ova odluka osigurava da raste broj visokoobrazovanog radnog stanovništva? pa jel vi mislite da smo svi mi vaše ovce? a što ćete sa tisućama nezaposlenih visokoobrazovanih radnih mladih stručnjaka koji su stekli obrazovanje i prije ove ili bilo koje odluke, a koji mjesecima i godinama nemaju posao i čekaju na burzi?
Br
BrutalniDemijurg
02.8.2012.
Odustani
Bez sustavnog ulaganja u visoko obrazovanje ova odluka je beskorisna. Pa jeste vi svjesni da asistenti i nastavnici stalno odlaze sa fakulteta, u privatni sekto
r ili van Hrvatske, a novi se ne primaju?!? Pa tko će tu djecu učiti? A još tražimo (s pravom!) da se uče bolje, kvalitetnije, intenzivnije, svestranije... Pa učiti će ih čistačice. Tko će raditi na fakultetu ako ti Vlada ruši plaću (recimo asistenta) sa 5500 na 5000 kn, a posao ti svake godine raste 25-50-100%?!
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
02.8.2012.
Odustani
Potpuno se slažem da ne znaju što će sa njima i da nedostaje dugotrajniji plan zapošljavanja tih ljudi, ali opet bilo bi pogrešno očekivati da kočimo rast broja
visokoobrazovanih ljudi u državi.
Prikaži još ↓
mo
mash-o
02.8.2012.
Odustani
@BrutalniDemijurg: Kažeš da si asistent na fakultetu? Dakle pretpostavljam da ti je titula dipl.ing. ili mag.ing.? Iz osobnog iskustva ti mogu reći da velik br
oj osoba sa titulama dipl.ing i mag.ing. u realnom sektoru (građevina) imaju mnogo više radnih sati dnevno od asistenta, a rade za manju plaću nego asistent. Ako misliš da bi se u realnom sektoru bolje proveo nego što ti je sad slobodno daj otkaz na fakultetu i prebaci se u realni sektor. LP!
Prikaži još ↓
Br
BrutalniDemijurg
02.8.2012.
Odustani
Dobro... 'ajmo svi pobjeći van. I što onda imamo od ove države? Gdje smo onda? To nije rješenje. Za tvoju informaciju radim na tehničkom fakultetu i mogu si nać
i posao u realnom sektoru ili u inozemstvu bez većih problema. Ali to ne želim, želim učiti mlade generacije i prenijeti im korisno znanje i vještine koje će onda njima pomoći, nakon toga svima nama, a posljedično nadam se i meni kad ću biti u penziji. Da - to je idealistički pogled na svijet. Ali kad imaš plaću 5500 kn a radiš na fakultetu onda ti samo idealizam i preostaje! Ali jedno je idealizam a drugo su mjesečne režije, obitelj, djeca... I zato mi je ovaj potez ministra katastrofalan jer nam tu S JEDNE STRANE pričaju o padu kreditnog rejtinga na razinu "smeće", dolasku MMF-a, stezanju remena, da smo svi u istom loncu... A S DRUGE STRANE troši se za red veličine (!), gotovo 10 puta, više novca potezom pera na pogodnost besplatnog studiranja koje nemaju ni najbogatije zemlje Europe i svijeta! Pa ko je tu lud?!
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
02.8.2012.
Odustani
Prvo tvrdiš da nema radnih mjesta za visoko obrazovano stanovništvo u Hrvatskoj, a zatim kažeš kako bez problema možeš naći posao u realnom sektoru. Ne znam jes
am li ja ovdje lud ili što?
Prikaži još ↓
Br
BrutalniDemijurg
02.8.2012.
Odustani
Ako generaliziraš lud si - da. Za svih 300.000 nezaposlenih ne može se naći posao, a za 1 pojedinca koji je radio niz godina vani, ima 15 godina staža, ima dvij
e diplome, razne certifikate, govori 2 svjetska jezika - za njega bi se još moglo naći 1 radno mjesto. Jel se slažeš?
