Iz danske kompanije kažu kako mi u Hrvatskoj sve više volimo jednostavan namještaj čistih linija i s manje dekoracije, baš kao i skandinavci, a nakon otvaranja trgovina prodaja je eksplodirala
Direktorica JYSKA: Zbog korone smo postali dizajneri svog doma i kupujemo više namještaja
Nitko nas nije mogao pripremiti na to da ćemo 40 dana biti zatvoreni i ostati kući, a onda smo u toj svojevrsnoj samoizolaciji počeli gledati svoj dom, primjećivati da su nam zavjese požutjele, da imamo pukotinu na zidu, da je kutna garnitura odavno dala svoje... Mali dizajneri interijera su se probudili, a mediji su odigrali strahovito veliku ulogu dajući tisuće ideja što raditi kad ste doma. Kreativci su se probudili i počeli klikati online trgovine. U koroni, najprodavaniji su nam bili madraci i veliki namještaj, a s popuštanjem epidemioloških mjera najviše ide vrtni namještaj, govori nam to Jadranka Čulo Petrovčić, direktorica za ljudske resurse za regiju u skandinavskoj kompaniji JYSK.
Njima je za vrijeme lockdowna broj online kupaca porastao za 230 posto, a online prodaja za 130 posto.
I dok u većini tvrtki važu hoće li i koliko biti otkaza, kako stegnuti remen i preživjeti udar korone na gospodarstvo, u ovoj danskoj tvrtki spremaju se otvoriti tri nove trgovine i to u Biogradu, Krapini i u Kutini, zaposliti još 20 ljudi, a o otkazima, kažu, ni ne govore.
Uz plaće su upravo isplatili i regres, a ono najupečatljivije – o neradnoj nedjelji uopće ne razmišljaju i sasvim su OK s time da na taj dan ne rade ako se donese takva odluka. Zvuči na prvu kao da nisu s istog svijeta kao ostatak gospodarstva. Kako?
- Velika prednost bila je ta što je u Hrvatskoj Stožer civilne zaštite strahovito brzo odreagirao i donio jasne smjernice ponašanja. Kad smo zatvorili trgovine, učinili su to svi. U susjednim zemljama bilo je malo zatvaranja, malo otvaranja, svaki dan mijenjala se situacija, bilo je puno kompliciranije. Kod nas u Hrvatskoj je bilo sve jasno. Trebalo nam je dan ili dva da se pregrupiramo i donesemo odluku što dalje. Promet preko interneta je eksplodirao preko noći. Kolege u call centrima su padali s nogu od poziva kupaca. Logistika nam nije bila problem jer smo od ranije dobro uhodani. Skladišta, koja su se u trenutku lockdowna bila i malo napunila, sada se prazne strahovito brzo – govori naša sugovornica.
Od nekadašnjih 300 do 380 poziva kupaca na dan, u lockdownu su imali i dvostruko više poziva. Linije su im 'gorile'. Ponovnim otvaranjem trgovina osjetilo se da je ljudima nedostajao klasični dućan, a komotnije su kupovali možda i zbog osjećaja da su u lockdownu malo više uštedjeli nego inače.
Koliko se kupovalo možda najbolje oslikava to da su neki od zaposlenika u JYSK-u ostvarili čak trostruke bonuse. Naime, tvrtka nagrađuje bonusima iznimne rezultate a kad je bonus trostruki, to znači da su rezultati prodaje bili strahovito veliki. U svibnju su tako isplatili čak 700 tisuća kuna bonusa svojim zaposlenicima. Sve više kupaca sada se okrenulo prema metodi click&collect u kojoj kupci odabiru proizvod online, rezerviraju ga i onda u trgovini plate, a proizvod ih dočeka spakiran i spreman tako da se ne moraju dugo zadržavati u dućanu.
Mnogima omraženi 'lockdown' rezultirao je i time da su mnogi napravili svojevrsnu 'inventuru' stvari koje im nedostaju ili ih treba zamijeniti. A u odabiru stvari, u Hrvatskoj smo razvili specifičan ukus.
- Mi smo se uz Slovence više približili skandinavskom ukusu – volimo jednostavan namještaj, čiste linije, bez puno detalja, jednostavan i smireni dizajn. U BiH i Srbiji više vole tradicionalne komade namještaja – kaže naša sugovornica.
I još nešto – nova generacija kupaca ne kupuje više namještaj za cijeli život.
- To su radili naši roditelji kad bi kupili masovni namještaj od hrasta pa bi ga naslijedila i iduća generacija. Danas volimo promijeniti namještaj za nekoliko godina – kaže nam Jadranka Čulo Petrovčić.
Kao direktorica ljudskih potencijala za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju i BiH na kratko se osvrnula i na uvijek aktualnu temu međunacionalne netrpeljivosti.
- Svake godine na dva dana zatvaramo svoje dućane, organiziramo prijevoz i smještaj zaposlenika i organiziramo druženje, pravu feštu za 900 zaposlenika iz naše regije. To su ljudi različitih nacionalnosti, vjera, političkih uvjerenja. I baš nikad nismo imali nikakav incident po bilo kojoj osnovi. To kod nas ne postoji – govori nam.
U danskoj kompaniji u kojoj ne postoji vertikalna struktura organizacije, čvrsta struktura koja govori tko je gore, a tko dole, tko je veći, a tko manji šef, kaže da u skandinavskom stilu poslovanja vrlo malo toga pokazuju prema van i ranije ulažu u svoje zaposlenike i dobre odnose s kupcima.
- Ako pitate Danca treba li prihvatiti reklamaciju od 100 kuna, on neće ni razmišljati nego će reći da radije vratimo novac nego da ima nezadovoljnog kupca. Za svoje Gold madrace dajemo 100 dana da ih probaju i vrate ako nisu zadovoljni te dobivaju novac natrag ili odabreru nešto drugo - govori o politici reklamacije proizvoda.