Niz popularnih glazbenih spotova nestao je u utorak s YouTubea, nakon hakerskog napada u kojem su se okomili na najveće hitove. Među nestalima je i najgledaniji video svih vremena, spot za pjesmu Despacito Luisa Fonsija i Daddyja Yankeeja. Spot je prije samo pet dana dosegnuo pet milijardi pregleda.
POGLEDAJTE VIDEO:
Hakeri koji su se potpisali kao Prosox i Kuroi’sh promijenili su naslovnu sliku spota i stavili fotografiju na kojoj dobro naoružani i maskirani ljudi nišane u kameru.
Nakon što je originalna verzija spota neko vrijeme bila nedostupna, poslijepodne su se stvari počele vraćati u normalu, pa je i Despacito nazad na listi sa originalnim brojem prikaza.
Na meti napada su bili i spotovi Chrisa Browna, Shakire, Selene Gomez, Katy Perry i ostalih izvođača. Dio sadržaja je trenutno uklonjen, a neki su dostupni sa izmijenjenim naslovnim slikama i naslovima videa. Spotovi su se nalazili na Vevo YouTube korisničkim računima targetiranih glazbenika, piše The Verge. Još nije razjašnjeno jesu li hakeri za pristup koristili individualne korisničke račune ili je prilikom napada na Vevo kanale došlo do sigurnosnog proboja na široj razini.
Barem jedan od napadača tvrdi da su za napad koristili skriptu koja je promijenila naslove objavljenih videomaterijala.
Hakerski napad posljednji je u nizu problema s kojima se suočava YouTube posljednjih dana. Jučer su mediji objavili kako su 23 udruge zajednički zatražile otvaranje istrage, optužujući YouTube za nezakonito prikupljanje podataka o djeci. Udruge koje se inače bave zaštitom dječjih prava ističu da iako postoji odvojeni kanal za djecu do 13 godina na kojem se podaci štite, obični YouTube jednako je popularan u toj dobnoj skupini, što ne bi smio biti.
Odvjetnici spomenutih udruga tvrde da YouTube, odnosno Google, prikuplja podatke o djeci, uključujući podatke o geolokacijama, vrstama uređaja koje koriste, brojevima mobilnih telefona i navike pretraživanja interneta, piše Večernji.
Udruge koje su podnijele zahtjev za istragu američkoj Federalnoj trgovinskoj komisiji tvrde da Google prikupljene podatke koristi za plasiranje oglasa i pritom krše pravila privatnosti korisnika, ali i vlastita pravila. Naime, YouTube nije namijenjen mlađima od 13 godina, što se i navodi u Pravilima korištenja servisa.