Šminkerskoj modi udahnuo je kisik - uz svijetla ili plava ljetna muška odijela nudio je "navy" cipele na bosu nogu - zvijezde i danas luduju za njegovim stilom
Dizajnersko carstvo: Tommy Hilfiger slavi 30. rođendan
Ne, on nije Ralph Lauren iako ima istu sijedu kosu i jako mu je sličan, iako dizajnira slične košulje i jednako je obljubljen kao i stari Ralph. On je Tommy Hilfiger i upravo slavi 30 godina svojega globalno poznatog brenda. I nimalo se ne uzrujava kad ga netko zamijeni s Ralphom, poput euforičnoga kupca koji mu je prišao u nekom restoranu hvaleći se kako je upravo kupio hrpu njegovih košulja bez kojih ne može. Naravno, bile su to Laurenove košulje... U 64. statistika je na njegovoj strani: tu su dvije žene, petero djece, kuća u Greenwichu, donedavno i penthouse stan na Manhattanu, dok nije shvatio da mu je u kući udobnije, a tu je i “ski-kuća” u Vermontu, otok na Karibima i barem još pet nekretnina... Nakon voljene Susie, s kojom ima četvero djece, prebacio se na 16 godina mlađu Dee, koju zove svojom muzom jer kaže da i ne dizajnira ništa što njoj ne bi pristajalo. A Dee ima dvoje djece iz prvog braka s američkim skijaškim asom. Nema tu problema, svi su se lijepo uglazbili, jer Tommyjevo modno carstvo prihoduje dovoljno za sreću svih njih.
Kad je 2005. upoznala Tommyja u St. Tropezu, Dee je mislila da je Tommy gay. No njezin je Tommy od djetinjstva pokazivao mušku žestinu poduzetničkoga karaktera - već je kao tinejdžer imao modni dućan The People Place u rodnom gradiću Elmira u državi New York. Uskoro je imao i lanac s deset dućana. Bio je u srži trgovac. Počeo je s trapericama i zvonolikim hlačama s kakvima bi i danas zaradio hrpu dolara. Snažno ga je inspirirala britanska rock scena. I to toliko dobro da je u dućan svratio i Bruce Springsteen. A onda je bankrotirao i u 25. godini se odlučio upisati na trgovački studij. Biznis nije napustio, pa kad se početkom 80-ih odselio sa Susie u New York, okušao se u dizajnu. Bio je toliko dobar da je odbio asistirati Calvinu Kleinu i Perryju Ellisu te je 1985. osnovao svoj brend, pod svojim imenom. Oglasio ga je ekstremno velikim jumbo plakatom kakvim su se u to vrijeme oglašavali najjači dizajneri. Ralph Lauren, na primjer. Smatralo se to drskošću, ali je upalilo.
- Znao sam točno što želim - stvoriti modu koja najbolje pokazuje moj životni stil - govorio je. Bilo je to prije nego što se s Dee, koja je bila model, za medije slikao na sjedećoj garnituri u svojem udobnom stanu, pa na jahti, pa u vintage limuzini... Dokazivalo je to visoki životni stil i eleganciju kakvu imaju samo birani modni komadi s njegovim potpisom. Hilfiger je šminkerskoj modi udahnuo kisik - uz svijetla ili plava ljetna muška odijela, plave ili bijele košulje i prugaste kravate nudio je “navy” cipele na bosu nogu. Rezultat je bio vrlo privlačna mješavina bonvivana i pomorskoga kapetana. Ljudi iz svijeta glazbe, sporta i filma ubrzo su poludjeli za Hilfigerovim “revivalom” staroga šminkerskog američkog izgleda. A kad reper Snoop Dogg 1994. u “Saturday Night Liveu” odijeva pregolemu Hilfigerovu hoodicu, brend je totalno “in”. Mješavina rapa i rocka dugo su mu inspiracija.
Naravno da se život pobrinuo i za crnu stranu karijere i reputacije. Optužili su ga za rasistički ispad kod Oprah i CNN-ove modne kritičarke Else Klensch, kojima je navodno rekao kako je njegova odjeća kreirana za višu klasu bijelaca i ne bi je napravio tako lijepom da je znao da će crnci i Azijati rado nositi njegovu odjeću. I Oprah i BBC demantirali su oštro da je Hilfiger bilo što takvo izjavio za njih. Ali zlo je počinjeno i uvijek će stajati u Hilfigerovoj biografiji, iako je čak i FBI-eva istraga dokazala da nije rasistički negativac. Koštao ga je 90-ih i izlet u modni minimalizam poduzet u želji da načini nešto novo, modernije i elegantnije. No promjena dizajna imala je grozan učinak: klijenti su napustili Hilfigera. Shvatio je da ljudi najviše vole njegovu šarenu šminkersku odjeću i da je to njegov pravi modni identitet. Njemu se posvetio i ove slavljeničke godine. Na Fashion Weeku u New Yorku prije nekoliko je tjedana priredio šou posvećen američkoj nacionalnoj svetinji Super Bowlu. Dio Park Avenue Armoryja pretvorio je u teren američkog nogometa na kojem su manekenke u geometrijski koncipiranoj koreografiji pokazale njegovu kolekciju za jesen i zimu 2015./2016. Dresovi Super Bowla glavna su inspiracija. Redizajnirao ih je u haljinice – sportske, ali pomalo seksi. Majice je “napuhavao” sve dok nije dobio odlične predimenzionirane sportske ogrtače. Učinio je sve da pokaže tko je i nakon 30 godina jedan od najvećih gazda na američkoj modnoj sceni.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!