Auto na struju je ekološki toliko koliko je ekološka struja koja ga pokreće.Tu postoji još jedan veliki problem, a on se zove zbrinjavanje baterija.
Te
TechExpert
26.2.2020.
Odustani
a taj problem je rijesen reciklazom, za bateriju koju doneses dobijes naknadu za zbrinjavanje, a tu naknadu koji si "dobio" si zapravo platio pri kupovini bater
ije.. tako da se mislim svi otici reciklirati svoje baterije, a auto proizvodjaci ce te sirovine iskoristiti za nove...
Prikaži još ↓
Ma
Mansell
26.2.2020.
Odustani
Da, a onda iz stare baterije jednostavno naprave novu haha 🤣
schumacher9989
26.2.2020.
Odustani
A odakle će ta struja dolaziti?? Veće je onečišćenje kad se proizvodi ta struja nego sto auti naprave
Ma
Mansell
26.2.2020.
Odustani
Pa da, samo što će nuklearni otpad zbrinjavati u Africi 😁, daleko od "civilizacije".
Isto tako, termocentrale nisu baš nešto "ekološke", a kolika će biti cijena
kwh bolje ne razmišljati.Trenutno je sa svim naknadama negdje oko 1 kn, za 10-15 god. bit će vjerovatno 10kn ako ne i više.Sve su to "strujne radosti", samo što to onima koji uporno guraju aute na struju to nije jasno 🙉.
Prikaži još ↓
d6
d620
26.2.2020.
Odustani
plus, oni se pokusavaju rijesiti nuklearki. a jedino one mogu dopremiti toliku kolicinu jeftine struje. to valjda svi znaju iz osnovnoskolske tehnicke kulture.
jesu lijepe ekoloske te hidroelektrane, ali cemu ce nam? uzasno skupe i proizvode manju kolicinu el. energije od termoelektrana, a tek od nuklearnih. vjetroelektrane,......smijeh. francuska ima oko 60 nuklearki. zamislimo da ih zele zamijenit vjetrenjacama. trebali bi na svaki slobodni m2 kvadrat zemlje staviti jednu da izjednace kolicinu struje koje nuklearke prozivedu.
Prikaži još ↓
Te
TechExpert
26.2.2020.
Odustani
sta je malo radioaktivnog otpada (koji se btw odlaze na mjesta na kojima se nece nikad niti osjetit bilo kakav utjecaj tog otpada na okolis) u usporedbi s recim
o stotinama tisuca tona dizela i benzina koji se na dnevnoj razini spale u EU nama pod nosom svakodnevno. Da li se itko od vas ekologa zapita sto je sa stotinama tisuca litara motornog ulja i filtera ulja, gdje to zavrsava, jel u Africi isto mozda? Jel se itko zapitao gdje zavrsava antifriz iliti rashladna tekucina? Djeca tamo umiru od razno raznog otpada koje stvaramo potrosnim materijalima tipa sto i jednog filtera ulja, goriva, zraka, mase otpada, sve to ide u Afriku. Mislim da bi oni obje rucke prihvatili puno prije jednu bacvu nuklearnog otpada, nego sto bi se gusili u nasem smecu i imali na desetke tisuca umrlih ljudi od posljedica toksicnosti.
Prikaži još ↓
Te
TechExpert
26.2.2020.
Odustani
Elektricni auto nema niti ulje, niti filter ulja, ni filter zraka, ni filter goriva, nije mu potreban ni antifriz, uskoro cemo imati verzije koje nece trebati n
i akumulator za pokretanje, nego ce sve ici preko li-ion baterija. Zapita li se netko od vas genijalaca gdje se stotine tisuca neipsravnih akumulatora godisnje odnosi... dijelom u Afriku, a dijelom po nasim nacionalnim parkovima i sumama.. Auto na unutarnje sagorijevanje je kako god da okrenete i preokrenete, daleko daleko prljavije, toksicnije i za ljude i okolis opasnije vozilo nego sto su to trenutne varijante elektricnih vozila. Kazem "trenutne" jer baterije iz dana u dan sve vise napreduju. Tesla je upravo objavila da baterije kineskog Modela 3 proizvedenog u Shangaju, ne koriste kobalt, a zadrzavaju isti kapacitet kao i one s kobaltom. To je prvi put u povijesti postignuto. Sto mislite koliko ce jos godinica proci prije nego eliminiraju aposlutno sve rijetke metale? Niti 10...
Prikaži još ↓
d6
d620
26.2.2020.
Odustani
komunalne sluzbe neispravne akumulatore bacaju u nacionalne parkove? jedna od boljih na tech temama........
Ma
Mansell
26.2.2020.
Odustani
E moj @Tech, ništa tebi nije jasno, ima elektro auto i ulje a ima i rashladnu tekućinu (koristi se za hlađenje el. motora, grijanje kabine...)ima on puno toga..
.te baterije nisu bezazlene, nisu baš ni za ponovnu upotrebu kako to neki pametnjakovići misle.Da, nuklearni otpad nije opasan ako se nalazi u tuđem dvorištu, po mogučnosti čim dalje. Sve će to udariti običnog malog čovjeka debelo po novčaniku, posebno cijena kw, koja će skočiti u nebo kad se elektro pi*darije masovno počnu upotrebljavati.
I solarne ćelije kao "čista proizvodnja" su jedan veliki i opasni otpad kad im istekne rok trajanja...nije sve to crno-bijelo.
Definitivno največi dobitnik u svemu tome bit će gradovi, jer će se zagađivanje preseliti iz grada u ruralne sredine. A za 100 ili više godina vidjet će se da i proizvodnja struje kao energenta nije bez grijeha.Pa će se sr*t po struji slično kao što se danas se*e po tzv fosilnim gorivima.
Prikaži još ↓
M1
Mille_1
26.2.2020.
Odustani
Mensell....bedastoća. Električni motori na trebuju podmazivanja konvencionalnim uljima već samo min količinu masti za ležajeve unutar motora. Baterije se recik
liraju. Solarni ćelije se mogu reciklirati. Proizvodnja struje do fuzije neće biti bez grijeha. “Stručnjaci” sa portala bi mogli razmisliti o činjenici da je efikasnost električnih motora >3 puta veća od motora sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .