U lipnju sam sklopio ugovor za mobilni internet. Riječ je o tarifi XL za 169 kuna. Živim u Turskoj i trebao mi je internet za godišnji odmor. Račun za lipanj platio sam na vrijeme, ali 27. srpnja su mi ukinuli internet, požalio nam se čitatelj.
- Umjesto stranice koju sam htio otvoriti, iskočila mi je Vipnetova poruka da sam dužan 3400 kuna i da mi je internet zaustavljen dok ne platim račun. Kako mogu kršiti ugovor ako sam prošli račun na vrijeme platio, a novi dolazi 15. kolovoza - čudi se.
U Vipnetu su mu rekli da su to učinili zbog njegove sigurnosti. Korisnik je pilot, za naše prilike ima iznimno velika primanja i nije mu problem platiti 3400 kuna, ali želi to učiniti na dan koji je ugovorio. U Vipnetu kažu da to ne može.
- Korisnik je na navedeni prigovor dobio odgovore i pojašnjenja. Ističemo kako je pravovremeno dobio sve potrebne obavijesti o prekomjernoj potrošnji, dok je usluga privremeno isključena sukladno Općim uvjetima poslovanja trgovačkog društva Vipnet d.o.o. - odgovorili su nama na pitanje što se dogodilo.
Odgovore i pojašnjenja su mu poslali, vidi se u prepisci elektroničkom poštom, 58 minuta prije nego što su nama odgovorili da su mu sve pojasnili. To znači da su se korisniku javili nakon što su dobili naš upit. U prepisci se vidi i da su ga optužili da ne prihvaća trošak za internet, a to nije istina. Na naš ponovljeni upit napisali su da je “aktiviranje zabrane podatkovnog prometa radi zaštite od prekomjerne potrošnje i zlouporabe u skladu s Općim uvjetima poslovanja, koje korisnik prihvaća potpisom Ugovora”.
- Ako korisnik koristi usluge u razdoblju kraćem od tri mjeseca, Vipnet će ga u najkraćem mogućem roku upozoriti nakon što ukupan trošak komunikacijskih usluga bude dvostruko veći od ugovorenog iznosa minimalne mjesečne potrošnje, odnosno mjesečne naknade - kažu u Vipnetu i dodaju da ponovno uključenje mogu uvjetovati prijevremenim plaćanjem novčanog iznosa nedospjelog potraživanja za tekuće obračunsko razdoblje.
Ponovili su kako su korisniku pravovremeno poslali potrebne obavijesti o prekomjernoj potrošnji i da potrošnju može provjeriti u MojVip aplikaciji.
Tu aplikaciju nije otvarao dok mu nisu blokirali internet. Tek tad je vidio više od stotine poruka.
- Imaju broj mobitela, mogli su nazvati ili poslati SMS, pitati pristajem li na tako veliki promet. A pristajem. Za osam godina života u Turskoj nisam imao probleme na kakve sam naletio u domovini, članici Europske unije. Sramota - zaključio je.
Ukinuli neograničeni internet zato što su 'korisnici to tražili'
U EU nema obaveze za operatere da ponude neograničeni internet, rekli su nam u HAKOM-u prije dvije godine, nakon što je Vipnet ukinuo ‘flat rate’ internet na mobilnim telefonima. U Vipnetu su ograničavanje objasnili nezadovoljstvom korisnika zato što je drastično padala brzina interneta nakon što bi se potrošila određena količina gigabajta. Umjesto da povećaju brzinu, oni su odlučili skupo naplaćivati svaki ‘prekomjerni’ gigabajt.
HAKOM: Moraju upozoriti na veću potrošnju, a ne isključiti
Operator mora upozoriti korisnika u najkraćem mogućem roku ako je trošak korištenja usluga dvostruko veći od prosječnog iznosa računa za usluge u prethodna tri mjeseca, piše na stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Kad korisnik koristi uslugu u razdoblju manjem od tri mjeseca, operator ga mora upozoriti u trenutku kad ukupan trošak korištenja javnih komunikacijskih usluga bude dvostruko veći od ugovorenog iznosa minimalne mjesečne potrošnje. Iznimno se potrošnja može prekoračiti dok poziv ili prijenos podataka traje, odnosno dok se usluga kojom se prekoračuje limit ne završi.