Savine Eskimo zimske gume su stotinjak kuna povoljnije od drugih, a na testu su završile na solidnom trećem mjestu. Najbolje su prošle Continentalove gume
U testu otkrijte najbolji omjer cijene i kvalitete zimskih guma
Na podlozi koja simulira ugaženi snijeg vozili smo 50 km/h i kočili do zaustavljanja. Najpouzdanijem su se pokazale gume Goodyear UltraGrip 8 (zaustavni put 21,76 m).
Druge su Continental (21,85 m), treće Sava (22,25 m), četvrti Bridgestone (22,56 m), peti Dunlop 22,63 m) i potom Michelin (22,68 m). Niti jedna guma rezultatima nije izlazila izvan preporučenih vrijednosti, no budući da i cijena diktira kupnju, možda je najbolji omjer kod Savinih guma koje su osjetno jeftinije od konkurencije, a na testu sz zasjele u ‘zlatnu sredinu’. Ipak, stručnjaci kažu da su za one koji više vremena voze po snijegu najbolje Continental ili Goodyear UltraGrip. A oni koji su više u gradu i voze po dobro očišćenim prometnicama, a rade puno kilometara, mogu se odlučiti za Continental ili Michelin, koji je najtrajniji. U ORYX Centru za sigurnu vožnju gdje smo, u suradnji s časopisom Voziona, testirali gume upozoravaju na zabludu da je zimske gume dovoljno staviti samo na pogonske kotače. Većina vozila danas je s prednjim pogonom i ako se zimske gume stave samo na prednje kotače, može doći do zanošenja stražnjega kraja i otklizavanja. Gume za test kupljene su nove, u redovitoj prodaji. Glavnina testiranja bila je vezana uz kočenje i trakciju, tj. držanje podloge.
Koliko je opasno ako ostavimo ljetne gume?
Testirajući zimske gume, napravili smo i test jedne ljetne gume u zimskim uvjetima. Budući da tu nije toliko bitna marka gume, reći ćemo samo da je riječ o pneumatiku premium klase u dimenziji 175/65 R 14. Kod prvoga kočenja od brzine 80 km/h do potpunog zaustavljanja na mokroj podlozi izmjeren je zaustavni put od 27,9 metara, a za zimske gume u istim uvjetima taj je put iznosio od 19,4 metra (najbolja) do 26,4 metra (najlošija).
U snježnim uvjetima situacija je još drastičnija. Zimske su gume s brzine od 50 km/h do potpunog zaustavljanja u simulaciji ugaženog snijega zaustavile testno vozilo za prosječna 22,23 metra. Ljetna se guma u istoj simulaciji zaustavila nakon čak 32,70 metara. Posljedice u tom slučaju mogu biti uistinu tragično nesagledive.