To je to što me zanima!

Šef Jadrolinije: 'Rampa je na dan nesreće ispravno radila. Pričekajmo kraj istrage...'

Presuda se ne donosi na temelju jednog zapisnika, i to o prekršajnoj odgovornosti, već krivnju može utvrditi samo pravomoćna sudska presuda, koja će biti ishod završetka službenih istraga, kazao je David Sopta
Vidi originalni članak

Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta za Novi list komentirao je nacrt završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi nesreće na trajektu Lastovo u kojoj su poginula trojica pomoraca.

- Plasirani nacrt izvještaja definira moguće prekršaje, a ne utvrđuje krivca ili uzrok nesreće. Presuda se ne donosi na temelju jednog zapisnika, i to o prekršajnoj odgovornosti, već krivnju može utvrditi samo pravomoćna sudska presuda, koja će biti ishod završetka službenih istraga DORH-a i Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. 

'SVE FUNKCIONIRA' Jadrolinija: 'Nacrt izvješća o nesreći broda Lastovo ugrožava brodare i sustav HRB-a...'

Kao predsjednik Uprave Jadrolinije, čiji su kolege pomorci stradali u nezapamćenoj tragediji, uvijek ću osjećati moralnu odgovornost. Dojam ove tragedije i strašan šok koji smo svi u Jadroliniji proživjeli ne jenjavaju s vremenom. Moj je mandat uvijek na raspolaganju, niti sam se rodio s funkcijom niti ću s njom umrijeti - rekao je.

'Jadrolinija je danas bolja i stabilnija kompanija nego što je bila kad sam došao...'

Izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova smijenjen je u rujnu, a Sopta tvrdi da je njegova odgovornost kao šefa Uprave vezana za ukupno funkcioniranje kompanije.

- A u tom pogledu Jadrolinija je danas bolja i stabilnija kompanija nego što je bila kad sam došao, s uzastopnim rastom broja putnika, ali i unapređenjem uvjeta rada svih zaposlenika. Smjena izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova ni u kojem smislu nije izravno povezana s tragedijom na brodu Lastovo, već s cjelovitom odgovornošću u tom sektoru.

SLUČAJ 'LASTOVO' Detalji Nacrta: Rampa je pala dva puta prije, inspektor HRB-a je formalno potpisao papir...

No, kad već spominjemo famozni nacrt, nitko ne govori da nacrt nije utvrdio nikakav tehnički nedostatak, nikakav kvar. Rampa je ispravno radila na dan nesreće, neposredno prije i neposredno poslije. Zašto je pala? E, to je pitanje za istragu - poručio je.

Komentirao je i svoju izjavu da je pogibija trojice mornara zasjenila uspješnu sezonu.

- Izjava je bila nespretna i ispričavam se ako je ikoga povrijedila. Od prvog dana smo otvoreni za razgovor s obiteljima i učinit ću sve da im se isplati sve, i više od onoga što im po zakonu pripada. Ali moram upozoriti da bi i odvjetnik obitelji trebao poduzeti sve zakonom propisane korake i komunicirati s osiguravajućim društvom. Da je to samo u našim rukama, mi bismo to puno brže napravili. To je u ovom trenutku na odvjetniku obitelji - poručio je.

O problemu na brodu Supetar:'Brodovi kreću u redovite remonte...'

Posljednjih nekoliko mjeseci također su zabilježeni incidenti s rampama trajekata. Zadnji takav slučaj dogodio se na brodu Supetar za koji Sopta tvrdi da je uzrok ljudska greška.

- Prema prvim nalazima, nisu zabilježene nikakve nepravilnosti u sustavu podizanja i spuštanja rampi analiziranih brodova. Kako nam pomalo završava sezona i brodovi kreću u redovite remonte, izvršit će se posebna kontrola rampi i sustava za podizanje i spuštanje rampi. Iz svega vidljivog u zadnje vrijeme, uzroci različitih negativnih, ali vrlo rijetkih događaja u odnosu na broj operacija, variraju između spleta nerazjašnjenih okolnosti, tehničkih problema i ljudskog faktora - rekao je.

NESREĆE NA TRAJEKTIMA Sindikalist: Sopta je odgovoran za ovakvu situaciju u Jadroliniji, sada je to svima jasno kao dan

Odgovorio i na pitanje kako je trajekt Lastovo dobio certifikate za plovidbu Hrvatskog registra brodova s obzirom na nedostatke koji su navedeni u nacrtu.

- Kvara na Lastovu nije bilo i brod posjeduje sve valjane svjedodžbe i odobrenja koje izdaju priznata organizacija, odnosno Hrvatski registar brodova, te državna administracija. Usto, tijekom svih pregleda, HRB nikada nije tražio pisanu uputu o upravljanju rampom. No, jamčim da su svi članovi familijarizirani pri ukrcavanju na brod, upoznati s pravilima o korištenju rampe. Kad su u pitanju navodni nedostaci u provedbi sustava upravljanja sigurnošću općenito, nad Jadrolinijom kao kompanijom te nad brodom Lastovo obavljeni su dodatni pregledi u rujnu, kojom prilikom nisu utvrđene ozbiljnije nesukladnosti.  Začuđujuće je kako se nalazi drastično razlikuju od nalaza upravne istrage, koji je obavljen u kolovozu - poručio je Sopta.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • MrDeny 14.10.2024.

    Tragikomedija...

  • gula2024 13.10.2024.

    I meni je rampa radila dok nije pala.

  • kerfa paravan 13.10.2024.

    Hahaha oči pune tuge i empatije, koji PR. Tko ga ne zna…

Komentiraj...
Vidi sve komentare