Peugeot je krajem ljeta prošle godine predstavio novi 3008 i bilo je potrebno dosta vremena prije nego što s automobil prvi puta pojavio i u Hrvatskoj. Domaća premijera je održana u Šibeniku, a osim što smo prvi puta uživo vidjeli novi auto saznali smo i kako će izgledati ponuda i kolike će biti cijene.
Peugeot 3008 je jedan od najvažnijih modela ove marke, možda i najvažniji i Francuzi su se zaista jako potrudili oko njega. Ovo je prvi model na novoj Stellantisovoj platformi STLA-Medium, koja omogućuje i električne pogone. Iako je 3008 u rujnu prošle godine predstavljen kao prvenstveno električni automobil, do sada se ponuda pogona jako proširila te su u njoj i benzinski hibrid te plug-in hibridni model koji će sigurno osjetno više zanimati kupce. Dizela više nema, no unatoč tome je 3008 jedan od modela s najširim spektrom pogona na tržištu.
Auto je dizajniran vrlo atraktivno u stilu najnovijih Peugeotovih modela s prepoznatljivim detaljima poput prednjeg dijela s tankim svjetlima, prepoznatljivim svjetlosnim potpisom i upečatljivom maskom. Stražnji dio automobila je prilično nagnut tako da automobil malo "vuče" na coupe SUV-ove, što je vrlo popularan karoserijski oblik posljednjih godina. Izuzetno atraktivno dizajnirani naplatci su već od osnovne verzije vrlo veliki s 19", a nude se i u verziji s 20".
U unutrašnjosti se 3008 dosta razlikuje od svega što smo do sada vidjeli u Peugeotu. Ovo je prvi model na našem tržištu s novom generacijom Peugeotovog I-Cockpita. Novi zakrivljeni panoramski zaslon od čak 21 inča spaja digitalnu instrument ploču, i zaslon osjetljiv na dodir u jednu jedinicu iznad tradicionalno malenog upravljača koji ima novi dizajn. Ovome se pridružuje manji zaslon osjetljiv na dodir na središnjoj konzoli s podesivim prečacima "i-Toggles", rješenjem koje smo već upoznali u aktualnom 308. Ovaj dodatak serijski je u top paketu opreme, dok je u osnovnom modelu na njegovom mjestu pretinac.
Mora se priznati da je unutrašnjost 3008 nešto zaista originalno, futuristički i drugačije od onoga što nudi konkurencija. Osim toga živo izgleda vrlo plemenito i pomalo premium s izuzetno kvalitetnim materijalima. Ono što upada u oči je i neobičan položaj za malenu ručicu mjenjača na armaturama umjesto na konzoli između sjedala. Peugeot se time pridružio skupini od sve više proizvođača koji ručice automatskih mjenjača miču sa središnje konzole, no Peugeot je tu malo drugačiji jer većina konkurenata mjenjač postavlja na svojevrsne ručice iza upravljača. Sjedala su još nešto po čemu se ovaj model ističe. U osnovnoj verziji ona imaju grijanje i električno namjestive bočne potpore. U top verziji sjedala su presvučena kožom, grijana i hlađena te imaju masažu, što je apsolutni luksuz. Čak su i stražnja sjedala grijana.
Automobil je osjetno veći od prethodnika. S 454 cm dužine duži je 10 cm, u širinu mjeri 190 cm, a u visinu 164 cm. Ponuda prostora u unutrašnjosti je mnogo bolja, a prtljažnik je ostao na odličnih 520 litara. Ovdje valja naglasiti da isti kapacitet prtljažnika ima i plug-in verzija jer baterija smještena u podnicu ne krade prostor u prtljažniku kao na prethodnom modelu.
Kao što smo već naglasili, ponuda pogona će biti izuzetno bogata. Osnovu predstavlja hibridni sklop kojeg smo do sada već upoznali u nekim drugim novijim Peugeotima. Njegov 1,2-litreni motor je kombiniran s elektromotorom od 28 KS za ukupnu snagu sustava od 136 KS. Iako se, barem po naponu električnog sustava od 48 V ovaj pogon formalno svrstava među blage hibride, u praksi radi kao klasičan "pravi" hibrid omogućavajući potpuno električnu vožnju na oko 50 posto dionica u gradu i osjetnu uštedu goriva. Benzinski motor zasnovan je na poznatom 1,2-litrenom trocilindrašu no osjetno je modificiran i radi u Millerovom ciklusu što samo po sebi omogućava još veću uštedu goriva.
Plug-in hibridni sustav je također osjetno modificiran u odnosu na sustave koji su se do sada ugrađivali u Peugeot. Kombinira 1,6-litreni benzinac s elektromotorom za snagu od 195 KS. Ima i osjetno veću bateriju kapaciteta od 21 kWh što autu omogućava i mnogo veći električni doseg od 85 kW. Maksimalna snaga punjenja za ovaj plug-in hibrid je 7,4 KW, no samo uz nadoplatu. Serijskih 3,7 kW ovdje se čini malo skromnim s obzirom na veličinu baterije.
Što se tiče električnih pogona, njihova ponuda je najbogatija. Nude se dvije verzije s jednim motorom i prednji pogonom te jedna s dva motora i pogonom na sve kotače. Tu su i dvije veličine baterija, a obje su prilično velikog kapaciteta. Osnovna električna verzija ima 210 KS i bateriju od 73 kWh što automobilu omogućuje WLTP doseg od 525 km. Tu je i long range verzija s 230 KS i baterijom od 98 kWh za čak 700 km dosega. Najsnažnija verzija s dva motora ima čak 320 KS, manju bateriju od 73 kWh i doseg od 530 km. Di 100 km/h sprinta za 6,4 sekunde i postiže maksimalnih 180 km/h. Maksimalna snaga punjenja je 160 kW.
Ponuda opreme je krajnje pojednostavljena i 3008 sada nudi samo dva paketa opreme Allure i GT. Već u osnovi je izuzetno bogato opremljen, dok u GT varijanti donosi i nova Matrix Pixsel svjetla, dvobojni lak i još mnogo toga.
Saznali smo i cijene za hrvatsku, doduše samo za dvije motorizacije koje će se nuditi od početka prodaje. Riječ je o osnovnom hibridu sa 136 KS s kojim 3008 košta od 35.490 eura, i osnovnoj električnoj verziji s 210 ks i baterijom od 73 kWh koja košta od 48.490 eura. Ove verzije bi u hrvatske salone trebale stići vrlo skoro, dok ostale na našem tržištu očekujemo krajem ove godine.