Svake godine, s izuzetkom pandemijskih, ljudi iz industrije i obožavatelji hrle na vikend u Modenu da bi razgovarali o poslu i divili se spektakularnim automobilima i motociklima prezentiranima po gradu
'Dolina motora' u Italiji dom je najluksuznijih automobila
Toskana ima Chianti, a talijanska regija Emilia Romagna ima 'dolinu motora', područje s jednom od najvećih koncentracija luksuznih sportskih automobila i motocikala na svijetu.
Takozvana 'dolina motora' koja pokriva oko 1000 četvornih kilometara vrhunskog poljoprivrednog zemljišta otprilike između Bologne i Modene, dom je Lamborghinija i Ferrarija, Maseratija i Ducatija, uz druge manje poznate marke.
Svake godine, s izuzetkom pandemijskih, ljudi iz industrije i obožavatelji hrle na vikend u Modenu da bi razgovarali o poslu i divili se spektakularnim automobilima i motociklima prezentiranima po gradu.
Ove je godine bio izložen Pagani Huayra, futuristički hiperautomobil proizveden samo nekoliko kilometara dalje, u Paganijevoj bazi u San Cesario sul Panaru, gdje se vozila izrađuju po mjeri po početnoj cijeni od 2,6 milijuna eura.
Christopher Pagani, osnivačev sin, rekao je za AFP da je za proizvodnju jednog automobila potrebno između osam i devet mjeseci. Od narudžbe do isporuke kupci obično čekaju dvije godine.
"U 2022. ćemo proizvesti 40 do 45 automobila. Svi su posebni jer svaki kupac ima priliku s nama stupiti u kontakt, posjetiti nas“, kazao je.
U tvornici koju oni zovu 'radionicom' nekoliko desetaka uglavnom mladih ljudi radi u tihom i uređenom okruženju znanstvenog laboratorija.
Za ovaj brend težina znači sve. Kako bi automobil bio što lakši, koriste 40 različitih vrsta karbonskih vlakana, titan i aluminij.
No Pagani je rekao da u zadnje vrijeme, u sklopu trenda 'zelenijih' vozila s klijentima razgovaraju o potencijalnoj električnoj verziji, čak i ako bi to povećalo težinu zbog baterije.
Najbolje mjesto
Paganijev otac, Horacio, osnovao je tvrtku 1998. nakon što je radio u Lamborghiniju, još jednom od najboljih talijanskih luksuznih brendova sa sjedištem u tom području.
Prema legendi, bogati vlasnik tvornice traktora Ferruccio Lamborghini okrenuo se sportskim automobilima 50-ih godina prošlog stoljeća jer mu Ferrariji koje je posjedovao nisu bili dovoljno dobri.
I Ferrarijeva baza u Maranellu nalazi se blizu Modene, a regija se može pohvaliti i Dallarom, koja nudi automobile za IndyCar utrke u Sjedinjenim Državama i tvrtkom za motocikle Energica.
"Uspjeh seže u daleku prošlost i plod je nekoliko generacija“, rekao je Andrea Corsini koji je odgovoran za transport, infrastrukturu i turizam u Emiliji Romagni.
Naziv 'dolina motora' aluzija je na kalifornijsku Silicijsku dolinu u kojoj je skupina tehnoloških tvrtki privukla talente i novac.
Ovdje su proizvođači pronašli spremnu bazu vještina među poljoprivrednicima koji su neposredno nakon Drugog svjetskog rata morali naučiti popravljati vlastite strojeve.
Prema think tanku Riparte l'Italia, danas područje obuhvaća 16.000 tvrtki, četiri trkaće staze, šest centara za obuku te zapošljava više od 90.000 ljudi.
"Po pitanju mogućnosti zapošljavanja i kontakata s tvrtkama, nema boljeg mjesta“, rekao je 24-godišnji Emilio, student automobilskog inženjerstva koji je za vikend došao u Modenu.
Sektor bilježi promet od 16 milijardi eura godišnje. Sedam milijardi odnosi se na izvoz, pri čemu su svi - Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Bentley i Porsche - u 2021. bilježili rekordne rezultate.
Bugatti je ovdje ranih 1990-ih proizveo i svoj proslavljeni B110 GT, prodan za nevjerojatnih 500 milijuna lira (oko 260.000 eura u to vrijeme).