Obavijesti

News

Komentari 4

Beton je treći najveći svjetski zagađivač ugljikovim dioksidom

Beton je treći najveći svjetski zagađivač ugljikovim dioksidom

Industrija proizvodnje betona želi biti ugljično neutralna do 2050. godine, a do 2030. smanjiti postojeću emisiju za trećinu. To bi do konca desetljeća planet poštedjelo pet milijarda tona ugljikova dioksida

Da je beton država bio bi treći najveći odašijač stakleničkih plinova u svijetu, nakon Kine i Sjedinjenih Država. Zbog čega je taj materijal, ključan za građevinske radove toliko štetan za planet?

Cement je najkorišteniji materijal u svijetu jer ga se svake sekunde za proizvodnju betona u prosjeku koristi 150 tona, a u svijetu ga se godišnje izlije oko 14 milijarda kubnih metara.

'Svijet je daleko od postizanja klimatskih ciljeva, raste razina emisija stakleničkih plinova'
'Svijet je daleko od postizanja klimatskih ciljeva, raste razina emisija stakleničkih plinova'

Samo proizvodnja cementa čini sedam posto globalne emisije ugljikova dioksida, triput više nego što, primjerice, proizvede zračni promet.

"To je više od cjelokupnih emisija Europske unije ili Indije, tek nešto manje od Kine i SAD-a ", kazala je Valerie Masson-Delmotte, članica UN-ova Međuvladina panela za klimatske promjene.

S obzirom na širenje urbanizacije u Africi i Aziji, može se očekivati da će korištenje tog elementarnog građevinskog materijala samo rasti.

Žarište za klimatske promjene nalazi se na vrhu svijeta, Arktik dolazi u fokus Europske unije
Žarište za klimatske promjene nalazi se na vrhu svijeta, Arktik dolazi u fokus Europske unije

Cement je građevinski materijal koji vezuje drobljeni kamen u betonu. Primarno se dobiva pečenjem lapora i vapnenca u fini prah. Kad se zagrijava, u pećima se proizvodi CO2. Paralelno s proizvodnjom tone cementa, proizvede se otprilike i tona ugljikova dioksida.

Kako smanjiti emisiju?

Industrija proizvodnje betona želi biti ugljično neutralna do 2050. godine, a do 2030. smanjiti postojeću emisiju za trećinu. To bi do konca desetljeća planet poštedjelo pet milijarda tona ugljikova dioksida.

Predlažu se promjene poput recikliranja starog betona i zamjena ugljikovodika u pećima biogorivom.

Velika postrojenja kaskaju, ali na drugoj strani nekoliko start-upova osmislilo je nove načine za smanjenje emisije.

Američka tvrtka Solidia planira 'uhvatiti' ispušteni CO2 i koristiti ga za sušenje smjese betona čime bi se smanjila upotreba vode potrebne u proizvodnji.

Australija za cilj ima postići ugljičnu neutralnost do 2050.
Australija za cilj ima postići ugljičnu neutralnost do 2050.

Kanadski CarbonCure istražuje kako ubrizgati ukapljeni CO2 u beton i pohraniti ga ondje.

I možda najvažnije - u industriji se istražuje kako razviti 'zeleni' cement, sačinjen od recikliranih materijala. U Britaniji se na taj način već proizvodi 26 posto cementa, a u Francuskoj se, već od iduće godine počinju primjenjivati nova pravila o ograničenjima upotrebe ugljika u gradnji.

Je li zeleni cement budućnost?

Kako sada stvari stoje, većinu zelenog cementa proizvode novi proizvođači, a oni tradicionalni kažu da će im trebati vremena da moderniziraju svoju postojeću mašineriju.

Jedan takav start up, Hoffman Green Cement, proizvodi cement u Francuskoj od industrijskog otpadnog mulja i letećeg pepela, nusprodukta izgaranja ugljena.

U Aziji u 2020. evidentirana najtoplija godina u povijesti
U Aziji u 2020. evidentirana najtoplija godina u povijesti

I premda je po četvornom metru skuplji 25 eura, potražnja je visoka, kaže osnivač tvrtke Julien Blanchard.

"Industrija cementa planira eliminirati svoje emisije do 2050.", kazao je AFP-u. "S našim naprednim rješenjima, možemo početi odmah".

Ulozi su visoki: UN procjenjuje da tri četvrtine svjetske infrastrukture do 2050. tek treba izgraditi.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'
NA TERENU I VATROGASCI

FOTO Teška nesreća u Šibeniku: 'Auto se zabio u zid i prevrnuo'

U nesreći je, kako su nam potvrdili iz JVP Šibenik, sudjelovao jedan automobil. Za sada nema službenih informacija o ozlijeđenim ili stradalim osobama
U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)
POLICIJA OBJAVILA DETALJE

U teškoj prometnoj nesreći kod Šibenika poginuo muškarac (34)

Od siline udara i zadobivenih ozljeda 34-godišnjak je preminuo na mjestu događaja. Policija je izvijestila da je vozio prebrzo te da nije bio vezan
Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'
HMPV NIJE NOVA KORONA

Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'

Kina bilježi porast oboljelih zbog HMPV virusa. Epidemiolozi kažu da on nije nov, dugo je među nama pa onda postoji iimunitet, koji na koronu nismo uopće imali. Cjepiva nema pa je rizik za malu djecu i starije veći