To je to što me zanima!

Test: Opel Astra GSe. Drugačija i vrlo štedljiva vrsta sportaša

Ovo je najsnažnija i najskuplja Opel Astra koju možete kupiti. Ima plug-in hibridni pogon i može biti iznimno štedljiva ali i jako zabavna u vožnji...
Vidi originalni članak

Opel je nekada radio prilično divlje automobile. Svojedobno su imali Astru OPC, Insigniju OPC, Corsu OPC, pa čak i Zafiru i Merivu OPC, pružajući tako najširu ponudu "brutalnih" verzija svojih svakodnevnih modela. I prije toga postojali su razni GSi i GSE modeli koji su tjerali srca ljubitelja sportske vožnje da udaraju brže. No kako je danas? OPC-a odavno više nema, no zato se vratio GSe, kao top linija Opelovih modela s najsnažnijim pogonima. Slovo "e" u nazivu GSe sada označava "electric", naglašavajući da ovi automobili imaju plug-in hibridni pogon. Dakle, osim što su snažni mogu biti i vrlo štedljivi što se "na papiru" doima kao savršena kombinacija. Kako je to u praksi provjerili smo s Astrom GSe koju smo testirali nakon što smo prethodno isprobali i GSe verziju Grandlanda. 

Opel Astra GSe na papiru ne obećava neke spektakularne performanse. S 225 KS osjetno je slabija od nekadašnjih OPC Astri, a realno ta snaga se u današnjem svijetu automobila i de doima tako velikom. S duge strane, maksimalni okretni moment od 360 Nm zvuči itekako obećavajuće. Snaga donosi iz plug-in hibridnog pogonskog sklopa, istog kakav koristi Peugeot u svojem 308. Plug-in hibridni pogon znači i popriličnu masu što sve u konačnici ne može rezultirati spektakularnim ubrzanjima. 7,5 sekundi do 100 km/h, definitivno nije brojka za baciti, no danas nije ni nešto posebno. Ova Astra nije napravljena da bi bila sirovi sportski automobil, s voznim osobinama i snagom u prvom planu, već da pruži određenu dozu zabave u vožnji, ali istodobno bude dobar izbor za "razumnog čovjeka" kojemu na pameti nije samo jurnjava i za njegovu svakodnevnu vožnju. 

Iako snažan, pogon Astre GSe nije previše sportski. Više je to stvar načina na koji se snaga isporučuje, nego njene same količine. Osmerostupanjski automatski mjenjač zna kasniti, čak i kada ga prebacite u način rada sport i ili mijenjate polugicama na upravljaču. Ni zvuk 1,6-litrenog benzinskog turbomotora nije nešto što će vas očarati. Definitivno, mnogi drugi sportski Hatchback auti imaju mnogo uzbudljiviji zvuk, a to bi se moglo pripisati i relativno "civilnom" ispušnom sustavu Astre GSe. 

S druge strane Opel je napravio odličan posao na ovjesu ovog auta.  Automobil je 10 mm niži od ostalih Astra na 11 posto tvrđim oprugama, a tu su i napredni sportski amortizeri marke Koni. U odnosu na ostale Astre, GSe ima i izravniji upravljač. Sve to rezultira "paketom" koji itekako može pružiti jako puno zabave prilikom vožnje zavojitim cestama. Dakle, što se tiče sportskih osobina pogon je tako-tako, sve ostalo "top".

No Astra GSe nije ni zamišljena da bude beskompromisni sportaš. Ona ima i svoju drugu, izuzetno ekonomičnu i vrlo komfornu stranu. Zbog plug in pogona, potrošnja goriva može biti izuzetno mala. realno, s punom baterijom možete prevaliti oko 40 kilometara u kombiniranoj vožnji i oko 50 u gradu. To će biti dovoljno za većinu svakodnevnih potreba. Kada je baterija prazna, potrošnja ostaje prilično razumna. U principu možete računati na između 5 i 6 l/100 km u gradu  uz nježnu nogu na gasu i oko 7,5 l/100 km u prosječnoj kombiniranoj vožnji. Uz ekstremno  sportski stil vožnje potrošnju je teško podići iznad 10 l/100 km. 

Ovjes je izuzetno udoban za automobil koji ima epitet "sportskog". Astra se samouvjereno se nosi s nesavršenostima asfalta i drugim neravninama i uvijek se brzo smiri nakon prelaska većih neravnina poput ležećih policajaca. Vožnja na autocesti je prilično udobna, uglavnom tiha, osim ako automobil ne tjerate do njegovih krajnjih granica. 

