Ovo je bitno, autocesta treba doći do Dubrovnika, time će se bolje povezati jug Hrvatske i rasteretiti Jadranaska magistrala. Ujedno, treba ići dalje za Crnu Goru jer će se kompletan albanski korpus te dio Makedonaca i Grka voziti našom autocestom kao najbližim putem ka zapadnoj Europi.
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
Frende, ovo je predizborna kampanja nemoj nasjedat.
Syrian
03.7.2019.
Odustani
Jasno da je, no kažem dugoročno ovo treba napraviti jer inače naša Dalmatina je slijepo crijevo.
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
Kako je krenulo dugoročno nema države. Ako (i to je jedan veliki AKO) ne poduzmu nešto da rasterete poduzetnike polako će se počet zatvarat zbog manjka radne sn
age. Turizam će počet padat (za male poduzetnike, veliki imaju svoju klijentelu i koliko toliko su neovisni o državi), pa još jedan val iseljavanja dok se situacija ne stabilizira (svaki sustav teži "ekvilibriumu" - ravnoteži). Tako da dok završe tu dionicu, ostat će golem dug za dionicu koja više nije potrebna, a dionica će služit samo da turisti mogu lakše doći do Grčke, Makedonije i Turske, ne do nas.
Prikaži još ↓
Syrian
03.7.2019.
Odustani
Al da bi turist došao do Albanije i Grčke mora proć kroz nas. I to jedno 500ak km ;)
Ma neće propast hrvatska ekonomija, samo ako se ovako nastavi pitanje je š
to će biti sa Hrvatima (u Hrvatskoj). U Dubrovniku ti već masovno rade Filipinci, a uskoro se najavljuje i masovni dolazak nove ture Filipinaca te prve ture Bangladešana.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
Gle svjestan sam ja važnosti prometnih pravaca, ali uzmi u obzir da ako je turistima lakše doći do Makedonije crne gore itd, veća je vjerojatnost da će samo pre
noćit negdje u Hr doručak kupanje i dalje pravac jug. I tako za nazad. Što samo po sebi nije uopće loše, da je naš turizam sagrađen da funkcionira na taj način ali nije. Naš turizam radi na principu puni dok se ne prelijevaju svi kapaciteti i gradi nemilice još još još još. Sad ću ti reći ovako kao sistemaš, sustav koji je dizajniran da funkcionira pod velikim pritiskom jako loše trpi padove pritiska (broja turista). Ako razumiješ što želim reći ;)
Prikaži još ↓
Syrian
03.7.2019.
Odustani
Ne, ne kažem ja da će nam ljudi ostajat ako idu u Grčku, al tranzit isto ubire lovu.
A mi imamo daleko više turista od Albanije i Crne Gore i imat ćemo zbog ge
ografije. 90 % ljudi na more ide autom, i Hrvatska im je najbliža.
Prikaži još ↓
Syrian
03.7.2019.
Odustani
Ma jasno, HR ne stoji dobro makroekonomski, a živit samo od turizma se ne more. Nek pukne jedna bomba dole i ode sve.
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
Ma ne mora biti bomba, pogledajmo kroz jedan crni scenarij sa proizvoljnim brojevima u jednoj izmišljenoj zemlji: Imaš 10.000 apartmana i 10.000 Turista -> Kapa
citet je popunjen, novac dobiven. Druge godine se gradilo i imaš 20.000 apartmana i 15.000 turista -> Slabija sezona ali novac i dalje dobiven iako slabije, sljedeće god 20.000 apartmana i 14.000 turista, itd itd dok "balon" ne dođe do točke pucanja. Masovna količina apartmana nitko ne može ispunit kapacitet tako da mogu otplaćivat kredite, zajmove i sl... U tom trenutku kreće prodaja nekretnina. Prvi koji krenu će možda i uspjet prodat, ali svaki sljedeći sve teže i teže i to za sve manje i manje novaca (ponuda i potražnja, ponuda nekretnina je masovno skočila, potražnja sve više i više pada). Sad dolazimo do trenutka kada ljudi imaju masu nekretnina koje treba i održavat i plaćat poreze režije itd itd a ne vrijede puno i ne mogu ih se riješit. Posla nema jer je sva strategija razvoja zemlje bila usmjerena u turizam, što misliš da će se dogodit?
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
Ok to je scenarij gdje je broj turista postepeno padao pa se nekako možeš i prilagodit, ali uzmi za primjer scenarij gdje kapacitet konstantno raste, a broj tur
ista je isti. 10 pa 20 pa 30 pa 40 tis. apartmana, a turista konstantno 10 tis. Stalnom gradnjom se prvo smanjuje vrijednost apartmana jer je ponuda prevelika, drugo smanjuješ prihod iznajmljivača jer nisu konstantno popunjeni, polako kreću privatni financijski problemi. U redu u tom trenutku sustav je oslabljen ali i dalje funkcionira, i odjednom se dogodi nekakav šok u sustavu (npr. ekonomska kriza u Italiji i Njemačkoj) zbog kojeg je broj turista prepolovljen. Tako oslabljeni sustav će teško pretrpjet takav šok.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
03.7.2019.
Odustani
E sad na cestu, gradnja ceste je dobar potez jer će povećat broj dolazećih turista, ali nije potez koji će i i zadržat, niti je potez koji će organizirat iznajm
ljivače i ostale turističke poduzetnike da pametno grade kapacitete spram ponude i potražnje. Rekao bi čak nasuprot, čim se vidi lagani porast u broju turista doći će do novog rasta kapaciteta (opet bez taktike i strategije, jer nam je vodstvo malo odsutno)
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .