To je to što me zanima!

Romero: Imate puno znanja i talenata u gamingu, kad sam počinjao nije bilo studija za to

Romero je legenda u gamingu, jer se njegova igra "Doom", kao jedna od popularnijih diljem svijeta, igra već više od 30 godina, od kada su se stvari, kako je kazao, dosta promijenile
Vidi originalni članak

Gaming ili industrija računalnih igara stalno raste i u Hrvatskoj, gdje je puno mladih talenata i znanja za daljnji razvoj tog segmenta, u koji se sve više uključuje i umjetna inteligencija, istaknuo je u ponedjeljak američki dizajner videoigara John Alfonso Romero na konferenciji o gamingu Sveučilišta Algebra.

Algebra je na toj konferenciji o budućnosti razvoja gaminga pod nazivom "Future Perspectives of Game Development: Education, Creativity & Business Opportunities", koja traje tri dana, od 21. do 23. siječnja, s uključenim i e-sport turnirom, okupila više stotina sudionika, stručnjake.

Na konferenciji su izneseni podaci da je gaming industrija u svijetu 2022. ostvarila prihode od oko 185 milijardi američkih dolara, a da će to do 2025. globalno biti i iznad 300 milijardi dolara, čime je to jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije.

Alfonso Romero je posebni uzvanik-predavač, koji je s publikom podijelio iskustva u razvoju igara.

On je legenda u gamingu, jer se njegova igra "Doom", kao jedna od popularnijih diljem svijeta, igra već više od 30 godina, od kada su se stvari, kako je kazao, dosta promijenile, i tehnologija, i uređaji, ali i edukacija i potražnja. Poznate su i druge njegove igre, a promovira i tzv. FPS (first person shooter) žanr, te se i njegova nova knjiga zove "Doom Guy: Life in FPS", o čemu je također govorio na konferenciji.

Knjigom, kao i predavanjem u Algebri, zapravo predstavlja svoju osobnu i povijest FPS-a.

Pohvalio je hrvatsku inačicu "Global Game Jam-a. To je ocijenio dobrim formatom za razmjenu iskustva, uz napomenu da dobra ideja, kvaliteta i upornost najčešće nađu i tržište i investitore.

"Poznato je da je gaming industrija prihodima već premašila filmsku i glazbenu i nadam se da će se nastaviti razvijati u dobrom smjeru", kazao je Romero, dodavši da u vrijeme kada je on počinjao nije bilo ni studija ni edukacije za tako nešto, što danas postoji u mnogim zemljama.

S time se složio i rektor (profesor i suosnivač) Sveučilišta Algebra Mislav Balković podsjetivši da su u 2023. pokrenuli novi, prvi u Hrvatskoj prijediplomski četverogodišnji studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni kreativno pronalaziti rješenja kompleksnih problema.

"U prvoj smo generaciji upisali 30 polaznika, i to se već sada pokazuje dobrim. Vjerujemo da će i ti studenti, kao i većina naših drugih, s drugih smjerova, poslove naći i uči u industrije već tijekom studiranja, a svime time želimo kvalitetno podržavati postojeću i buduću gaming zajednicu u Hrvatskoj te pratiti i prilagođavati se trendovima, novim znanjima i vještinama. U svemu su važni i novi modeli i izvori financiranja, ali i programi poticaja koje imaju mnoge zemlje", rekao je Balković.

Dodao je i da se na studiju za gaming kombiniraju programerska znanja i vještine, dizajn i razne umjetničke smjerove, što su potvrdili i predstavnici nekoliko domaćih i regionalnih tvrtki (Nanobit, Croteam, RawFury, Pine Studio i drugi).

Idi na 24sata

Komentari 1

  • velist 24.01.2024.

    Ovaj je pljunuti Vuco ili se fura na istoga. 🤣

Komentiraj...
Vidi sve komentare