Prikaži još ↓
mo
mash-o
02.8.2012.
Odustani
Ukoliko stvarno možeš naći posao u realnom sektoru za plaću višu od 5500 kn u ovo vrijeme recesije ja bi na tvom mjestu to i napravio. Kažem ti da osobno pozna
jem nekoliko inženjera sa 10, 15 godina iskustva sa neto plaćom manjom od 5000. E sad, smanjenje plaća u državnim ustanovama / poduzećima mi je potpuno opravdano obzirom da realni sektor trpi smanjenja plaća, neisplaćivanje plaća te propadanje malog i srednjeg poduzetništva još od početka recesije dok je javni sektor do sada ostao gotovo netaknut. Imam manju građevinsku firmu s 15 zaposlenih i vjeruj mi da nije lako ići na natječaje da ti zarada bude 0 kn s računicom da čisto pokriješ troškove (dobavljači, plaće radnika, porezi). I uz takvu računicu često ne prođeš na natječaju, a i kad prođeš redovno ti kasne s plaćanjem, a treba platiti radnike, dobavljače i porez. S druge strane, netko tko radi u državnom poduzeću ne brine se hoće li 10. u mjesecu imat za platiti gore navedene obveze, nego jednostavno pokupi svoju plaću.
Prikaži još ↓
mo
mash-o
02.8.2012.
Odustani
A što se tiče besplatnog studija slažem se s tobom, ja bih vratio ovaj stari / novi sistem linearnog plaćanja da samo redovni studenti koji polože sve predmete
imaju besplatnu sljedeću godinu. Studiranje po bolonjskom sistemu je puno jednostavnije nego sistem kakav je bio dok sam ja bio student, i onaj ko danas od studenata ne uspije očistiti cijelu godinu nije ni zaslužio da sljedeću ide besplatno!
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
02.8.2012.
Odustani
Budimo realni, po ovakvom životopisu ne razumijem kako si samo asistent na fakultetu i ne razumijem kako si nakon 15 godina rada u inozemstvu kako sam kažešodlu
čio na ovaj, ako ga možemo tako nazvati, dobrotvorni čin:"...želim učiti mlade generacije i prenijeti im korisno znanje i vještine koje će onda njima pomoći, nakon toga svima nama, a posljedično nadam se i meni kad ću biti u penziji." +ako si radio vani 15 godina, ne možeš reći da se koliko toliko nisi osigurao za svoju mirovinu. I još da se nadovežem na kritiku da je potrošena golema količina novca za ovaj projekt. Da li misliš da bi bilo bolje da svaki student plaća nekoliko tisuća eura po akademskoj godini kao što se to plaća u ostatku Europe, a da ne spominjemo SAD gdje na pojedinim sveučilištima jedna godina studija stoji i više od 50 000 američkih dolara. I ja sam imao veliku želju studirati u inozemstvu, ali mi je to nažalost jednostavno bilo izvan mogućnosti.
Prikaži još ↓
Br
BrutalniDemijurg
02.8.2012.
Odustani
@mash-o: Slažem se, i zapravo svi to znaju ali šute, Bolonjski sustav je propao. Već se odavno zna da je propao u EU i oni rade na promjenama, a kod nas je to t
abu tema. @kavanaghgavin i mash-o: Pa vidiš ja sam dao otkaz u firmi i došao na fakultet prije 5 godina. Namjerno sam se odrekao veće plaće za ono što sam smatrao kvalitetnijim poslom. Zadovoljavao sam kriterije i uspio sam se zaposliti na fakultetu. Zato mi nije cilj vratiti se u realni sektor jer sam na fakultetu iz ideala i nekih viših, dalekovidnih, razloga. Zato i trpim nisku plaću i niske materijalne uvjete. Zato sam i rekao da bih se odrekao nekih privilegija, ali ne bezuvjetno! Gdje je strategija ove Vlade, gdje je ta inteligencija, znanje, planiranje razvoja??? Nigdje. Nema. E to me smeta. Baš to.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .