Do dvjesto u teoriji, a u praksi valjda 150. U gradskim kreni-stani gužvama lako može ostat negdje bespomoćan sa praznim baterijama.Negdje ima podatak da postoji u HR četrdeset javnih punionica, a to je skoro pa ništa. Sve u svemu puno love za ništa.
Hiroo_Onoda
17.12.2018.
Odustani
Bio je svojedobno u novinskoj firmi koja ima autorubriku na testu električni citroen berlingo. Pitao sam vozača koliko može km proći po gradu. Jedva 130 - bio j
e odgovor. U takav dostavnjak treba utovariti bicikl da se vozač može vratiti u firmu kad auto ostane bez struje.
Prikaži još ↓
etika
18.12.2018.
Odustani
Eto vidiš kako ispadne kad tipkaš bez argumenata. Na puni.hr je navedeno da samo u Zagrebu ima preko 60 punionica , a u Hrvatskoj čini mi se preko 150 . Ovo je
ionako auto koji se napuni preko noći te ako negdje zapne u toku dana dopuni na nekoj punionici dok pije kavu i voila....
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
18.12.2018.
Odustani
A kako se dođe do punionice? Na pedale? Nije toliko upitno dali struja (osim cijene) ili ne, već kako i gdje napuniti baterije. a) Nemaju svi garaže i nemaju sv
e garaže struju, b) el. auto kao jedino vozilo u obitelji nije rješenje c) Kako na dulji put? Gdje po putu punit? . . . . i da ne nabrajam dalje. Prodaja el. automobila u Hrvatskoj pada, a ne da raste. Uz to set baterija bi mogao koštati ako ne pola, onda barem trećinu auta. Tko to od nas koji vozimo u prosjeku jedan auto 12 godina može platit. Jednom, kada će na pumpi za gorivo moći prazan set baterija zamjenit za 10 minuta onda bi mogli o tome raspravljati. Tome pak naravno prethodi unifikacija vozila na način da svi svagdje mogu zamijenit baterije. Uostalom za punjače mobitela se nisu mogli dogovorit dvadeset godina, a kamoli za aute.
Prikaži još ↓
etika
18.12.2018.
Odustani
:-) Joj što volim ljude koji u svemu novom vide samo problem a ne izazov. No izazovi se rješavaju upravo kao što je Eleon Musk bezuspješno spustio x raketa dok
nije došao uspjeh s Falcomom 9 ... Svakako predlažem da se onda sigurno voziš u kolima s drvenim kolačima i konjskom zapregom. Naime nije sporno da automobili nisu za obitelj koja živi od jedne recimo prosvjetne plaće no isto tako nije sporno da danas baterije imaju i preko 80% kapaciteta nakon 2000 punjenja . Toyota daje 10 god garancije. Pa tu ukalkuliraj godišnja održavanja kočnica, ulja, motora i xyz drugih troškova. Zaključak; broj automobila na struju će se povećavati jer će se povećavati i broj ljudi koji ih žele isto tako kao što će i dalje postojati obitelji koji će ići s vlakom na posao ili se vozati s nekim mali Daewoo Tico autićem jer si ne mogu priuštiti veći. That's life.
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
19.12.2018.
Odustani
Etika, ti si onda kupi (ako ga već nemaš) električni, a ja ću se još neko vrijeme voziti na dizel. Inače moj moj komentar se najviše odnosi na eksploataciju tak
vog auta. Dakle, napajanje. Ti očito smatraš da takav auto ostane bez struje točno na punionici koja ujedno ima i kafić. Kakvo je stanje u HR , baterijski auti budu još jako dugo kod nas egzotika. I inače svako malo u svijetu plane ideja o nečemu (npr slanje ljudi na Mars i termo-nuklearne elektrane), a kad se malo promućka glavom ustanovi se da ima strahovito puno problema koji neće tako skoro biti riješeni.
Prikaži još ↓
etika
19.12.2018.
Odustani
Sve pet hiroo svatko ima svoj izbor.. ebike imam već 5 godina i isplatio se a upravo pikiram eKonu... napravih u 6 mjeseci skoro 10000 km s dizelašom a nisam t
aksist... prosječna potrošnja 6,8 litara što znači cca 7000 kn goriva se potrošilo u ovih 6 mjeseci. Iako je dizel Euro 6.2 norme nakon 5 godina ću vjerojatno dobit 30-40% vrijednosti kako će za 5 godina postati još nepoželjniji u gradovima nego danas i cijelo vrijeme ću se vozit skuplje i imati veće troškove održavanja nego za auto na struju. eKona ili Nissan Leaf su izbor pa za koji će se skucat konstrukcija taj će se ubost.
Prikaži još ↓
Hiroo_Onoda
19.12.2018.
Odustani
etika, ebike je sasvim druga priča. Ja također razmišljam o takvom, ali preklopnom. Ako se isprazni imaš pedale i na koncu možeš ga napuniti u stanu ili negdje
na poslu pa takvo vozilo ne možeš usporedit sa autom. Kad sam pisao o električnom berlingu nisam izmišljao jer test vozači su od mene posuđivali produžnjak da ga mogu prištekat dok su u firmi. Mala autonomija baš radi kreni-stani po gradu, a za izvan grada ionako nije. Bilo je prije kombinacija sa autima na vodik, međutim i tu se pojavilo dosta problema. Jedan od njih je tankiranje u tekućem stanju (-252,8 C stupnjeva), a valjda ih ima još. Naftni lobi isto ima što za reći - dakle, i dalje mislim da ćemo se puno načekati dok se sve to digne na prihvatljiv nivo po pitanju cijene, dometa i jednostavnosti korištenja.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .