Obavijesti

Tech

Komentari 3

EU će uvesti carine za električna vozila iz Kine: Evo kolike će biti

EU će uvesti carine za električna vozila iz Kine: Evo kolike će biti

Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača

Europska komisija odlučila je u utorak definitivno uvesti kompenzacijske carine na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Istraga izvršnog tijela EU-a je utvrdila da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnog subvencioniranja, a na štetu europskih proizvođača.

Pored postojeće carinske stope od 10 posto od četvrtka se uvode dodatne carine u rasponu od 7,8 posto do 35,3 posto. Na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini dodatna carina bit će 7,8 posto, za kineske proizvođače BYD, Geely i SAIC 17, 18,8 i 35,3 posto. Dodatna carinska stopa od 35,3 vrijedit će za sve druge proizvođače u Kini koja nisu htjela surađivati u istrazi, a za tvrtke koje su sudjelovale 20,7 posto.

Klinika za psihijatriju Vrapče dobila novi električno vozilo za pacijente: 'Bit ćemo sigurniji'
Klinika za psihijatriju Vrapče  dobila novi električno vozilo za pacijente: 'Bit ćemo sigurniji'

Komisija najavljuje da će paralelno nastaviti raditi s Kinom na pronalaženju alternativnih rješenja kompatibilnih s pravilima WTO-a koja bi bila učinkovita u rješavanju problema utvrđenih istragom. Također ostaje otvorena za pregovore o cjenovnim obvezama s pojedinačnim izvoznicima, što je dopušteno prema pravilima EU-a i WTO-a.

Odluka o definitivnom uvođenju dodatnih carina donesena je nakon što početkom ovoga mjeseca prijedlog nije dobio potrebnu kvalificiranu većinu, odnosno glasove najmanje 15 država članica u kojima živi najmanje 65 posto stanovništva EU-a.

Dizelaši i benzinci umiru - ali neki drugi dan. Električni plan za Europu ima sve više rupa
Dizelaši i benzinci umiru - ali neki drugi dan. Električni plan za Europu ima sve više rupa

Za komisijin prijedlog bilo je deset članica, dvanaest je bilo suzdržano među njima i Hrvatska, a pet protiv, uključujući Njemačku koja se pribojava da bi kineska odmazda mogla ugroziti njezinu automobilsku industriju.

Budući da nije bilo kvalificirane većine ni za ni protiv prijedloga, izvršno tijelo Unije može samostalno donijeti provedbenu odluku.   Istraga je pokazala da kineski proizvođači imaju brojne pogodnosti - preferencijalno financiranje i bespovratna sredstva, zemljište, baterije i sirovine po cijenama ispod tržišnih. 

'Vampirski uređaji' koje trebate isključiti iz struje jer puno troše
'Vampirski uređaji' koje trebate isključiti iz struje jer puno troše

S obzirom da su Sjedinjene Države i Kanada uveli carine od 100 posto na kineska električna vozila, a proizvodni kapacitet kineskih proizvođača dvostruko je veći od tržišta EU-a, postoji opravdana bojazan da bi europsko tržište bilo preplavljeno jeftinijim kineskim električnim vozilima.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama
Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!
MODA IZ SINJA

Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!

Katine torbice doista odskaču u moru ponuđenih po izlozima trgovačkih centara, svaka je autentična, eko friendly i ručno rađena. A te ruke koje ih izrađuju su ruke njezine mame, gospođe Sanke, 61-godišnje frajerice
Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'
INTERVJU: DANIEL TOMIČIĆ

Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'

Kolekcionar starih kofera pričao nam je o dizajnu, sajmu umjetnina i dizajnu automobila te, svojoj najvećoj strasti, brendu Sljeme čija povijest počinje prije više od stotinu godina