Prije mjesec dana u Hrvatskoj je počelo uklanjanje ilegalnih objekata. Kako se to ne dogodilo i vama, donosimo što trebate znati o postupku legalizacije objekata
Donosimo što sve trebate znati o legalizaciji objekata!
U samo mjesec dana, točnije od 15. rujna do 15. listopada ove godine građani su podnijeli čak 7748 zahtjeva za legalizaciju svojih bespravnih objekata.
Nadležni ministar graditeljstva i prostornog uređenja Ivan Vrdoljak tim podatkom je vrlo zadovoljan. ''Rezultati su dokaz da smo dobili dobar zakon jer je rast prijava za legalizaciju u zadnjih mjesec dana 500 posto veći nego što je bio proteklih godinu dana kada je na snazi bio stari zakon'', rekao je ministar, a prenosi Večernji list.
Podjela objekata na četiri kategorije
Od tih 7748 zahtjeva koji su podneseni u zadnjih mjesec dana županijski gradski uredi riješili su 587 predmeta, odnosno toliko je rješenja građanima izdano. Prema postotku izdanih rješenja najbolji su u Hrvatskoj Bjelovar s 37.64, Krapina s 36.84 i Makarska s 34.19 posto. Najgora je Zadarska županija u kojoj je riješeno samo dva posto predmeta.
Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama 86/12 dijeli objekte u četiri kategorije prema veličini i to na one na iznad 400 metara kvadratnih, do 400 metara kvadratnih, do 100 metara kvadratnih te pomoćne objekte do 50 metara kvadratnih.
Sukladno odredbama Zakona, donosimo vam opis postupka i redosljed radnji koje su nužne za legalizaciju objekata u 2012. i 2013. godini.
Konkaktiranje ovlašenog ureda
Ovisno o kategoriji objekta koji se legalizira, potrebno je kontaktirati odgovarajući ured, odnosno ovlaštenog arhitekta, geodeta ili inženjera građevine. Nakon analize mogućnosti, prihvaćanja ponude i procedure ureda, slijedi izlazak na teren i izrada dokumentacije koja uključuje arhitektonske i geodetske snimke te izjavu statičara (za objekte iznad 400m²).
Nakon toga potrebno je predati zahtjev za izdavanje Rješenja o izvedenom stanju u Odjel za graditeljstvo lokalne ili regionalne samouprave. Prilikom predaje zahtjeva, potrebno je priložiti tehničku dokumentaciju te platiti upravnu pristrojbu u iznosu od otprilike 70 kuna.
Plaćanje naknade za legalizaciju
Nakon što nadležni referent pregleda projekte, izvrši očevid i provjeru na terenu te ustanovi da objekt odgovara uvjetima za legalizaciju u skladu sa postojećim zakonom, šalje projekte za obračun Naknade za legalizaciju, a naknadno i za obračun komunalnog i vodnog doprinosa.
Nakon toga treba platiti naknadu za legalizaciju ili barem minimalno prvu ratu nakon čega se dobije Rješenje o izvedenom stanju čiji je sastavni dio tehnička dokumentacija izrađena u postupku legalizacije.
Legalizacija nadogradnje
Važno je napomenuti kako se Komunalni i vodni doprinos plaćaju nakon dobivanja Rješenja o izvedenom stanju, a obročno plaćanje je moguće uz poček od godinu dana. Za objekte s Rješenjem za rušenje rok za podnošenje zahtjeva je 31. prosinca 2012. godine.
Za legalizaciju nadogradnje radi se nova dokumentacija za cijeli objekt gdje se prikazuje razlika između legalnog dijela i nadograđenog dijela bez dozvole. Doprinosi i naknada prema državi i lokalnoj samoupravi se naknadno plaćaju samo za nadograđeni dio. Više o projektiranju i legalizaciji gradnje možete pročitati ovdje.