Tijekom travnja, u odabranim ADIVA ljekarnama diljem Hrvatske, održat će se niz savjetovanja za građane o atopijskom dermatitisu uz slogan „Češanje nije rješenje“
ADIVA savjetom do zdravlja - Češanje nije rješenje
ADIVA ljekarnici u 119 odabranih ADIVA ljekarni educirat će tijekom travnja građane kako prepoznati simptome atopijskog dermatitisa i kako ih ublažiti, te im pomoći pri izboru emolijenata, odnosno neutralnih krema i masti koje se koriste za hidrataciju kože kod atopijskog dermatitisa.
Ekcem ili atopijski dermatitis kronična je upalna bolest kože. Pravi uzrok bolesti nije poznat. U koži dolazi do smanjenja ili gubitka lipidnog sloja koji zadržava vlagu, elastičnost i otpornost kože na vanjske utjecaje. Razlikuje se nekoliko oblika dermatitisa koji laicima izgledaju slično, ali ih stručnjaci mogu prepoznati. Iako se liječe gotovo identično, važno ih je dijagnosticirati i razlikovati kako bi se pokušao ukloniti uzrok nastanka.
Bolest se javlja kod djece i kod odraslih, ali je najčešća u dojenačkoj dobi, između 3. i 6. mjeseca starosti. Bolest se češće javlja kod osoba čiji jedan ili oba roditelja već boluju od atopijskog dermatitisa ili neke atopijske bolesti. U otprilike 80% djece bolest se povuče do 12. godine života. Najvažniji simptom bolesti je suha koža koja svrbi, uz vidljivo slabije ili jače crvenilo.
Kod atopijskog dermatitisa važno je izbjeći češanje, koje zapravo pojačava svrbež i uzrokuje nastanak ranica. Maloj djeci mogu se staviti pamučne rukavice da se ne izgrebu. Ako je liječnik propisao kortikosteroid, treba ga primjenjivati točno prema uputama.
Češče i obilnije treba koristite emolijente, odnosno neutralne kreme i masti koje hidratiziraju kožu i sprečavaju nastanak, odnosno ublažavaju simptome. U slučaju alergije na neku hranu (jaja, kikiriki, mlijeko, pšenično brašno, riba, soja), potrebno je pažljivo čitanje deklaracija kako bi se te namirnice izbjegle.
U travnju, u savjetodavnoj kampanji o atopijskom dermatitisu „Češanje nije rješenje“ sudjeluje 119 odabranih ADIVA ljekarni diljem Hrvatske, a mogu se prepoznati po posteru „Češanje nije rješenje“ na ulaznim vratima ili u izlogu ljekarne. Popis odabranih ADIVA ljekarni koje u travnju provode savjetodavnu kampanju dostupan je u časopisu ADIVA PLUS i na web stranici www.adiva.hr . Nakon savjetovanja o atopijskom dermatitisu u travnju, u odabranim ADIVA ljekarnama već u svibnju započinje nova savjetodavna kampanja za građane.
O programu ADIVA
ADIVA – savjetom do zdravlja ljekarnički je program pokrenut u suradnji s Hrvatskom ljekarničkom komorom, a krajnji mu je cilj kvalitetnija ljekarnička usluga, veća sigurnost pacijenata te promocija ljekarnika u sustavu zdravstvene zaštite.
U posljednjih 5 godina ADIVA ljekarnici proveli su opsežne edukativne kampanje za pacijente o prehladi i gripi, želučano-crijevnim bolestima, povišenom krvnom tlaku, terapiji boli, inkontinenciji, peludnoj alergiji, zdravoj trudnoći, zdravlju žene, vitaminima i mineralima, pedijatriji, Alzheimerovoj bolesti, liječenju pretilosti, ozljedama mišićno-koštanog sustava te jačanju imuniteta.
Ova kovanica preplavila oglase u Hrvatskoj: Cijena i 35.000 €! Imate ju? Evo što kaže stručnjak
FOTO Uživajte u prekrasnim prizorima zimske idile u Lici
FOTO Mnogi se plaše bicepsa bivše rukometašice. Evo kako je izgledala njena transformacija