Boeing je ranije objavio da će njegov dosad najveći dvomotorac, dizajniran za prosječno 406 ljudi, prvi put poletjeti početkom 2020., a prva isporuka očekuje se 2021.
Boeingov novi 777X će ovog tjedna krenuti na pokusni let
Boeing planira provesti prvi pokusni let zrakoplova 777X ovaj tjedan, javlja Reuters pozivajući se na obaviještene izvore.
Pokusni let bio je planiran za četvrtak ili petak u komercijalnoj bazi Boeinga izvan Seattlea, ovisno o vremenskim uvjetima. Međutim, let se nije mogao realizirati danas zbog loših vremenskih uvjeta.
- Odgađamo prvi let aviona 777X koji je bio predviđen za 23. siječnja zbog vremena. Tim trenutačno procjenjuje mogućnost da se let održi u petak, 24. siječnja, i obavijestit ćemo vas čim budemo imali novi datum - priopćeno je iz Boeinga.
Boeing je ranije objavio da će njegov dosad najveći dvomotorac, dizajniran za prosječno 406 ljudi, prvi put poletjeti početkom 2020., a prva isporuka očekuje se 2021. Prvotno je bilo predviđeno da se prva isporuka obavi sredinom 2020.
Ovaj 77 metara dug avion je znatno veći od svojih prethodnika 777-300ER-a i aviona Airbus A340-600. Čak i malo duži od dosadašnjeg rekordera 747-8, zadnje verzije aviona Queen of the Skies.
Zahvaljujući svojoj dužini, avion je dizajniran tako da se u njega može smjestiti između 400 i 425 putnika, u dvije klase. Broj sjedišta će varirati ovisno o zahtjevima određenih aviokompanija.
Najduži putnički avion na svijetu Boeing 777X službeno je predstavljen Upravi Boeinga u glavnom proizvodnom pogonu tvrtke u Everettu u Washingtonu u ožujku prošle godine.
Službeno predstavljanje aviona bilo je pojednostavljeno i održano u glavnom proizvodnom pogonu kompanije kako bi se odala počast stradalima u Boeingovom modelu 737 MAX 8.
Zrakoplovi 737 MAX globalno su prizemljeni u ožujku nakon dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi. Istraga je utvrdila kako su softver i senzori doprinijeli nesreći jer piloti nisu mogli kontrolirati zrakoplove.
Zrakoplov 777X prvotno je trebao obaviti imati prvi pokusni let u ljeto prošle godine, ali je odgođen do 2020. zbog problema s motorima GE9X koje proizvodi General Electric. Problemi su se pojavili i rujnu prošle godine tijekom konačnog testiranja opterećenja kada su eksplodirala vrata zrakoplova.
Konačni testovi opterećenja zrakoplove podliježu “teretima i naporima koji prelaze uobičajena operativna opterećenja”, a nadgledaju ih inspektori Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) kao dio postupka certificiranja zrakoplova, rečeno je nakon tog incidenta.