Obavijesti

Tech

Komentari 19

Audi Q4: Odličan električni auto s dosegom poput Tesle, 299 KS i tipičnim Audijevim obilježjima

Audi Q4: Odličan električni auto s dosegom poput Tesle, 299 KS i tipičnim Audijevim obilježjima
20

Brz, vrlo dobrog dosega, vrlo luksuzan i udoban te višestruko “talentiran”. Onima koji traže prestižni električni auto u rangu Tesle Modela Y, Modela 3 ili Hyundaija Ioniqa 5 ovo je vrlo dobar izbor

Audi Q4 Sportback e-tron je još jedan automobil nastao na električnoj “arhitekturi” i platformi Volkswagen grupacije na kojoj su ranije razvijeni ID.3, ID.4, Škoda Enyaq, i Audi Q4 e-tron. Najnoviji Audi doima se kao perjanica tog društva, najskuplji je i tehnološki najimpresivniji. 

Tehniku i većinu izgleda dijeli s klasičnim Q4, a jedina prava dizajnerska razlika je zakošeni stražnji dio krova koji automobilu daje agresivniji sportski izgled po uzoru na coupe. Mnogim kupcima je to atraktivnije, no ima i onih koji preferiraju standardni SUV oblik koji je svakako praktičniji zbog bolje iskorištenog prtljažnog prostora. Ukusi se razlikuju pa smo sigurni da će biti dovoljno kupaca koji će biti spremni dati petnaestak tisuća kuna više za atraktivniji “coupe”. 

Dizajn je svakako pogođen, a da se radi o električnom automobilu jasno je po atraktivnoj zatvorenoj prednjoj masci, a da ne bi bilo sumnje tu je i veliki utisnuti natpis "e-tron" na stražnjem odbojniku. Zanimljiv dizajnerski detalj kojeg ima i Q4. Ipak, za razliku od nekih konkurenata Q4 Sportback ne izgleda kao tipičan futuristički električni auto. Nije tako ekstravagantan i mnogim kupcima će se to svidjeti. 

Unutrašnjost također ne izgleda nimalo “električno”. Ovdje je okruženje vrlo slično kao i u konvencionalnim Audijima: odličan dizajn, puno luksuza, ukusno uređenje, kvalitetni materijali i mnogo napredne tehnologije. Posebno impresivni su digitalni instrumenti s mnogo načina prikazivanja informacija od kojih je najdojmljiviji prikaz google satelitskih karata ispred vozača.

Ponuda prostora je odlična. Automobil ima vrlo mnogo mjesta na svim sjedalima i po tome se može mjeriti s većim konvencionalnim Q5. Kosi stražnji dio krova nije previše utjecao za prostor za glavu straga, i dalje tu stanu visoke osobe. Prtljažnik je s 535 litara i više nego raskošan. To su prednosti električnih automobila, da iz manjih dimenzija lakše “izvuku” više prostora u unutrašnjosti. 

Pogonski sustav u testiranom autu je najsnažniji koji se nudi za Q4 Sportback. Riječ je o sustavu s dva električna motora, pogonom na sve kotače i dojmljivih 299 KS snage. Performanse uz električni pogon i toliku snagu mogu biti samo vrhunske. Ubrzanje do 100 km/h traje sportskih 6,2 sekunde, s time da do 50 km/h imate osjećaj da upravo ubrzavate u nekom supersportskom automobilu. I međuubrzanja na višim brzinama su dojmljiva. Maksimalna brzina koja je ograničena na 180 km/h sasvim je dovoljna i prilično visoka za jedan električni auto.

U testni auto je ugrađena najveća baterija koja se nudi za Q4 Sportback. Njezin kapacitet od 77 kWh dovoljan je za vrlo dobre dosege. Konkretno, po WLTP-u “tvornički doseg” iznosi 497 kilometara. Na testu nam je prosjek iznosio oko 450 kilometara, a u gradu smo ga lako digli i na više od 500 kilometara. Uz bržu vožnju na autocesti doseg dosta pada, kao i u svakom električnom autu, no još uvijek je dobar. Vozeči po ograničenjima, odnosno pri konstantnim brzinama između 100 i 130 km/h još uvijek možete prevaliti oko 350 kilometara.

Vozne karakteristike Q4 Sportbacka su vrhunske. Automobil se odlično ponaša pri agresivnijoj vožnji a tada su podjednako dojmljivi ovjes, vrhunsko prenošenje snage na podlogu i uvjerljive kočnice. I upravljač je sportski precizan. Vozite li se opušteno impresionirat će vas razina komfora, kako od ovjesa tako i zbog male razine buke. Vrhunsko je i ponašanje pri visokim brzinama na autocesti. Sve u svemu, ovaj auto je pravi multitalent. 

Q4 Sportback 50 e-tron je bez sumnje impresivan auto. Brz, vrlo dobrog dosega, vrlo luksuzan i udoban te višestruko “talentiran”. Onima koji traže prestižni električni auto u rangu Tesle Modela Y, Modela 3 ili Hyundaija Ioniqa 5 ovo je vrlo dobar izbor jer osim vrlo sličnih mogućnosti i karakteristika dobivaju i poveću dozu premium osjećaja. 


TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2135 kg
dimenzije: 469 x 187 x 161 cm
snaga: 220 kW/299 KS
baterija: 77 kWh 
0-100 km/h: 6,2 s
najveća brzina: 180 km/h
doseg kombinirano: 497 km
potrošnja: 17,5 kWh/100 km
prtljažnik: 535 litara
cijena: 613.555 kn (testni model), 525.588 (bez dodatne opreme), 466.009 kn (osnovni model 40 e-tron)
 

Važnija oprema Audi Q4 Sportback 50 e-tron

Aluminsijski naplatci 20", S-line paket izvana i unutra, LED Matrix svjetla, sportska sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine s grijanjem, kamera za vožnju unatrag, električno otvaranje prtljažnika, trozonska automatska klima, dodirni zaslon 10,1”, navigacija, digitalni instrumenti 10,25”, grijani upravljač, ambijentalno osvjetljenje, toplinska pumpa...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 19
UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu

Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...