Google je nedavno otkrio izgled prototipa svog auta, ali i drugi proizvođači rade na pametnim autima. BMW-ov će sam parkirati, a Audijev sam vozi na trkaćoj stazi
Auti koji nas sami voze: Živa dosada ili odlična budućnost?
Google je ovih dana predstavio konačni prototip svog prvog autonomnog automobila. Razvoj je trajao desetak godina, a na njega su zacijelo potrošene ogromne sume novca, no mnogi su nakon objave prve fotografije komentirali da su uz tolike potrošene milijune barem nekoliko tisuća dolara mogli dati nekome tko se zapravo razumije u estetiku i dizajn. No ono što je još više prestrašilo mnoge ljubitelje automobila je najava iz Googlea kako serijska proizvodnja i nije tako daleko. Naime, novi model koristi integrirane sustave koji su testirani na drugim prototipovima koji su bez problema samostalno prevalili više od milijun kilometara. Iduće godine planirani su dodatni testovi a nakon toga mogla bi biti predstavljena i konačna izvedba automobila. Ipak, da bi se Google automobil na kraju našao na cesti i potpuno samostalno vozio potrebno je mijenjati brojne zakone.
Naime nigdje u svijetu automobili koji voze samostalno još nisu dopušteni u realnom prometu. Prednosti automobila koji voze sami su brojne. Teoretski, kada bi svi automobili bili takvi, mogle bi se u potpunosti eliminirati prometne nezgode i poginuli, te smanjiti gradske gužve.
Također, dosadni odlazak na posao na kojeg svakog dana gubi sate vozač bi mogao iskoristiti na drugi način i tako imati mnogo više vremena za sebe. S druge strane takav prijevoz ne bi bio nimalo zanimljiviji ili uzbudljiviji od putovanja autobusom i nudio bi manju fleksibilnost, primjerice kada vozač negdje žuri.
Argumenta protiv ovakvog automobila ima na pretek, no zasigurno smo sve bliže budućnosti u kojoj nećemo više morati voziti. To pored Googlea smatraju i brojni drugi proizvođači koji rade sličnim automobilima.
Oko Google automobila je na krovu
Neugledna izbočina koja izgleda kao “rotirka” je zapravo oko autonomnog Google automobila. Što je zapravo skriveno u plastici još je tajna, no pretpostavlja se kako se radi o sustavu od nekoliko kamera, senzora i radara. Podaci dobiveni iz oka obrađuju se u “mozgu” koji je zapravo vrlo brzo i efikasno računalo. Većina tehnologija koje se koriste za autonomnu vožnju već postoje i koriste se u automobilskoj industriji, primjerice automatsko kočenje, održavanje razmaka...
Robotski automobil krade posao vozačima utrka?
Audi već dulje ima model koji samostalno vozi po trkaćim stazama brzinom na razini one koju mogu razviti bolji vozači utrka. Hoće li automobilski sport u budućnosti postati čista borba strojeva bez imalo ljudskog faktora? Sumnjamo, jer ljudi i njihove pogreške su upravo ono što utrke automobila već desetljećima čine uzbudljivima i zanimljivijima.