Obavijesti

Show

Komentari 1

Bez Ivane ne bi bilo Winstona Churchilla i kraljice Elizabete

Bez Ivane ne bi bilo Winstona Churchilla i kraljice Elizabete
13

Šminkerica već trideset godina živi svoj san. Radi na setovima najprestižnijih filmova i serija, a otkrila nam je i detalje o svom poznatom ocu, nekadašnjem vrhovnom sucu

Na 90. dodjeli Oscara nagradu za najbolju glumu dobio je glumac Gary Oldman za svoju interpretaciju Winstona Churchilla u filmu “Darkest Hour” Joe Wrighta.

No usprkos Oldmanovoj briljantnoj glumi, Churchill kao takav ne bi se “rodio” da nije bilo ekipe koja je radila na njegovoj maski, šminki i frizuri. David Malinowski, Lucy Sibbick i Kazuhiro Tsuji nagrađeni su Oscarom za šminku, a među ekipom na setu je stvarala i Hrvatica Ivana Primorac, već godinama poznato ime u svijetu vrhunske produkcije filmova i serija.

Ivana Primorac

Oldman je mijenjao pet perika čija vrijednost prelazi 47.000 kuna, a pripreme prije svakog snimanja u prosjeku su trajala četiri-pet sati. Primorac, koja je već gotovo trideset godina pri vrhu svog zanata, sretna je kada stignu pohvale, nominacije i nagrade, no i dalje je najviše veseli posao. Na naša pitanja uvijek odgovara iz aviona jer je gotovo uvijek na putu - jednom je to bio Rim, ovog puta Argentina.

- Jako sam ponosna na nagradu BAFTA, kao i na dvije American Guild Awards koje sam dobila za ‘Darkest Hour’, ali i seriju ‘Kruna’. Uz to sam šest puta do sada bila nominirana, što u mojoj struci ipak nešto znači. Također sam članica s pravom glasa za BAFTA-u, ali i američku Akademiju, što je zaista rijetkost, to je, iskreno govoreći, velika privilegija, mali postotak filmskih radnika ima tu čast - kaže Primorac, koja je karijeru počela uz redatelja Rajka Grlića i njegov film “Đavolji raj” iz 1989. godine, a on za majstoricu maske ima samo riječi hvale.

Ono što o Primorac mnogi ne znaju jest da dolazi iz obitelji jednako uspješnih pojedinaca. Njezin je otac Vladimir Primorac bio poznati odvjetnik i sudac Vrhovnog suda koji je u Jugoslaviji i poslije odolijevao političkim pritiscima. Ivana je i sama upisala Pravni fakultet, no vrlo brzo je shvatila da taj “obiteljski posao” nije za nju. Nakon jedva tri položena ispita uz roditeljevu potporu otišla je u London i upisala školu za vizažiste te je danas tu gdje jest.

Josip Broz Tito je svojedobno za njezina oca rekao da se “neki suci drže zakona kao pijan plota”, a Primorac kaže da su te situacije stavljale njezinu obitelj pod veliki stres.

- Da, koštalo je to mog tatu, itekako. Dvaput su ga izbacili iz pravosuđa, u dva režima, iako je obožavao sudačku profesiju i, kao takav, imao široku potporu struke, a i velikog dijela javnosti. Cijenili su ga i oni kojima je izricao visoke kaznene sankcije. Prvi je put otišao nakon Hrvatskog proljeća nakon političke hajke zbog jedne njegove oslobađajuće presude - prisjeća se Primorac oca kojeg su, uz Vladu Gotovca, zvali stupom demokracije.

- Nakon što su ga 1991. godine izabrali za suca Vrhovnog suda, ubrzo je došao u javni spor s državno-političkim vrhom, čini se zbog svojih nastojanja za uspostavljanjem autonomije i integriteta hrvatskoga pravosudnog sistema. Bila su to teška vremena. Na primjer, iako je tijekom tajnoga glasovanja o izboru članova Državnoga sudbenog vijeća dobio daleko najviše glasova, izveden je protuzakoniti manevar i osnovana Pašalićeva komisija s ovlaštenjem da Saboru predloži listu kandidata za Državno sudbeno vijeće. Moj je otac uporno upozoravao da će se pravosuđe uništiti do kraja - kaže Primorac, koja smatra da Hrvatska definitivno ne ide u smjeru koji je zamislio njezin otac. Ona se na setu deklarira kao svjetski radnik, ali, naravno, i kao Hrvatica.

