: 1847 kg
- dimenzije: 486x189x168 cm
- obujam: 1598 ccm
- snaga: 118 kW/160 KS
- ubrzanje (0-100km/h): 9,9 s
- najveća brzina: 202 km/h
- potrošnja: 4,6 l /100 km
- cijena: 419.076 kn (testni model) 369.900 kn (bez doplata)
Renault Espace Initiale Paris Energy 1.6 dCi 160 EDC u opremi ima kožom presvučena sjedala, trozonsku klimu, Bose Audio, LED prednja svjetla, aktivni tempomat, panoramski krov, automatsko parkiranje