Dualno obrazovanje dugo su vremena zazivali i roditelji i učenici i gospodarstvenici, rekla je u četvrtak Blaženka Divjak.
Ministrica je istaknula kako je cilj eksperimentalnog programa u strukovnim školama usmjeriti na tržište rada.
- Netočne su pretpostavke da su ukinuti neki predmeti. Nisu ukinuti nikakvi predmeti već su napravljeni novi programi. Jednako kao što slušamo zahtjeve poslodavaca, na njih moramo i odgovarati - objasnila je ministrica zašto među novim programima nema predmeta kao što su povijest, geografija te politika i gospodarstvo. Škole, kaže, te predmete u okviru školskih kurikuluma mogu ponuditi kao izborne.
Na pitanje kako komentira bojazni sindikata da će dio nastavnika ostati bez posla ministrica je odgovorila kako škola ne postoji da bi učitelji ispunili satnicu, već da bi djecu osposobili na život.
Kako je ministrica poručila su eksperimentalni programi rađeni prema zahtjevima tržišta, novinari su pitali misli li da će učenicima u životu znanje vjeronauka, koji je i dalje u svim programima, biti potrebnije od znanja povijesti i geografije, kojih nema u eksperimentalnom programu.
- Vjeronauk je definiran međunarodnim ugovorima - rekla je ministrica te tako objasnila da se o ukidanju vjeronauka i etike nije razmišljalo.
Ministrica je povodom Europskog tjedna sporta posjetila OŠ Jabukovac gdje je obišla školarce koji su igrali rukomet, nogomet, odbojku, stolni tenis i badminton, a učenicima prvog razreda pomagala je na nastavi informatike.
Naglasila je da je bavljenje sportom također od iznimne važnosti za odgoj djece, na što je naš reporter pitao zašto se onda ne riješi pitanje neadekvatno opremljenih škola i dvorana za tjelesni.
- Škole imaju svoje osnivače, što su najčešće gradovi i županije, te je opremanje škola u njihovoj nadležnosti. Ipak, ministarstvo reagira kada je situacija jako loša - zaključila je Divjak.