To je to što me zanima!

Aktivistica Sarnavka o spornim kampanjama: 'Ne diraj mi ribicu, kakve su to asocijacije?!'

Diljem Zagreba pojavili su se mnogobrojni plakati s natpisima poput: „Samo slabiči dobiju depresiju“ ili "Djeca nemaju razloga imati psihićke probleme", a ubrzo su se nanizale i negativne reakcije
Vidi originalni članak

UNICEF se ispričao zbog spornih plakata koji su proteklog tjedna zgrozili Zagrepčane. Naime, diljem Zagreba pojavili su se mnogobrojni plakati s natpisima poput: „Samo slabiči dobiju depresiju“ ili "Djeca nemaju razloga imati psihićke probleme". Nije trebalo proći puno vremena da se nanižu negativni komentari i reakcije ispod fotografija plakata na društvenim mrežama. 

- Neprimjereno oglašavanje i tzv. "šok kampanja" koju si UNICEF kada je u pitanju zaštita mentalnog zdravlja nikako nije smio dopustit. Upravo ovakav pristup kod ove izrazito vulnerabilne skupine može imati nažalost potpuno drugačiji i suprotan učinak. Odvratno i neprimjereno - jedan je od mnogobrojnih komentara. 

IZAZVALI BURNU REAKCIJU Evo tko stoji iza spornih plakata koji su osvanuli u Zagrebu: 'To je bila 1. faza naše kampanje'

Oglasili su se i iz UNICEFA: 

- Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – "teaser" sa šokantnim porukama te"otkrivanje". U prvoj fazi kampanje 30.rujna objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje – stajalo je u službenoj objavi UNICEFA.

Nekoliko dana kasnije, povukli su kampanju.

SMATRAJU JE NEPRIMJERENOM Nakon UNICEF-a i WWF Adria na udaru društvenih mreža zbog kampanje: 'Ovo je seksizam!'

Kampanju je komentirala i Sanja Sarnavka, aktivistica za ženska prava.

- Meni je potpuno nezamislivo da o nečemu što je tako ozbiljno i ponekad tragično može netko na tako neozbiljan način pristupiti kampanji i ne razmišljati o posljedicama jer se sa nekim stvarima ne smije šaliti – komentirala je u RTL Direktu.

Dodala je da je potpuno neprihvatljivo da jedna organizacija koja se bavi očuvanjem okoliša, života, koristi najgori stereotip.

VANESSA NAKATE (24) Mlada aktivistica iz Ugande postala nova ambasadorica dobre volje u UNICEF-u

Osvrnula se na još jednu kampanju koja je izazvala slične reakcije. Iz udruge WWF Adria (Svjetska organizacija za zaštitu prirode) objavili su nekoliko reklamnih fotografija sa spornim naslovima. 

-  Ne diraj mi ribicu - stoji na fotografiji ženske noge, uz koju je dodan opis "Čuvam ju za velikog fratra".

- Velike ribe preferiraju mali alat - stoji na fotografiji muškarca s alatom.

Sarnavka je komentirala da je ovakvo nešto nedopustivo. 

- Da jedna organizacija koja se bavi očuvanjem okoliša, života, koristi najgori stereotip koji je fujav. Mislim ribica, koje su tu asocijacije. I onda su oni napisali kao - vidjet ćete da će to biti sasvim drugačije u drugom dijelu kampanje. Na što smo svi  rekli - skočite u rijeku i po mogućnosti nemojte izroniti - rekla je. 

IZAZVALI BIJES I ZGRAŽANJE Skandalozna nagradna igra kozmetičkog salona iz Zagreba: 'Šaljite slike tuđih guza s plaže'

Reagirali su i psiholozi. Damir Ljubotina, pročelnik Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu kazao je da je koncept ovakvih kampanja da izazovu pažnju, ali skreće pozornost da to ovisi o proizvodu ili usluzi koja se reklamira.

- To možda vrijedi za auto gume, za sredstva za čišćenje, ali dio ljudi možda neće ni vidjeti poruku koja je trebala uslijediti nakon par dana. Mi smo imali potrebu reagirati da ovakav način kampanja može izazvati više štete nego koristi. Mi želimo bit pozitivni,ideja je bila dobra, treba i dalje razgovarati o mitovima – rekao je Ljubotina u Direktu.

TRAŽILI FOTOGRAFIJE TUĐIH GUZA Pravobraniteljica o 'nagradnoj igri': 'Riječ je o uznemiravanju i poticanju na sramoćenje žena'

Spornu je kampanju komentirao i komunikacijski stručnjak Petar Tanta koji je rekao:

- Vi i ja vjerojatno ne bi ovdje pričali da je UNICEF stavio plakat na kojem piše da u Hrvatskoj od mentalnih bolesti boluje recimo 400 tisuća ljudi. Preko tog podatka bi prešli i vjerojatno se ne bi ni okrenuli. Ovo je poruka koja je poprilično jasna i možemo to vidjeti kao odjek onoga što ljudi misle kada čitamo portale i komentare i to su dobro primijetili.

Poanta cijele priče je, istaknuo je Tanta, da ljudi primijete poruku, u nekim slučajevima da se proda neki proizvod, u nekim prilikama da se razgovara o tome i da se na taj način podigne svjesnost oko nečega.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • day 06.10.2022.

    tko god pisao, em što je upitna poruka, ne razlikuje ni "č" i "ć"

  • vratih se ;-) 06.10.2022.

    ma nije valjda i sanja srnavka reagirala?! bas cudno i nimalo ocekivano od one koja zahtijeva nastavak pozitivne diskriminacije zena u drustvu...ali hej, ona to zahtijeva toleranton, otvorneoumno i nadasve progresivno! i smao jedno pitanjce vezano za doticnu: koliko kuna iznimno ustaske proslosti "aktivistica" dobije zbog svog "aktiviziranja"? nadam se da postavljenjm pitanja nisam svakom pravom i iskompleksiranom samoproglaseno tolerantnom dokazao svoju mizoginiju, sekizam i opcenitu zatucanost, primitivnost i fasizam. ;-)

Komentiraj...
Vidi sve komentare