U Istri smo dobili priliku isprobati nekoliko Audijevih modela. Iako je tu bilo i auta s više od 600 KS najviše su nas zanimali malo skromniji Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback koji su novost na našem tržištu
Audijev novi SUV plijeni pažnju izgledom, a vozi samo na struju
Audi je proširio svoju ponudu električnih modela. Njihov treći model koji vozi isključivo na struju, SUV Q4 e-tron stigao je u Hrvatsku i to u dvije verzije. Ovih dana krenule su prve isporuke za klasičnu izvedbu Q4, dok je njegova coupe verzija Q4 e-tron Sportback istodobno premijerno prikazana na našem tržištu. Oba modela, kao i ostale nove Audijeve električne i plug-in hibridne aute isprobali smo na Audi tour e-xperience događaju koji je održan u Istri.
![](https://img.24sata.hr/IBFvhkte9oMxYGRTCUEEs9Uop6E=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-1.jpg)
Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback prvi su kompaktni električni SUV modeli u Audijevoj ponudi. Atraktivni automobili bazirani su na istoj platformi i koriste sličnu tehnologiju kao Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq. Slični su im i po dimenzijama i prilično raskošnoj ponudi prostora.
![](https://img.24sata.hr/JuM0kTBPXiUne0P9GV_O_eu3ZFk=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-40.jpg)
Unutrašnjost je vrlo slična onoj u ostalim modelima Audija, dakle elegantna i potpuno digitalizirana. U središtu auta je dodirni zaslon dijagonale do 11,6” a ispred vozača su dobro poznati digitalni instrumenti. Ovisno o varijanti dostupne su različite funkcije, između ostalog Head up zaslon s funkcijom proširene stvarnosti i Audi virtual cockpit plus. Nude se i vrhunska LED matrix prednja svjetla koja kao svjetski novitet imaju mogućnost mijenjanja svjetlosnog potpisa. Vozač tako može birati između četiri različita svjetlosna potpisa.
![](https://img.24sata.hr/x64OTmpevaYSFcwCGwTHkiiBMrY=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-35.jpg)
Ponude pogona su praktično identične onima koje Volkswagen nudi u ID.4, a Škoda u Enyaqu. Osnovni model Q4 35 e-tron ima bateriju kapaciteta 52 kWh, dok ostali modeli Q4 40 e-tron i Q4 50 e-tron imaju bateriju kapaciteta 77 kWh. Q4 35 e-tron ima elektromotor sa 170 KS i stražnji pogon. Snažniji Q40 također ima stražnji pogon, ali s 204 KS.
![](https://img.24sata.hr/JImWpIJiorKwsQ_OzNlLnn2BCHk=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-33.jpg)
Impresivni Q4 50 e-tron quattro ima po jedan elektromotor na prednjoj i stražnjoj osovini te pogon na sve kotače, a ukupna snaga je čak 299 KS. Performanse su mu odlične pa do 100 km/h stigne za samo 6,2 sekunde. Ovisno o veličini baterija i izvedbi pogona doseg s jednim punjenjem može biti do 520 km mjereno po WLTP ciklusu.
![](https://img.24sata.hr/kd8Yyv2zHTRNDP5YpI90jc-2NR0=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-36.jpg)
Kompaktna baterija ima snagu punjenja od 7,4 kW pri AC punjenju, dok je najveća snaga punjenja na istosmjernom DC punjenju 100 kW. Velika baterija na AC punjenju ima 11 kW, a na DC 125 kW. S najvećom snagom punjenja moguće je napuniti količinu energije dostatnu za 130 km za samo 10 minuta.
![](https://img.24sata.hr/KyRZmgM7w47tLxSC8M7K_ynvJhY=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-3.jpg)
Položaj baterije u podu vozila jamči nisko težište i vrlo dobara vozna svojstva, a Q4 modeli su pravi užitak u vožnji. Također su iznimno udobni na svim vrstama ceste. Q4 e-tron modeli nude se i sa sportskim ovjesom koji spušta auto za 15 mm. Osim toga nudi se i Audi drive select sustav s različitim profilima vožnje. On serijski dolazi uz Sportback, dok je progresivni upravljač serijski uz Quattro modele. Vrhunski ovjes s regulacijom tvrdoće amortizera, opcijski dostupan uz sve motora, omogućuje još veću prilagodbu različitim stilovima vožnje.
![](https://img.24sata.hr/DP6kXfsFz-VcDh6jniD3c8po3-A=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-45.jpg)
Osim Q4 Sportbacka imali smo priliku još jednom provozati nevjerojatni RS e-tron GT Quattro sa 648 KS koji do 100 km/h ubrza za 3,3 sekunde te njegovu samo malo slabiju verziju bez RS predznaka. Vozili smo i podjednako impozantni plug-in hibrid Audi Q8 TFSIe.
![](https://img.24sata.hr/LAECNgAzg3k8QCa95xfkADAHM8A=/622x0/smart/media/images/2021-40/audi-tour-e-xperience-2021-6.jpg)
Novi Audi Q4 e-tron košta od 363.337 kuna, a a Sportback izvedba je s početnom cijenom malo skuplja pa cijene za nju kreću od 378.398 kuna. Audi e-tron GT stoji od 836.403 kn, Audi RS e-tron GT od 1,153.658 kn, a plug-in hibridni Audi Q8 TFSIe 741.472 kn