Od početka studenog pa sve do Božića, Marijana Farkaš (43), njihova učiteljica razredne nastave, uključila se u projekt “30 dana bez domaće zadaće”...
Dani bez zadaće: 'Bolje nam je kad zadaću pišemo na nastavi'
Jako nam se svidjelo što domaću zadaću nismo pisali doma. Kod kuće smo više vremena imali za igranje, treninge i učenje.
Složno su nam ispričali učenici prvog razreda Područne škole Vidovec u Zagrebu.
Od početka studenog pa sve do Božića, Marijana Farkaš (43), njihova učiteljica razredne nastave, uključila se u projekt “30 dana bez domaće zadaće”. Inicijativu je putem društvenih mreža pokrenuo Marko Ferek, predsjednik udruge Buđenje za razumijevanje ADHD-a. Marijana je jedina učiteljica na razini cijele škole koja je taj projekt implementirala u nastavu. Odobrenje je dobila od ravnateljice Gordane Horvat, koja je ideju oduševljeno prihvatila.
- Prvo sam napravila detaljan plan rada. S obzirom na to da smo odustali od domaće zadaće, djeca su u školi morala više učiti i ponavljati. Također, ovo je generacija u kojoj je dosad bilo najviše djece koja su, već kad su krenula u školu, znala dobro čitati. To je također jedan od razloga zbog kojeg sam se upustila u ovaj projekt - rekla je Marijana. Dodala je da su djeca bila potpuno oduševljena kad je nakon mjesec dana bez zadaće ipak odlučila još malo produljiti rok.
Ono gradivo koje je po prethodnom planu ulazilo u domaće zadaće učenici su rješavali na satovima dopunske i dodatne nastave. Većina roditelja je podržavala ideju, a samo nekolicina je tim planom ostala zatečena i s pravom su u početku bili pomalo skeptični.
- Međutim, detaljno sam im objasnila kako je to ideja koja će pomoći učiteljima da vide svoj rad i način na koji djeca reagiraju. Uostalom, objasnila sam im kako se djeci apsolutno ništa loše ne može desiti ako tih mjesec i pol dana budu bez zadaće - istaknula je.
Projekt “30 dana bez domaće zadaće” rasteretio je učenike. Sama činjenica da više nemaju domaće zadaće na neki im je način olakšala torbu i glavu. Marijana je navela i kako su joj prvašići svakodnevno pričali da puno vremena provode s roditeljima te da bez zadaće stignu obaviti i sve izvanškolske aktivnosti. Ipak, dogovor u razredu bio je da učenici, bez obzira na to što nemaju zadaće, svaki dan moraju čitati od 10 do 15 minuta naglas.
- Ovaj projekt je nešto novo. Domaća se zadaća ne mora nužno ukinuti. Ideja je potaknuti učitelje da smanje njezinu količinu - zaključila je Marijana te naglasila kako s projektom namjerava nastaviti i u drugom razredu.