Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

4 tipa klijenata: Crveni mrze kašnjenje, sa žutima se šalite

4 tipa klijenata: Crveni mrze kašnjenje, sa žutima se šalite

Ovladati vještinom prodaje znači naučiti istraživati potrebe svojih klijenata. Prodavač zato svakome treba pristupiti drugačije za najbolji rezultat, objašnjava nam coacherica Tihana Dragičević

Zbog identičnog pristupa prodavača prema svojim klijentima, svaki se dan gubi 3/4 potencijalnih klijenata, objašnjava coacherica i learning konzultantica Tihana Dragičević iz tvrtke Elevate. 

Jednostavna matematika govori da ako četiri osnovna tipa ljudi pristupamo jednako, dotaknut ćemo samo onaj tip čijim jezikom pričamo. Ostali će pobjeći glavom bez obzira jer ne razumije prodajni stil kojim se komunicira.

- Ponašanje klijenata je nešto što vidimo i možemo mu se prilagoditi, a to znači da smo pronašli ključ koji otvara sva vrata - objašnjava Dragičević. 

Izum učenika: Pametni pojas sprečava loše držanje kod djece
Izum učenika: Pametni pojas sprečava loše držanje kod djece

Dodaje da prema DISC metodologiji postoje četiri različita stila ponašanja - crveni, žuti, zeleni i plavi. 

- Crveni dominiraju. Odlučnije i agresivnije reagiraju na izazove. Vole pobjeđivati i mrze gubiti. Radije vole izdavati naređenja nego ih primati. Orijentirani su na zadatak i rezultat te vrednuju efikasnost. Ne okolišaju, vrlo su direktni i mogu se obratiti drugima na pogrešan način. Nekad ih se doživljava kao hladne i netaktične ili tvrde. Vrlo su originalni i motiviraju ljude oko sebe, no kad ih je previše, dolazi do konflikta - objašnjava Tihana. 

Žuti, pak, žele utjecati na druge upotrebljavajući vještinu, toplinu i entuzijazam. 

- Druželjubivi su, dobri su timski igrači, prijatelji, živahni te mogu inspirirati druge. Oni su ljudi od ideja i vide širu sliku često nauštrb detalja. Vrlo brzo im dosadi rutinski posao i uvijek žele ići u novi projekt. Taktični su i diplomate, ali njihov fokus na ljude nekad može biti prepreka da se dovrši posao - govori Tihana. Najveći broj ljudi pripada zelenoj skupini. 

- Oni su ustrajni te ih krase sposobnost i želja da se za prilagode drugima. Ne vole nagle promjene. Iako su manje otvoreni, kad razviju s nekim odnos, lojalni su i povjerljivi. Vole rutinski posao za razliku od crvenih i žutih. Nisu inovativni i teško donose odluke. Ne vole poduzimati rizike ako na taj način neće pomoći prijatelju. Ljude, pak, iz plave skupine karakterizira želja za radom, preciznosti i točnosti. Vole pratiti pravila i procedure. Osjetljivi su i tvrdoglavi te ne reagiraju dobro u konfliktnim situacijama - zaključuje Tihana.

Konzultantica Ana Fresl otkrila kako do novca iz EU fondova
Konzultantica Ana Fresl otkrila kako do novca iz EU fondova

Kako se postaviti prema klijentu?

CRVENI VOLE KRATKO I SAŽETO

  • Odgovorite na pitanje ŠTO, odnosno što on ima od toga
  • Kako započeti razgovor: kratak pozdrav, tema, rezultati
  • Dogovori: unaprijed zakazan, točnost
  • Mrze: kašnjenje, otkazivanje, rasipanje novca, energije
  • Žele sačuvati: svoje vrijeme
  • Kako ih natjerati na suradnju: kao dio zadatka da bi rezultati bili bolji

ŽUTI VOLE PRIJATELJSKI

  • Odgovorite na pitanje TKO, pokažite mu da je jako bitan
  • Kako započeti razgovor: sa šalom, mentalnim slikama, izazovima
  • Dogovori: bilo kad, nemaju osjećaj za vrijeme
  • Mrze: autoritet, detalje, pisanje izvještaja i naredba
  • Žele sačuvati: trud - biraju lakši način
  • Kako ih natjerati na suradnju: pitajući možeš li mi učiniti uslugu ili ih izazovite

ZELENI VOLE NENAMETLJIVOST

  • Odgovorite na pitanje ZAŠTO?
  • Kako započeti razgovor: mekim glasom s puno osjećaja
  • Dogovori: najavite puno ranije, dajte im vremena i podatke za pripremu
  • Mrze: Kritiku u javnosti, promjene, agresivne i cinične šale, viku
  • Žele sačuvati: odnos
  • Kako ih natjerati na suradnju: zatražite njihovu pomoć

PLAVI VOLE BROJKE I ČINJENICE

  • Odgovorite na pitanje KAKO?
  • Kako započeti razgovor: logičnim slijedom s puno detalja
  • Dogovori: zakazani
  • Mrze: entuzijastične žute, promjene
  • Žele sačuvati: obraz, ne vole ispasti glupi
  • Kako ih natjerati na suradnju: naglasite kao dio već dogovorenog zadatka, vrlo jasno, gdje, kad, kako i zašto, počevši od velike slike

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Osam činjenica o nevjeri: Tko, zašto i kako postaje varalica
MANJE POZNATO

Osam činjenica o nevjeri: Tko, zašto i kako postaje varalica

Preljubnici su najčešće zadovoljni svojim odnosom, ako žena vara to je češće kraj odnosa, a većina varalica će uslijed afere sve češće voditi ljubav i s partnerom
Oči su ogledalo duše, a evo što otkrivaju o vašoj osobnosti
CRNE, PLAVE, SIVE...

Oči su ogledalo duše, a evo što otkrivaju o vašoj osobnosti

Iako boju očiju prvenstveno određuje količina i raspodjela pigmenta melanina, od davnina se boju očiju povezuje i s osobnošću. Otkrijte što vaše oči govore o vama...