Dotaknimo se malo i izgleda automobila. GSe se jasno razlikuje od ostalih Astri. Tu je i prednji odbojnik koji izgleda malo agresivnije od standardnog dijela, vrlo atraktivni kotači od 18" i diskretna oznaka GSe na stražnjem dijelu auta. Bez sumnje, ovo je jedan od najatraktivnije dizajniranih kompakta na tržištu i već osnovna Astra izgleda dosta sportski pa nisu bile potrebne velike izmjene.  Unutra je automobil isto malo modificiran. Ima odlična sportska sjedala s oznakom GSe, presvučena alcantarom, odlično drže tijelo u zavoju i navodno su odlična za kralježnicu. Osim toga, dovoljno su udobna i za jače građene ili "malo punije" osobe. Ostatak unutrašnjosti poznat je iz drugih Astra ali i sličan drugim novijim Opelima, poput Mokke. To znači digitalni instrumenti koji su spojeni u jednu cjelinu s dodirnim zaslonom koji ima poznati infotainment sustav. On ima dobar odaziv, koristi logičan raspored i ima jasnu grafiku. Sve oko vozača je na dohvat ruke, prilično ergonomično, a hvalimo i dosta velik broj tipki. Astra tako ima odvojene fizičke tipke za grijanje sjedala, grijanje upaljača i vjetrobrana, za funkcije klime i drugo... Kvaliteta materijala u autu je vrhunska, a kvaliteta izrade se doima besprijekornom. 

Što se prostranosti tiče, ona je vrlo dobra, na razini prosjeka klase s dovoljno mjesta na stražnjoj klupi za osobe visine do 190 cm. Prtljažnik nije najjača strana Astre GSe jer je zbog baterije hibridnog sustava pao na 352 litara, što je ispod prosjeka kompaktne klase, više na razini gradskih automobila. 

Testirana Astra GSe košta ponosnih 51.650 eura što je čini najskupljom Astrom koju možete kupiti. Želite li prednosti plug-in hibrida možete proći i desetak tisuća eura jeftinije odabirom modela sa 180 KS i bez GSe oznake, tako da je ovaj model namijenjen samo onima koji žele prestiž, više opreme i luksuza i bolje sportske karakteristike. No kao što smo ranije spomenuli, sportske karakteristike nisu ono najvažnije kod ovog auta. On se najbolje osjeća tijekom svakodnevne vožnje, gdje je opušten, profinjen i tih, osobito kada radi samo na električnu energiju. 

Plus:

Vrlo dobre performanse i odličan ovjes
Vrlo štedljiv
Vrhunska sjedala

Minus: 

Mjenjač
Relativno maleni prtljažnik
Visoka cijena

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1654 kg
dimenzije: 437 x 186 x 147 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 133 kW/180 KS  
ukupna snaga sustava: 165 kW/225 KS
električni doseg: 64 km
0-100 km/h: 7,5 s
najveća brzina: 235 km/h
potrošnja: 1,1 l/100 km
cijena: 51.650 € (testni model), 49.096 € (osnovna Astra GSe), 41.832 € (osnovna Astra plug-in hibrid 180 KS), 25.001 € (osnovni benzinac, 110 KS)

Važnija oprema Opel Astra GSe
Alunaplatci 18”, dvozonska automatska klima, dvobojna karoserija, adaptivni tempomat, ambijentalna rasvjeta, grijana sjedala presvučena Alcantarom, grijani vjetrobran, grijani upravljač, dodirni zaslon 10”, navigacija, digitalni instrumenti 12",  sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva, bežični punjač mobitela, LED Matrix svjetla, AC punjač snage 7,4 kW ...

Idi na 24sata

Komentari 15

  • Dr. Aurelio 14.12.2023.

    50k dat za Opela. 👏

  • Isus je jedini Put 12.12.2023.

    BMW F30 stage 1 2 i neriba ti ništa više nit jače, savršen balans zf8 najjača getriba ikad , peglaj i voziimaš između 450 i 500 okretnog momenta i do 260 konja , ide i ne troši na normalnoj vožnji, otvorene 5 do 6 litqara, dizel naravno, niakakva laž od struje

  • pdado 11.12.2023.

    Ja bi kupio mantu da je benzinka a za astru je ovo debelo pretjerivanje. Inače imam trocilindraša mokku, 130 ks i zadovoljan sam ove dvije godine kak ju imam. Dizel sam nekad imao golfa i zauvijek odustao. Sto ljudi, sto preferencija. Ja sam iskeširao 24.5 tisuća eura za opela. Čuo sam tisuću primjedbi da sam za te pare mogao kupiti godišnjaka a4, a klasu bla bla bla. Valjda da se po birtijama hvalim. Mokka mi je baš lijepi autić i to je bio glavni razlog. Njen izgled. Ne treba mi bunker ni odlike većeg auta. Jedini minus do sada je to da led svjetla ne otapaju snijeg pa se skuplja na farovima. 

Komentiraj...
Vidi sve komentare