Prema riječima Dinka Vodanovića iz Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, istraga nesreće bi mogla potrajati još dugo, čak mjesecima
Pilota zanima zašto su kotači otkazali: 'Čekamo odgovore...'
Odmaram se s obitelji i čekam novi let. Ne bojim se letjeti ni nakon Züricha jer vjerujem svojoj kompaniji i avionima u kojima letimo, riječi su pilota heroja Zvonka Šituma.
On je prije nekoliko dana sa svojim kopilotom Ivanom Ivankovićem uspio sletjeti na nos aviona Croatia Airlinesa jer se prednji kotači nisu izvukli.
Dok iz Europe pršte ponude za novim poslom sa svih strana, kaže da mu je najbitnije doznati što se dogodilo i zašto je otkazao i pomoćni sustav za izvlačenje kotača.
No istraga bi, prema riječima Dinka Vodanovića iz Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, mogla potrajati još dugo, čak mjesecima.
Dash pod istragom
- Treba vrlo detaljno pregledati crnu kutiju, snimke iz aviona, u laboratorij poslati određene dijelove. Sve to može prilično trajati i do tada ne mogu govoriti o detaljima - rekao je Vodanović.
U međuvremenu su se dogodila još dva kvara na istom tipu aviona Dash iz flote Croatia Airlinesa. Vodanović uvjerava da se ništa bitno nije dogodilo.
- Kod Dashova sustav elektronike nikad ne precizira što se točno događa. U Beogradu je sustav javio da se motor pokvario. U stvari je otkazao elektromotor koji samo pali motor i s njim nema veze. To je potrošni dio koji se lako mijenja i nije bilo ništa ozbiljno - objašnjava Vodanović.
Dva dana prije, kad je pilot već bio iznad Rima, avion se morao okrenuti prema Splitu. Elektronika je naprosto krivo dojavila da postoji kvar. No, na kraju su avion morali jednostavno resetirati i ponovno poletjeti.
Aviomehaničari Dash zovu poluproizvodom
I dok Vodanović kaže da se ne radi o ozbiljnim problemima na Dashovim zrakoplovima, dotle doznajemo da nekima ovaj avion i nije drag. Upućeni tvrde da ga aviomehaničari nazivaju poluproizvodom. Da u njemu ima podosta jeftinijih dijelova i da se cijeli avion dao bolje napraviti.
Doznajemo i da u Croatia Airlinesu postoje dvije struje. Jedni tvrde da ovi avioni nisu najbolje rješenje, a drugi da traže dlaku u jajetu i da su to sasvim pristojni avioni koji dobro služe.
Pilot heroj: 20 godina rada je jamstvo da će sve dobro proći