Vanity Fair Oscar Party

Primorac najčešće radi s redateljima Dannyjem Boyleom i Stephenom Daldryjem, a uzbuđena je i zbog novog projekta o kojem još ne smije pričati. Od glumica najdraže surađuje s Keirom Knightley i Kate Winslet. Primorac je tijekom bogate karijere radila na filmovima poput “Elizabeta”, “Gladijator”, “Sati”, “Gospodar prstenova: Povratak kralja”, “Sweeney Todd” i mnogim drugim filmovima. Samo presjek njezina stvaralaštva upućuje na to koliko je, uz glumu, važna i potpora u obliku šminke i maske kada je riječ o transformaciji.

Dok su neki obožavatelji sirovog realizma, postoji pregršt filmova nominiranih za Oscara koji ne bi bili ono što danas jesu da nije bilo dobrih “meštara” od maske i šminke. Dovoljno je samo pogledati ovogodišnjeg pobjednika za najbolji film i režiju “Oblik vode” u kojem glavnu ulogu ima čovjek-vodozemac. Redatelj Del Toro znao je, kaže, da njegov uspjeh ovisi o odijelu, prostetici i šminki na “čudovištu” koje mora ostati tajanstveno, ali mora pozivati glavnu heroinu na poljubac.

- Ekipi koja je radila i doslovno modelirala odijelo te nanosila šminku samo sam rekao da želim milijun tonova boje, da se vide kvrge, vene i mišići, a najteži dio cijelog snimanja bilo je kako konzervirati odijelo - rekao je Del Toro za Variety.

U svojoj karijeri jedna je glumica poznata i po relativno radikalnim transformacijama. Prelijepa Charlize Theron nije se nikad bojala “zaprljati” ruke te glumiti fizički manje atraktivne likove. Za ulogu ubojice Aileen Wuornos u “Čudovištu” dobila je 2004. zlatni kipić. Najzanimljivije je bilo to što je Theron većini bila neprepoznatljiva. Novca za pravu prostetiku nije bilo pa se Toni G., glavni make-up artist, morao itekako potruditi. Kosa je morala izgledati tanko i neoprano, koža sivo i prepuna pjega - što su postigli slojevima razmuljane tinte za privremene tetovaže. Theron je nosila i umjetne zube te leće, a “natukla” je i višak kilograma.

- Kad sam vidio Charlize, mislio sam da je takva transformacija nemoguća, ali eto, uspjeli smo - rekao je Toni G.

Theron je o dobroj šminki ovisila i u filmu “Mad Max: Fury Road” koji šminkerica Lesley Vanderwalt naziva “apokaliptičnom ljepotom”.

- Nismo htjeli da djevojke izgledaju kao da su naletjele na Sephoru u pustinji, ali u njihov izgled uložene su tone primera, šljokica, obojene gline i druge šminke. Charlize je uz to dobila i ratničku šminku za koju me inspirirao dokumentarac o ženama ratnicama u Africi - kaže Vanderwalt.

Po odličnoj glumi, ali i transformacijama, poznata je i Hilary Swank, koja je dobila Oscare za uloge u filmu “Dečki ne plaču”, u kojem je glumila trans-muškarca Brandona Teenu, te “Djevojka od milijun dolara”, u kojem je bila boksačica.

U “Muškarcima koji mrze žene” Rooney Mara, koja nalikuje na Audrey Hepburn, pretvorili su u gothic cyber ratnicu Lisbeth Salander pomoću tuša za oči, crnog ruža, izbjeljivanja obrva, perika i bijelog pudera za kožu, a bijeli puder je svesrdno, navodno, pomogao i da se postigne “upali” i “bolesni” izgled Natalie Portman u “Crnom labudu” i Matthewa McConaugheya u filmu “Dobri dileri iz Dallasa”.

U filmu “Sati” Nicole Kidman je postala Virginia Woolf zahvaljujući protezi nosa koja ju je, kako je rekla, zaista pretvorila u novu osobu. Kidman je nosila “nos” i privatno kako bi pobjegla od novinara tijekom razvoda od Toma Cruisea, a poznavatelji lika i djela Virginije Woolf bjesnili su što je “identitet takve fantastične žene sveden na ružnu i nepotrebnu protezu nosa”. I kad promaše, možda posebno onda, “meštri od šminke i maske” dodatno podcrtaju koliko je njihov rad na prvi pogled nevažan, a zapravo presudan.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Sjećate li se Lorene Nosić? Prva voditeljica showa 'Ljubav je na selu' danas je neprepoznatljiva
IMA NOVI IMIDŽ

Sjećate li se Lorene Nosić? Prva voditeljica showa 'Ljubav je na selu' danas je neprepoznatljiva

Bila je prva voditeljica RTL-ovog showa 'Ljubav je na selu', a poslije i 'Večere za pet'. Mnogi je pamte i po ulozi u seriji 'Zabranjena ljubav'