Prije nego sam se zaposlila ovdje, jako sam dugo tražila posao. Ljudi s invaliditetom gotovo da nemaju mogućnost raditi, rekla je Martina Horvat (21), radnica Hedone u kojoj je zaposleno 17 ljudi, od toga devet s invaliditetom.
Dvije kockice tamne čokolade na dan čuvaju srce i krvne žile - POGLEDAJTE VIDEO:
Dodaje je da je prezadovoljna jer se uspjela zaposliti u blizini svog doma i jer se bavi onime što zaista voli. Njezina kolegica Martina Pavlinec (23) u Hedoni radi tri godine.
- Svaki dan kod nas je sladak. Svatko ima svoj zadatak - netko pakira čokoladu u celofan, neki ju lijevaju u kalupe dok ih drugi čiste, a netko izrađuje i pakira praline - rekla je Pavlinec. Prehrambena tehničarka Ema Novak (26) kaže kako je presretna da može biti dio ove prekrasne priče u svom rodnom gradu.
- Naši sugrađani su oduševljeni proizvodima, ali zamjerka im je da su čokolade preskupe. Mnogi ne razumiju da je riječ o vrhunskoj čokoladi, ali i o ručnom radu - kaže nam Ema. Dodaje kako je mnogo vremena i truda uloženu u svaki paket pralina i čokolade.
- Sve je rađeno s ljubavlju. To je ključ našeg uspjeha - kazala je Križevčanka. Dodaje da u predbožićno vrijeme rade u dvije smjene jer ima jako puno narudžbi.
- Prepoznali su nas i imamo puno posla, ali premalo prostora. Često se sudaramo u naših 80-ak kvadrata - ispričala je. No, taj problem uskoro bi se trebao riješiti jer je za Hedonu grad osigurao veći prostor u koji bi se tvrtka trebala preseliti sljedeće godine.
Petar Gatarić, predsjednik Udruge osoba s invaliditetom Križevci, koja je osnovala Hedonu, kaže kako svake zime imaju sve više narudžbi te da je preseljenje nužno.
- Toliko smo se razvili da nam je pogon postao premali. Svi žele vrhunsku čokoladu koja dolazi iz vrijednih ruku naših radnika - izjavio je Gatarić. Njihove čokolade naručuju velike domaće tvrtke, a mogu se pojesti i u Esplanadi.
- Kada smo počeli, nitko nije vjerovao u nas. No skepticima smo pokazali suprotno - govori predsjednik udruge i osnivač Hedone u kojoj su 50 posto radnika, ljudi s invaliditetom. Slatka priča iz Križevaca počela je 2013..
- Htjeli smo pokazati tvrtkama da mogu zapošljavati ljude s invaliditetom. Kod nas ih se mnogo školuje za pomoćnog slastičara i pomoćnog kuhara. Zato smo im htjeli omogućiti da rade u svom rodnom gradu - govori Gatarić. Okupili su tim stručnjaka i s gotovim poslovnim planom otišli kod gradonačelnika.
- S njim smo se dogovorili za pet minuta. Dobili smo prostor u kojem smo sada i krenuli u realizaciju. Na početku nas je bilo šestero - objasnio je Petar Gatarić.
Počeli smo sa šest ljudi, od kojih je četvero s invaliditetom, objasnio je Petar Gatarić, predsjednik Udruge osoba s invaliditetom Križevci koja je osnovala Hedonu.
Radnici su odlazili u Italiju na obuku, a i dolazili su im i vrhunski slastičari iz Europe.
- Htjeli smo da budu potpuno spremni za ulazak u svijet čokolade. Obučavala ih je i stručnjakinja iz Belgije koja im je otkrila tajne proizvodnje pralina - govori Gatarić.
Htjeli su raditi samo s vrhunskom materijom jer su željeli dokazati da ljudi s invaliditetom mogu napraviti kvalitetan proizvod. U ponudi imaju tamnu, bijelu i mliječnu čokoladu koja se može kupiti i u varijanti s dodacima poput brusnica i badema. Osim klasičnih tabli, rade i čokolade u obliku srca te praline s raznim punjenjima - od krokanta do kokosa. Dizajn ambalaža i logotip Hedone izradila je studentica.
- Iznimno smo ponosni na to. Istaknuo bih i kako je Hedoninu internetsku stranicu i web shop na kojem se mogu naručiti proizvodi, radila slabovidna osoba - govori Gatarić. Njihove slastice mogu se pronaći na policama nekoliko trgovina u Zagrebu, a možete ih kupiti i u Križevcima.
- Imamo kiosk u centru grada i Choco bar u kojem možete popiti toplu čokoladu s okusima cimeta, đumbira ili čilija - objasnio je. Ipak, kaže kako se fokusiraju na čokolade i praline koje rade za velike tvrtke.
- Idemo na individualizirani pristup kupcu. Velike tvrtke naručuju naše čokolade, a mi ih stavljamo u ambalažu s njihovim logotipovima - rekao je predsjednik Udruge osoba s invaliditetom Križevci. Klijenti najviše naručuju u predbožićno vrijeme pa radnici tada imaju pune ruke posla.
- Radi se jako puno, ali kao što sam već istaknuo, problem je prostor - kazao je i dodao kako će tada moći zaposliti još ljudi. Osim toga, rekao je kako planiraju poraditi na marketingu koji je trenutno slab.
- Nismo baš aktivni na društvenim mrežama jer nam marketing zasad nije primaran cilj. Imamo velike tvrtke koji su stalni kupci pa nam je važno da su oni zadovoljni - rekao je predsjednik Udruge invalida Križevaca. Dodaje da je marketing jedna od stvari kojima se žele posvetiti nakon preseljenja.
- Tada ćemo se posvetiti promociji. U većem prostoru ćemo moći proizvoditi više čokolade - kaže Petar Gatarić.